Svartzonker Signature Spinnspö 8,6?? Bra? Är ni nöjda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Signature Spinnspö 8,6?? Bra? Är ni nöjda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartzonker Signature Spinnspö 8,6?? Bra? Är ni nöjda?

Halloj,

Vill höra om ni är nöjda med Svartzonkers 8,6a?

Jag ska ha det till tailar, vobblers och gummi.

Är det klumpigt eller hur känns det? Jag har haft ett BFT Strike Giant 8,6 som jag tyckte var lite tungt/klumpigt.

ABU Veritas 8,2 upp till 100g??? Verkar fint men vad vet jag.

Om jag inte ska ha ett zonkerspö vad rekommenderar ni då? Upp till ca. 140g i kastvikt Max 2000kr. För spinnfiske inte Jerk, det har jag spö till.

Så kära fiskesnackare! Tänk till och ge mig mer att fundera på....
    // Didde

Tja jag har ett sånt 8,6 sz och jag är riktigt nöjd gillar att det är riktigt bra känsla i spöt . Det är ett spö jag inte kommer byta ut . Är sugen på att skaffa 7" med men har inte blivit av än.

Kommentera

Aha! Ok... Jag har sjufotaren och är nöjd med det. Pratade med Dogger idag och 8,6an är slutsåld där.

Ursprungligen postat av Chricka Visa inlägg
      Tja jag har ett sånt 8,6 sz och jag är riktigt nöjd gillar att det är riktigt bra känsla i spöt . Det är ett spö jag inte kommer byta ut . Är sugen på att skaffa 7" med men har inte blivit av än.
      // Didde

Kommentera

Edge Dynamic. Kolla in dom. Heter väl Edge/Westin numera men det är fantastiskt sköna spön.
        Go for the big ones you must

Kommentera

Ursprungligen postat av Sockan Visa inlägg
          Edge Dynamic. Kolla in dom. Heter väl Edge/Westin numera men det är fantastiskt sköna spön.
          Har provat ett gäng spön 8,6-9 fot för fiske med jiggar runt 100g. Klämt & kännt på det mesta som finns i butik, köpt några spön & blivit "halvnöjd", provkastat kompisars spön. Har nu hittat helt rätt spö för mitt gäddspinn. Ett Westin/Edge Dynamic Powershad. Jag rekommenderar att ta en närmare titt på det innan du köper ett Abu SZ 8,6...

Kommentera

Jag har haft ett SZ 8"6' och var mycket nöjd egenskapsmässigt, det som sabbade allt var den urjävligt skitdåliga korken. Såg ut som en schweizerost från början och efter bara några fisketurer började den ramla sönder i stora bitar. Fick en ny underdel men den blev lika dålig inom kort den också så jag bytte in spöt på butiken mot en Pro Rocket istället och köpte mig ett RST/LF Shadow 74 och är helnöjd.

Kommentera

Jag är helnöjd med mitt SZ 8,6! Kastar långt så in i norden!

Kommentera

Toknöjd med mitt SZ 8,6 jag med! fiskar bara tailar, gummi & wobbler

har fiskat mitt 2 säsonger nu, inte märkt någon större skillnad på min kork! kanske fick ett bra exemplar.

Har kastat 200grams beten med spöt utan problem en hel dag
                Senast ändrad av JiggSimon; 2014-04-09, 10:59. Anledning: glömde skriva om kork och max kastvikt jag fiskat.

Kommentera

Även jag har ett SZ 8.6 spinnspö och har varit nyfiken på att testa då det matchar delvis det jag sökte. Jag ville ha ett lite kraftigare spö än mitt Grim Reaper men inte så kraftigt som det StCroix Sling Blade jag har. Nåt mitt i mellan men har på senaste tiden även sökt ett spö som har lite djupare aktion. Mitt Reaper-spö är toppigare och riktigt bra men lite klenare så det följer ändå riktigt fint när man drillar fisk.

SZ spinnspö är mer ett klassikt spinnspö och inte alls lika toppigt som många spön är idag. Vissa tycker att det istället känns sladdrigt men jag tycker att det blir en rätt bra kompromiss om man vill ha ett spö som kastar lite större beten. Tycker att aktionen i sig mer är en vanesak hur man krokar bra. Vid drillning så gillar jag att det följer mjukt och bra vid knyckar men har ändå tryck på linan.

Det är ett lite billigare spö och det märks tex på spödelningen som lämnar en del att önska. Spöringarna känns lite så där och är inte alls förtjust i den konstgjorda korken. Dock är det bra att det finns ett spö i den prisklassen och jag kommer ändå fiska med det utan att det är värsta spöringarna eller ett Fuji rullfäste i kolfiber. Ett extra plus för ändbutten som är otroligt skönt att ha och passar mig perfekt.

Även om jag älskar materialporr så är hur spöt fungerar i praktiken viktigare och då struntar jag i finliret på material.

På mitt så kör jag en Shimano Calcutta 301D. Än så länge är jag mycket nöjd!

Konkurrenter som jag hade kollat på i ditt fall:
                  Westin Dynamic Powershad
                  Söders Grim Reaper
                  BFT Roots 9'
                  RST / LF Chopper Trigger

Kommentera

Sz 8,6 har en skön och bra klinga men som sagts tidigare så är korken dålig och jag är inte helt förtjust i rullfästet heller.
                    Jag föredrar faktiskt att fiska med mitt bft roots 9' till dom tyngre betena och kvaliten känns bättre. Westin (edge) känns fina men har tyvärr inte ägt något. Chopper är ett riktigt skönt spö men är lite tungt, grim reaper har i mitt tycke en för snabb klinga som gör att det blir lite jobbigt att fiska med en hel dag.
                    Så mitt tips är roots, skulle även kika närmare på ett westin.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04