Svartzonker Downsizer spöfråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Downsizer spöfråga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartzonker Downsizer spöfråga

Vilka drag är detta spö inriktat till då det finns "mcrubber and tails" spö och "mctail and glides" spö i denna serie?
    Det ja undrar är om det funkar att använda Buster jerk 75 gram tex ja förstår att det inte är optimalt men att få fisk på ett jerkspö är ju lagom roligt, samt mctail till detta spö. Och skulle en revo toro beast funka ok till detta spö? Mvh

Köp "The Downsize" istället
    Problemet löst
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Köp "The Downsize" istället
      Problemet löst
      jaoo min topic är Svartzonker Downsizer spöfråga så det är det spöet ja undrar om
      undrar om det kan dänga jerkbaits

Kommentera

Det är ju klassat 30-90g (om jag inte minns fel) så det borde kasta många populära jerkbaits utan problem.

Kommentera

Jag har ett Downsize och dänger bete upp till 100-110g
          Fiskar till 90% Buster Jerk
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Då blir det ett sånt! tackar flickor och pojkar

Kommentera

Har alla tre spöna som du nämner. Tvingar du mig att välja ett så blir det jerkspöt McTail and Glide. Orsaken är att det fungerar till det mesta. Även att dänga gummi med. Trots det ligger det oftast kvar i bilen när jag fiskar från land och jag tar med mig de andra två istället. The Downsize klarar utan problem att hiva iväg en Buster Jerk. Inte lika skönt att styra betet med dock. Eller rättare sagt inte lika lätt då Downsize är lite mjukare än vanliga jerkpinnar. Det fungerar på precis samma sätt som att dänga gummi med McTail and Glide. En hygglig kompromiss helt enkelt. På sjön i en båt har jag givetvis med alla tre. The Downsize används då istället till lättare jiggar, Headbanger, Squarepusher, Westin Swim etc. Helt enkelt lite lättare beten som klarar av att skapa rörelse utan jerk. Andvänder det tom till de nya Mc Mio Jr på 22gr. Fungerar finfint även om ett ännu lättare spö vore bättre så fungerar The Downsize tillräckligt bra för att slippa släpa på ytterligare ett spö i båten när dessa små beten ska användas.
              Senast ändrad av Mankan G; 2017-06-29, 08:14.
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Har iofs enbart Downsizer, men det är i mitt tycke ett superspö för den pengen, som alltid är med numera (trots att de andra spöna som oftast är med är typ Slingshot och Daiwa AGS, och downsizern har konkurrerat ut Gunki Shiegekin, trots att det spöet är lite känsligare.)

För mitt jerkfiske med just typ Bustrar är det perfekt. Funkar med the Pig också om man övar lite. En stor fördel i jämförelse med andra gäddpåkar i samma serie är att det väger in på 208 gram. Vilket är helt okej, och viktigt i mitt tycke. Tycker abso du ska köra.

Brasklapp dock: De har såklart snålat in på vissa saker. Fick tex byta toppögla efter en månads ganska hårt fiske, men sådant är ju lätt ordnat. Rullfästet och själva klingan är dock gediget, vilket är det viktigaste.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 834 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04