Spö till Shimano Tranx 301A - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till Shimano Tranx 301A

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Nja... men med mera jobb så närmar vi oss en mer komplett tråd tills vi förhoppningsvis inte behöver tre nya gäddspöstrådar i veckan.

/Apan
    Håller med. Vi skulle behöva en samlingstråd för något som heter jerkrullar oxå.

//T

Kommentera

Suck... 20 sidor om en rulle är lite "hypigt" tycker jag... En ny rulle... Ingen revolution, en liten, liten evolution men hallå... Att haussa en rulle så till den milda grad är lite larvigt tycker jag men ok, berätta gärna vidare hur detta är nästa Guds gåva... eller något annat skoj...

At man kan bli så stött över att jag inte är såld över en ny, jälkla "sketen" rulle, både roar och oroar... Har inte skrivits ens en bråkdel om Revo Toro Beast och deras nya slirbroms (stacken) men sånt skit bryr inte en "shimanoman" som kan resonera om kullagrets placering eller något annat i månader...

Inte en expertkunskap som imponerar, jag förfäras.... Och det har absolut inte med någon "inlärningskurva" att göra...
      Senast ändrad av anteman; 2017-04-13, 00:35.

Kommentera

Kom igenn detta är spötråd griefa Tranx kan ni väl göra i den tråden
        Senast ändrad av Monkey; 2017-04-13, 08:01.

Kommentera

Hej alla,

vill bara flika in att det självklart att man skall kunna diskutera och nörda in sig rejält i olika rullar, spön m.m. Det är ju bland annat sådant som forumet är till för. Vill också påminna om att hålla det på en saklig nivå och respektera att olika personer har olika åsikter.

Tråden har blivit inrapporterad till oss moderatorer så det är lite därför jag vill förtydliga detta.

Ha en riktigt glad påsk allesammans!
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ja visst ja TS, pröva och känn på ett Westins Powershad 8'6" -180g. Skönt, snyggt spö med långt bakhandtag och en mjuk topp som gör att den fixar 30g och klarar uppåt ialla fall 140g och funkar utmärkt med en Curado 300, vilket indikerar att en Tranx bör funka minst lika bra på det spöt.

Men det finns många spön som klarar -120g numera och vad du trivs bäst med är svårt att säga utan att veta mer vilken typ av spön du vill ha: delbart, snabbt, toppigt, långsamt, mjukt eller styvare. Läs som sagt Monkeys påktråd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 851 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04