Långt UL-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långt UL-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hehe jag har samma farhågor, funderar nästan på att behålla papp-röret som det levererades i för säkerhets skull. Är dock helt övertygad om att det är riktigt roligt att fiska med dessa spön. Kommer att para ihop min pinne med en Shiman Rarenium 2000HGS med ca 0,10mm lina. Kommer nog bli mitt favoritkit framöver. Älskar lätta prylar som inte tröttar ut en efter en heldags fiske.

Kommentera

Så kom mitt spö idag. Jag vet inte om jag kommer att våga fiska havsöring med det efter att ha spanat in toppen. Det var ju helt sjukt vad tunn den är! Men ringarna sitter ju ganska tätt och det ska ju egentligen hålla. Men toppen är nog den klenaste jag sett. Riktigt sugen på att prova det men lusten dämpas ju lite när man ser ut genom fönstret. Vad är det med vädret egentligen? Hålla på med snö och skit när öringarna kallar...
      Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Testade mitt i kanalen för några dagar sedan. Riktigt trevligt att drilla borre på i alla fall! Och även om de var ruggigt försiktiga i huggen, kunde man rätt tydligt se vad som pågick på andra sidan.

Kommentera

Hej !

Funderar också på att ta hem ett fishmaker 1-7g, vad gick hela kalaset på ?

Ursprungligen postat av Geronimo Visa inlägg
          Så kom mitt spö idag. Jag vet inte om jag kommer att våga fiska havsöring med det efter att ha spanat in toppen. Det var ju helt sjukt vad tunn den är! Men ringarna sitter ju ganska tätt och det ska ju egentligen hålla. Men toppen är nog den klenaste jag sett. Riktigt sugen på att prova det men lusten dämpas ju lite när man ser ut genom fönstret. Vad är det med vädret egentligen? Hålla på med snö och skit när öringarna kallar...

Kommentera

Tjena!

Det gick loss på 1 168 riksdaler. Spöet fick några provkast i lördags men eftersom det låg is längs med nästan hela kusten så blev det inget skarpt läge. Förstaintrycket var dock positivt men det är svårt att få en känsla för hur ryggraden i klingan är innan man drillat lite.
            Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

OKI - helt klart billigare än i affären.

Har bara klämt på 1-7g, man är lite nyfiken på hur de andra spöna är 2-12g resp 3-18g...

Kommentera

köpte ett dragon fishmaker 1-7g idag - riktigt nöjd..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 846 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04