The Hamer 2-delat!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The Hamer 2-delat!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• The Hamer 2-delat!!!

Är det någon som fiskar med tvådelade the Hamer från CWC?
    Skulle vara kul att höra vilket lägsta kastvikt som funkar är på det. Har i nuläget ett spö upp till 100 gram som svajar oroväckande i toppen med beten på typ 80 gram tex zam z tail. Letar efter något som kastar typ zonkertail och beten runt 120 gram utan att det knakar i spöt.
    /H

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Är det någon som fiskar med tvådelade the Hamer från CWC?
    Skulle vara kul att höra vilket lägsta kastvikt som funkar är på det.
    /H
    Jag kastar spinnerbaits på 45g med min odelade.
    Polaren kastar samma vikter med sin delade.
    120g är inga som helst problem, det garanterar jag.
    När man däremot börjar hiva iväg beten runt 200g så kändes det inte lika roligt.

Det har skrivits här på forumet att ett nytt Hamer spö i svart ska släppas på Sportfiskemässan, mer än så vet jag inte.
    Kan ju vara roligt att få det senaste om man ändå ska köpa nytt (om det stämmer)...
    I deras katalog som kom ut den 15/3 är den dock fortfarande blå.

Kommentera

Du kan kasta väldigt lätta beten (typ 30g) men det är inte bekvämt, det börjar bli bekvämt vid 80-90g.
      Ska du fiska mycket beten över 150 upp till 250g så passar Hamer bra men till tailbeten runt 100g så tycker jag att det finns bättre spön.

Kommentera

Kastar utan problem bulldawg magnum på 220 gram. Om man dock bedriver merparten av sitt fiske med så tunga beten skulle jag rekommendera ett grövre spö!

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
          Jag kastar spinnerbaits på 45g med min odelade.
          Polaren kastar samma vikter med sin delade.
          120g är inga som helst problem, det garanterar jag.
          När man däremot börjar hiva iväg beten runt 200g så kändes det inte lika roligt.

Det har skrivits här på forumet att ett nytt Hamer spö i svart ska släppas på Sportfiskemässan, mer än så vet jag inte.
          Kan ju vara roligt att få det senaste om man ändå ska köpa nytt (om det stämmer)...
          I deras katalog som kom ut den 15/3 är den dock fortfarande blå.
          Är det något som är bekräftat? Man undrar då om något förändrats på spöt. Som sagt så är det blåa med i nya katalogen så det verkar lite mysko.

Kommentera

Jag fick det berättat för mig i en butik att det var på gång, och att klingan skulle vara svart. Men efter det har jag inte sett/hört något.

Kommentera

Jag tycker Hamerspöet är väldigt användbart till olika typer av beten och vikter faktiskt. Det är ett måste till de tyngre betena som Bull Dawg magnum och poundern t.ex. men funkar även utmärkt till att spinnfiska stora zalt, westins jätte och liknande wobblers. Det är även grymt fint till tailbeten och liknande så klart. Jag har precis testat ett annat spö från CWC, Hellbender heter det, och jag kan tycka att det passar ännu bättre till beten mellan 80 och 150g. Det är 9 fot långt och har ett långt bakhandtag, och känns som gjutet för fiske med stora shadar och tailbeten.

Mitt test av "Hellbender" kommer i +MagazineFishEco Nr.2 2012 som släpps den siste mars (31 mars) på <www.magazinefisheco.se> Missa inte detta om du vill veta mer om detta spö, dessutom har vi för övrigt lyckats få ihop ett helt gäng grymma artiklar i detta nummer. Gjut egna jiggar, test av Ursuit, fiskeappar och mycket mer, GRATIS är det också!
              Zebaztian ZzZ

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
                Jag fick det berättat för mig i en butik att det var på gång, och att klingan skulle vara svart. Men efter det har jag inte sett/hört något.
                Eftersom jag är lite intresserad av spöt så köper jag gärna det blå om det är samma viktspann på klingan, spöets vikt är lika och komponenter. Blir säkert billigare också vilket jag inte har problem med om det bara är kosmetiska skillnader som har gjorts. Tyvärr ska jag inte till mässan så jag kan inte kolla in om det finns där men om någon klämt på det svarta eller vet vad som skiljer sig mellan modellerna får ni gärna skriva en rad.
                /H

Kommentera

Hallå där ute!
                  Är det nu någon som varit på mässan och sett om det kommit ett nytt Hamerspö? Är oerhört tacksam om någon då skriver en rad om det.
                  Tack på förhand
                  /H

Kommentera

Nu när mässan är över undrar jag igen om det var NÅGON som råkade se om det har kommit ett nytt Hamerspö som ska vara svart. Nått jag la märke till var att trumman satt med ett spö i knät på en intervju från mässan och det var ett blått spö som såg ut som ett Hamer. Om nu någon har info om detta så blir jag tacksam för feedback.
                    /H

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S