Eastfield spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eastfield spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

mina e på vift med posten Men så fort de får tummen ur så ska jag provkasta med dem. Sen i helgen kommer de få jobba hårt under nynäs pike. Så på söndag kommer en recension.

Kommentera

Provdängde mitt slinshot igår och det känns initialt riktigt nice. Det är jävligt lätt och har och sköna handtag.
      Har inte fått någon fisk ännu utan stod mest o dänge. Kl 23:30 igår, beckmörkt och jävligt men jag lyckades dra upp en gammal blomjordspåse halvfull med lera. Spöt svarade bra och jag kunde sätta krokarna djupt in i påsen utan problem.

Kommentera

Var tvungen och åka iväg och dra lite tjuvkast innan fisket på lördag med Catapult spöt. Fick inte drilla någon fisk tyvärr, men var otroligt imponerad över "lättheten" över spöt. Man kastar både tyngre och lättare beten långt och spöt känns absolut inte påkigt man har en lättare känsla i spöt än något av dom tyngre klassad spinn spöna jag provar förut. Ska kul och få drilla lite fisk på det,men helt klart imponerad detta är ett spö som fiskar tyngre beten men med en väldigt lätt känsla kanon häftigt

Kommentera

premiärturen avklarad (catapult), första fisken 5.5kg + 6 ytterligare 1-3:or! Kan omöjligen existera någon som kan ogilla detta spö?

Skön feeling att ha en halvtoppig känsla vid utkast men en fin följsam progressiv aktion som är lika trevlig vid mindre gäddor som vid större under drillning!

Well done Eastfield

lite förklarande EDIT:

Med meningen "Kan omöligen existera någon som kan ogilla detta spö" menas följande:

Komponenter, egenkomponerad klinga samt detaljer anser jag superba! Aktion och beteende under fiske/drillning är högst personligt och där kan meningar definitivt skilja! Det är en för mig ny känsla att ha en såpass tydlig ryggrad i ett fjäderlätt spö!

Finns naturligtvis fler spön som säkerligen påminner om detta, jag har dock ej provat dessa! Men då jag la ner stor energi på efterforskning innan inköp så levererade detta precis det jag var ute efter
          Senast ändrad av Knug87; 2015-10-04, 21:25.

Kommentera

Bara för att va en sån motfallskärring...;P

Provkörde catapulten idag. Är inte helt övertygad.
            Spöt har aningen för progressiv aktion för mig. Älskar däremot att den är lätt som en fjäder och att bygget är så vackert.

Ska nog ge spöt en tur till.

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
              Bara för att va en sån motfallskärring...;P

Provkörde catapulten idag. Är inte helt övertygad.
              Spöt har aningen för progressiv aktion för mig. Älskar däremot att den är lätt som en fjäder och att bygget är så vackert.

Ska nog ge spöt en tur till.
              Jag tycker du ska ha en eloge som vågar säga/tycka som du gör snarare än att falla för det typiska svenska att "jag-har-ju-betalat-för-det-här-så-det-måste-vara-bäst". Lite som att ljuga för sig själv för att rättfärdiga sitt köp.

Det förekommer ju en hel del tyvärr och det hjälper ju inte andra som letar råd på forum i vilket ämne det än kan beröra, om det så gäller bilar eller fiskeprylar.

Kommentera

Haha tackar

Vill alltid försöka se på saker så objektivt som jag kan.
                Särskiljer ju även saker som är dåliga och saker som har med mina preferenser att göra.

Skulle föredragit en riktig ögla att hänga draget i istället för hålet i triggern.

Kommentera

Nu efter nynas pike och en kort tur idag så kommer min summering.

Slingshoten: Helt underbart spö. lätt som fasiken. kastar riktigt bra. funkar riktigt bra tom ner till foxrage 18cm som väger runt 40g och har smal profil. Har inte fått äran att drilla nån riktig fisk på det än. Men smågäddor kan pressa spöet. Grym känslighet. Bra långt bakhandtag. Nackdelen är ingen ögla för att fästa beten eller tafs i.

Catapult. Extremt progressiv. först kändes det inte alls bekvämt men efter några timmar så har man vant sig lite. Inte heller här har jag fått dra någon fin fisk på än men spöet ger bättre intryck av sin ryggrad med fisk på än den extrema toppigheten. Även detta är förvånansvärt lätt spö. nackdel är att de inte finns nån ögla för att fästa tafs/bete.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 846 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04