Abu Garcia Orra SX vs. Abu Garcia Revo S - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Orra SX vs. Abu Garcia Revo S

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu Garcia Orra SX vs. Abu Garcia Revo S

Ja som rubriken lyder, jag behöver en rulle till mitt Abu garcia veritas spö. Under mässan har jag tittat på Orra SX lågprofil samt Revo S. Det skiljer ca 600 kr på prislappen och så vitt jag ser så är det inte så stor skillnad på dessa rullar. Orra SX verkar ha samma specifikation som Revo S fast för en billigare peng.

Rätta gärna mig om jag har fel och personliga synpunkter tar jag emot med öppna armar

Olika material i stativ och gavlar, olika utväxling, Revo S har Carbon Matix broms det har inte Orran, Revo S har pitch-break C-Broms medan Orran har den gamla hederliga 6-pinnars, Orran tar mer lina, skulle tro Revon har lite bättre lager och är en kompaktare konstruktion..

Kan inte komma på mer nu på rak arm utom att Revon skall tillverkas i Korea medan Orran kommer från Kina.

Det kommer säkert mer info från folk som kan rullarna bättre en mig.

Kommentera

Det var ändå en hel del!
      Skulle du påstå att skillnaden i specifikationer är värda den 600 lappen som skiljer rullarna åt?

Kommentera

Skulle du påstå att skillnaden i specifikationer är värda den 600 lappen som skiljer rullarna åt?
        Enligt specifikationerna ja. men den har precis kommit ut så man kan aldrig veta 100%, om du kan gå upp lite i pris så finns ju STX som är en betydligt bättre rulle en Revo S och Orra

Kommentera

Taket ligger på Revo S priset, så det blir däromkring! får kika runt på mässan imon igen helt enkelt

Kommentera

...och jag undrar vad det är för skillnad på haspelrullarna Revo SX / Revo S respektive Orra SX / Orra S. S-modellerna verkar bara säjlas hos "Premium Dealers"....
            Vad står S respektive SX för?
            http://teamgaddmuffins.blogg.se/

Kommentera

Taket ligger på Revo S priset, så det blir däromkring! får kika runt på mässan imon igen helt enkelt
              Beten.nu har den högervevad för 1395 kr och även Revo S för 1199 kr, ett helt ok pris, annars är det bara att avvakta någon rea. Jag betalade 895 för min (tror jag) för lite över 1 år sedan när sportfiskegiganten i Malmö hade rea.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
              6 svar
              1 826 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04