rulle till volatile 7,9" 50-90g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

rulle till volatile 7,9" 50-90g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• rulle till volatile 7,9" 50-90g

Har nu införskaffat ett abu garcia volatile 7,9" 50-90g spö, som det var tänkt att min ambassadeur pro rocket 5500 skulle sitta på.
    Dock kommer jag inte riktigt överens med combon, fas jag brukar använda högervevade multirullar annars.

Tror jag skulle behöva en vänstervevad, men det jag isåfall har att välja på hemma är en citica 201e och en 201d.
    Var inne på lokala affären och dom hade en tgc, jag kunde få till ett bra pris.

Problemet är att jag ska iväg på fredag-söndag och köra gäddfiske, så beslutet får tas snabbt!!
    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Spontant känns det som att springa över ån efter vatten att köpa en ny rulle när du har två Shimano som torde passa som hand i handske på det lite "down-sizeade" Volatile spöt med en 0,28-0,33 flätina - pröva innan du rusar åstad!

Kommentera

Kan man hitta något som skulle passa bättre än en 201d med rundgavlar, det tror jag inte!
      Antingen köper du en ny 201 eller tar den du har

Kommentera

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Men du har ju uppenbarligen alla möjligheter att testa om du nu har en Pro Rocket och två Citica liggandes.

Vad är det du inte gillar med din Rocket på Volatile spöt? Själv kör jag en VC Pike på mitt 50-90g och kunde inte vara mer nöjd, för tillfället iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av ribbones Visa inlägg
          Kan man hitta något som skulle passa bättre än en 201d med rundgavlar, det tror jag inte!
          Antingen köper du en ny 201 eller tar den du har
          Mest rädd att den ska va för klen....

Kommentera

Ursprungligen postat av Tuff Visa inlägg
            Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Men du har ju uppenbarligen alla möjligheter att testa om du nu har en Pro Rocket och två Citica liggandes.

Vad är det du inte gillar med din Rocket på Volatile spöt? Själv kör jag en VC Pike på mitt 50-90g och kunde inte vara mer nöjd, för tillfället iaf.
            Rocketen är högervevad, vilket jag alltid kört med innan, dock verkar vänstervevat funka bäst på detta spö, för min del.
            Mest orolig för att citica rullarna ska va för klena för drag uppåt 90g...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattias.A Visa inlägg
              Rocketen är högervevad, vilket jag alltid kört med innan, dock verkar vänstervevat funka bäst på detta spö, för min del.
              Mest orolig för att citica rullarna ska va för klena för drag uppåt 90g...
              Jag tror inte att de är för klena! Dessutom har du ju två...

De riktigt stora påfrestningarna uppkommer, enligt mig iaf vid, jerkbait och det gör väl iofs jag med mitt Volatile också, men det blir inte samma påfrestningar på rullen som med ett kort, styvt jerkspö. Har en polare som kör en liten plastig shimano på sitt ena jerkspö och den har gått klockrent två säsong nu.

Jag skulle, om du nu vill ha en klassisk rundgavlad rulle, ha lite is i magen och köpa precis den du vill ha! Jag gjorde "tabben" att köpa en lite billigare i aluminium som jag raskt bytte ut och sitter nu med min gyllene trio i rundgavlat, PR, JB och VC...

Kommentera

Ah, jag läste 201d och tänkte calcutta , isf har du ett bättre val där.

Kommentera

Nu har vi alla sagt att du kan och bör pröva dina gamla tvåhundraettor - kör i vind!

Kommentera

Det blev en daiwa lexa 300 hl, herre min skapare vilken rulle!!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S