Köpråd: Spinnspö tungt gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Spinnspö tungt gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av rharrysson Visa inlägg
    Hur är det i klassningen, också lite felklassat? Kommer väldigt sällan komma över 200g, är spön som kastar bra i spannet 100-200 som är intressant.

//Harry
    Det fungerar utmärkt. Det är ett helt annat spö än pc med betydligt mer pulver i. Kanske kommer du att tycka det är för styvt istället.

Kommentera

Ursprungligen postat av rharrysson Visa inlägg
      Alright! Tror det blir lite väl kralligt, kommer i princip aldrig komma över 200g. Är spön som kastar bra i spannet 100-200g som är intressant
      Det spannet du nämner 100-200g är klockrent med Volatile 9 fot 50-220g
      Jag släpper spöt 900:- om du vill ha det
      Kan ta det i PM om du är intresserad
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ang din kommentar om en st Calcutta 301d. Har en själv som jag fiskar mycket med och den ligger riktigt fint i handen men jag märkte att när jag kastade bland annan Bulldawg magnum så kändes den lite liten, så till mitt tunga spö(slingblade) köpte jag faktiskt en 401d och lade på grövre lina. Inte säkert att du känner så, men kanske du borde testa ditt nya spö med 301an före du köper en till.

Kommentera

Vad är det du inte blir klokare på? & vad har du tänkt att fiska med för beten?

Vill du inte ha ett snabbt toppigt spö kan du räkna bort Ags 180gr.

Eastfield Ballista 9fotare upp till 150gram som är ganska mjukt och inte speciellt snabbt, inte det optimala spöt för mjuka beten men bättre till hårda. Vill man inte ha snabba känsliga spön så blir inte klingan lika känslig men du får mer hjälp av spöt när du kastar tungt.

/Apan

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Det spannet du nämner 100-200g är klockrent med Volatile 9 fot 50-220g
            Jag släpper spöt 900:- om du vill ha det
            Kan ta det i PM om du är intresserad
            Jag förstår. Funderar och hör av mig i PM om det är intressant

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
              Vad är det du inte blir klokare på? & vad har du tänkt att fiska med för beten?

Vill du inte ha ett snabbt toppigt spö kan du räkna bort Ags 180gr.

Eastfield Ballista 9fotare upp till 150gram som är ganska mjukt och inte speciellt snabbt, inte det optimala spöt för mjuka beten men bättre till hårda. Vill man inte ha snabba känsliga spön så blir inte klingan lika känslig men du får mer hjälp av spöt när du kastar tungt.

/Apan
              Fiskar i det här viktspannet mestadels gummi, en wobbler eller två och lite tailar.

Just fan, eastfield har jag inte ens tänkt på. Klämde på dom för ett tag sen och dom var mycket trevliga. TACK!

Ang snabba spön och känsliga spön är dom trevliga när betet väl är i vattnet men tycker känslan i kasten väger över att välja ett lite mera följsamt.

Tack för input om ags. Då hamnar det en pinnhål ner på listan

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
                Ang din kommentar om en st Calcutta 301d. Har en själv som jag fiskar mycket med och den ligger riktigt fint i handen men jag märkte att när jag kastade bland annan Bulldawg magnum så kändes den lite liten, så till mitt tunga spö(slingblade) köpte jag faktiskt en 401d och lade på grövre lina. Inte säkert att du känner så, men kanske du borde testa ditt nya spö med 301an före du köper en till.
                Jag är med hur du tänker men har ganska små händer så tror nog 301an blir bra. Ska dock ta till mig av ditt råd och ta med mig rullen när det ska handlas spö

Kommentera

Jag kör med Calcutta 301d på mitt allroundspö som jag kastar beten på 40-150g med ungefär. Till det funkar den jättebra
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag rekommenderar shimano compre muskie 8,6, fiskar både jr och vanliga wolfcreek shad med det, funkar prima!! Riktigt bra ryggrad vid pelagiskt fiske. Brukar finnas för en 1000 kr här på fiskesnack.

Kommentera

Det blev ett Gator, dom sålde dom för 1500kr på mässan så var bara att slå till Känner mig nöjd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 823 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04