Jerk och ny medlem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk och ny medlem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Linu_z; Amb c5 är väl en klassisk Amba med fler kullager och magbroms? Kanonrulle som rekomenderas.Finns inte med vänstervevat dock. Kan det vara D5 du menar?
    Vad gäller Cobbs måste jag nog hänga på Jenk lite.Även om det är lättjerkat så skulle jag inte klassa det som ett nybörjarbete.Visst kan du veva in det som vilken vobbler som helst men det är när du börjar lära dig att jerka det som det rockar ordentligt.
    Även Slammern är lättfiskad men funkar inte så bra att bara spinna in.Däremot går det att variera gången på betet väldigt mycket beroende på hur du hanterar spö och rulle.
    BJ och Slider är beten som tar fisk hur fan du än gör. DET är nybörjarbeten.

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Originally posted by Rudan
      Linu_z; Amb c5 är väl en klassisk Amba med fler kullager och magbroms? Kanonrulle som rekomenderas.Finns inte med vänstervevat dock. Kan det vara D5 du menar?
      Vad gäller Cobbs måste jag nog hänga på Jenk lite.Även om det är lättjerkat så skulle jag inte klassa det som ett nybörjarbete.Visst kan du veva in det som vilken vobbler som helst men det är när du börjar lära dig att jerka det som det rockar ordentligt.
      Även Slammern är lättfiskad men funkar inte så bra att bara spinna in.Däremot går det att variera gången på betet väldigt mycket beroende på hur du hanterar spö och rulle.
      BJ och Slider är beten som tar fisk hur fan du än gör. DET är nybörjarbeten.

//Stefan
      Ursäkta jag menade D5 som sagt så är den ny för i år, vi får väll se vad folk säger om den när den fått testas ett tag av konsumenterna. Angående Cobbs så tycker jag både och därför att den är lättjerkad som bustern dvs det är lätt att få en side to side gång tycker jag iaf. Men sen kan du utveckla din teknik men det är isåfall samma för slidern den är lätt att fiska men sen kan du utveckla tekniken för betet. Jag testade idag att veva hem cobbs 14 och 17cm det funkar hur bra som helst bara du har täta vevstopp. Personlig uppfattning bara...
      Senast ändrad av linu_z; 2004-06-17, 23:01.
      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Funkar skitfint att vevjeka cobbsen lite ryckigt sa dar.

Kommentera

Originally posted by Hampa
          Hur menar du med enhandsspö? Alla Jerk Bait spön har ju korta handtag så dom inte slår till underarmen när man jerkar.
          Njaa, hantaget är så kort att man endast får plats med en hand alltså, det spö jag har nu tillåter 2 händer lr hur man ska förklara det.. ska ta kort på spöet så att ni ser..!!
          Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Originally posted by Allmana_mini
            Njaa, hantaget är så kort att man endast får plats med en hand alltså, det spö jag har nu tillåter 2 händer lr hur man ska förklara det.. ska ta kort på spöet så att ni ser..!!
            Alla jerkspön har korta handtag! Det finns vissa modeller som har lite längre handtag. Men inte kallas dem för tvåhandsspön för det!!!

Kommentera

Fan snackar ni om?

Allvarligt alla ni, slapp hornflaggan och kom in i matchen. En hands jerk spon vilket javla bullshit? Ok ett latt haspel du fiskar spook pa eller ngt likande. Enhands jerk fan snackar ni om? Nar jag kastar jerk sa haller jag ena handen pa rullen den andra pa spot. Dvs tva hand det ar bra med langa handtag!

Kommentera

Att man skulle sla i underarmen at ju rent sagt lojligt. Alla jerkspon har inte alls korta handtag. Menar inte att vara en besserwisser alls men vad fan snackar ni om?

Kommentera

eeeh. enhands jerkspö?? Man använder väl för bövelen båda händerna när man kastar. Skulle vilja se ngn kasta ett tyngre bete med en hand! näpp håll er till Buster jerk.

Kommentera

Roligt att läsa alla inlägg. Verkar vara många som tror att dom e kungar men i själva verket inte jerkat mer än max 1 säsong. tycker det är lite kass att man uppger massa info som är tveksam

lite ABC ska man fan kunna i varje fall.

Kommentera

håller med jenk om ovan. Det ja tror att han menar är dock typ en utformning på handtaget som det är på statoil knapprulle spön eller?
                      Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      373 655 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo