Multirulle tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    YGK X-braid/G-Soul är fantastisk! Men blev inte Gosen 16 fullkomligt slaktad av The Line Laboratory på YouTube? Man skall ju alltid ta tester med en nypa salt men de har ju i alla fall en seriös approach. Har inte känt mig sugen att lägga de pengarna på en lina sedan jag såg resultatet...
    Satans länge ja kolla hans videos! Men ja jag tycker han har riktigt seriös approach!

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
      YGK X-braid/G-Soul är fantastisk! Men blev inte Gosen 16 fullkomligt slaktad av The Line Laboratory på YouTube? Man skall ju alltid ta tester med en nypa salt men de har ju i alla fall en seriös approach. Har inte känt mig sugen att lägga de pengarna på en lina sedan jag såg resultatet...
      Slaktad eller inte så är det en förfinad superrund lina. Gillar man fina grejer och värderar känsla över enbart ren funktion så är det något för en. Värderar man mest funktion så finns det andra mycket billigare linor som passar bättre (t.ex Berkley X9). Jag lägger gärna pengar på ruggit trevligt känsla; det bästa som finns och som får en att rysa lite. Det ska gärna kännas som ren lyx. Precis som en Daiwa Steez. Det är INTE meningen att Gosen 16 ska vara den mest stryktåliga linan. Den ska hålla samma förfining under en låååång tid framöver, vilket den definitivt gör (åtminstone 4-6 år).

Parametrarna i The Line Laboratory's video visar inte en full bild av varför man väljer Gosen 16. Att en så len och rund lina går av lätt mot stenar är inte förvånande t.ex. Det tycker jag alla 8-trådiga+ linor gör. Jag skulle inte använda Gosen 16 till något annat än fiske i mer öppna vatten. Inte i vass, runt stenar, mycket gräs och kring träd. Där hör den inte hemma alls. Den passar till finesse-presentationer, fiske i öppnare områden och egentligen allt fiske som inte sker inne i och runt struktur. Standardiserad testning mäter varken livslängd eller förfining. Hade man mätt detta så skulle den placera sig mycket högt tror jag.

Var lina har sitt jobb dock. YGK skulle jag placera i samma kategori som Gosen: Superlyx-linor. Mer än bara en lina-kategorin, så att säga.

Kommentera

Förövrigt var ute idag o invigde combon, helt sinnessjukt vad grymt det blev! Tack för.tipset om rullen kunde fan inte bli bättre!
        utan tvekan den mest lättkastade rullen någonsin och då var det storm idag!
        Går ni i tankarna o köpa en steez gör det ni kommer inte bli besvikna!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 820 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04