Nytt Jerkbaitset? Black Max + Abu Garcia Vendetta 60-100g? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Jerkbaitset? Black Max + Abu Garcia Vendetta 60-100g?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt Jerkbaitset? Black Max + Abu Garcia Vendetta 60-100g?

Tja, är en nybörjare inom Jerkbaitfisket. Jag ska då snart köpa ett Jerkbaitset och min budget är ganska låg kanske högst 1300 kr på ett Jerkbaitset kan jag spendera. Därför så vart jag väldigt intresserad av det här Jerkbait combot : http://www.fiskeutrustning-online.se...set-6475p.html Tycker ni att det ser bra ut eller har ni nåt annat combo ni tycker är bättre under 1300 kr, länka det då!

Skitfiske!

Nej, nej, nej och åter nej! Inte Black Brax som jerkrulle igen!

Köp hellre nåt bra begagnat här på Fiskesnack!
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Håller med Sir Fish-a-lot, sikta på nåt bra begagnat. Då kan du får tag i riktigt bra grejer som ligger inom din budget.

Klart att grejerna i kittet du länkade till funkar, men frågan är hur bra och framförallt hur länge. Blir väldigt dyrt om du måste köpa ny rulle till nästa säsong igen. Men det beror väldigt mkt på din jerkteknik, finns fiskare som verkar kunna göra kaffeved av vilken utrustning som helst på bara några timmar, samtidigt som det finns fiskare som får klart underdimensionerade grejer att hålla år efter år.

Personligen hade jag aldrig köpt den rullen till jerk, och det är lite lätt skrämmande att ABU har mage att marknadsföra den som jerkrulle.

Men sök lite här på forumet, finns massor skrivet om ABUs Max-serier.
      Senast ändrad av Fogeljazz; 2013-09-11, 16:43.

Kommentera

Den funkar. Har en kompis som är inne på slutet av sitt andra år med det spön, han fiskar lite Jerkbaits och sen använder han mycket spinnerbaits. Dock har han ännu inte kastat ett bete över 80g och rekommenderade mig att köpa en ambasssadeur om jag ville kasta lite tyngre drag.

Jag satt själv i samma sits som du gör i förrgår med en begränsad budget. Jag köpte en Ambassadeur 5601C från http://www.olssonsfiske.se/ för ca 1250:- sen beställde jag lina från dogger för 200 kr. Spöt hade jag köpt tidigare på Berras för 100kr(!) när dom hade utförsäljning = ca 1550kr så det går att komma undan hyfsat billigt.

Om jag hade varit du hade jag sparat ihop pengar för att sedan köpa t.ex. Dogger combo Jerk för 2000 alternativt köpt abu setet men kastat -80g.
        Senast ändrad av Snipkung; 2013-09-11, 20:25.

Kommentera

Köp en beggad rulle här på fiskesnack typ JB, Pro Rocket, Predator, CB eller liknande och köp sedan ett spö, kanske även det begagnat? Håll utkik i säljdelen!

Kommentera

Tjena,

Köpte själv det settet som första jerksett, Spöt är faktiskt helt okay, men när man börjar närma sig 90-100g så är det lite svårarbetat, men klarar lätt typ buster och mcmy och liknande (50-70g) , Black Max Rullen däremot känns plastig och jag tror inte den håller så bra över tid om man jerkfiskar med den. Jag gick rätt snabbt över till 5601 Jb rullen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 823 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04