Multi utrustning för lätta beten. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi utrustning för lätta beten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Testade idag Chronarchen 101D7, Berkley chili 8f 5-18gr spiderwire 0,12.
    VILKEN RULLE!!!!!!!! Kastade helt otroligt underbart.
    Haspel grejorna lär bli stående i garderoben

    Kastade till och med mini fat rap utan problem, tror inte jag skulle kastat längre med haspeln.
    Känslan går inte ens att jämnföra med haspel.
    Kastade i en liten smal å också och kontrollen av längd samt placering av betet var mycket mycket bättre.

    Kan bara varmt rekommendera lätt multi men testa inte om du inte är beredd att överge haspeln

    Kommentera


    • #22
      Det var lite väntat,faktiskt.

      Jag har gjort samma resa och jag kommer inte att sluta rekommendera multirullar för att fiska med lätta beten. Känslan är så underbar!

      Det är klart att det kostar lite mer pengar att kunna få ihop ett "lätt multirulle" set, men det är väl spenderade pengar med tanke på hur mkt fiskeglädje får man tillbaks.

      Häls //T

      Kommentera


      • #23
        Sant att det kostar lite mer men köper man finare haspelrulle så är dom inte heller gratis
        Ska köpa ett spinn jiggspö också, kan bara föreställa mig känslan att jigga med multin

        Kommentera


        • #24
          Ännu en som sett ljuset...

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
            ...
            Ska köpa ett spinn jiggspö också, kan bara föreställa mig känslan att jigga med multin
            Snart är du där! //T

            Kommentera


            • #26
              Dessutom en shimano chronarch 101D7 är en legendarisk rulle. Shimano Core bygger på den.

              Häls //T

              Kommentera


              • #27
                Kan bara gratulera till köpet, känslan och att du lyckades stå emot alla neggon. Lättmulti är som sagt inte nödvändigtvis mer komplicerat än tungspinn. Man behöver bara rätt grejer och med dem i handen är det en fröjd!

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                  Sant att det kostar lite mer men köper man finare haspelrulle så är dom inte heller gratis
                  Ska köpa ett spinn jiggspö också, kan bara föreställa mig känslan att jigga med multin
                  Kan inflika att jag var ute och körde ett litet spontanpass igår kväll. Jiggade lite gös med min Curado 101D på ett Veritas 7,6' 3/8-1 1/4 oz. Jäklar vilken kontroll och känsla det är i den pinnen. Och med den lilla mys-rullen var det dunderkul att kasta 3" och 4" jiggar
                  Senast ändrad av Fogeljazz; 2013-06-19, 08:21.

                  Kommentera


                  • #29
                    Veritas spöt, vilka kastvikter är det på den? 2 delad, är det spinnspö, vilka ringar micro/vanliga?
                    Sugen på Veritas spö! Dom flesta butiker har bara en delar spön.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                      Veritas spöt, vilka kastvikter är det på den? 2 delad, är det spinnspö, vilka ringar micro/vanliga?
                      Sugen på Veritas spö! Dom flesta butiker har bara en delar spön.
                      Veritas-serien är jäkligt fin tycker jag, även om det är spön i "mellanklassen".
                      Finns både som spinn och haspel, även om det för en gångs skull finns fler spinnmodeller än haspel...I USA dvs. På sant svenskt manér tar ABU in två av spinnmodellerna och tre av haspelmodellerna till SE. Båda spinnspöna är 1-dels 6,6 fotare, den ena kastar 7-18g och den andra 7-28g. Haspelspöna är 2-delade och kastar från 4-22g, fördelat över de tre modellerna.
                      Inga av spöna som ABU tar in till SE har micro-ringar.

                      Kika på abugarcia.se och tacklewarehouse.com så ser du skillnaden i utbud. Kom ihåg att 1oz är ca 28g och att casting rod=spinnspö och spinning rod=haspelspö

                      Några svenska butiker har direktimporterat lite Veritas-spön från USA tidigare. Min 7,6 fotare t.ex. Om de fortsätter med det nu när ABU själva distribuerar ett par modeller låter jag vara osagt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 862 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X