Multirulle tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är det så att det inte är någon knarr på metaniumen? Då blev det minus rep på den att man ska behöva trassla o sätta ditt det själv...
    bantam har den knarr?
    steez rullar har knarr va?

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
      Är det så att det inte är någon knarr på metaniumen? Då blev det minus rep på den att man ska behöva trassla o sätta ditt det själv...
      bantam har den knarr?
      steez rullar har knarr va?
      Steez har knarr, men inte Bantam eller Metanium.

Kommentera

Vissa Steez har knarr. En som har knarr och som är len som din conquest är Antares. Lite tung är nackdelen mot Steez rullarna. Robust som en pansarvagn. Väger 220g

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
          Vissa Steez har knarr. En som har knarr och som är len som din conquest är Antares. Lite tung är nackdelen mot Steez rullarna. Robust som en pansarvagn. Väger 220g
          Den lär tyvärr vara lite väl tegelsten i vikt men ser för jäkla fina ut!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hepper2 Visa inlägg
            Jag tycker att Antares är lite av en överbyggd rulle, och inte på det bästa sättet. Du betalar extra för en hel del kosmetiska delar, som bara adderar vikt. Över Metanium har Antares ett extra kullager. Steezen är nedslimmad och har lite mer extra att komma med. Det gör Steez mycket mer värd pengarna i min mening.

Kommentera

Jag håller med Steez slår allt. Passar väldigt bra på Poison ADRENA. Har 21 Steez LImited och en Steez CT SV. Steez 24 kan jag tänka mig är lite lenare ändå och har ju knarr också som CT SV har.
              Metanium DC 70/71 är synd att den inte har knarr.
              Verkar kasta riktigt bra. Daiwa verkar göra bättre drev som håller länge mot Shimanos mm drev.
              Så jag håller Daiwa högre.

Kommentera

Det blev steezen och 1611an, men ska man köra hela flourcarbon eller flät tro?
                Tack för alla tips tror de blev bra!
                Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfisker Visa inlägg
                  Det blev steezen och 1611an, men ska man köra hela flourcarbon eller flät tro?
                  Tack för alla tips tror de blev bra!
                  Mvh
                  Kul! Den där combon kommer du älska. Till jiggfiske så tycker jag att du ska använda flätad lina. Två alternativ som är ruggit fina är dels YGK X-Braid, som är otroligt smutt, men framförallt, Gosen 16, som förmodligen är världens bästa flätade lina. Svår att få tag på dock, men finns mig veterligen på vissa japanska webshopar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Kul! Den där combon kommer du älska. Till jiggfiske så tycker jag att du ska använda flätad lina. Två alternativ som är ruggit fina är dels YGK X-Braid, som är otroligt smutt, men framförallt, Gosen 16, som förmodligen är världens bästa flätade lina. Svår att få tag på dock, men finns mig veterligen på vissa japanska webshopar.
                    Helt random så hade jag ygk x-braid hemma! 16lb 0.8 var den ja hade hemma så satte på den sålänge eller för att stanna om den känns bra, men ja fattar inte vad det är för millimeter på den?
                    ska lätt kolla.in Gosen när de är dags o byta!

Kommentera

YGK X-braid/G-Soul är fantastisk! Men blev inte Gosen 16 fullkomligt slaktad av The Line Laboratory på YouTube? Man skall ju alltid ta tester med en nypa salt men de har ju i alla fall en seriös approach. Har inte känt mig sugen att lägga de pengarna på en lina sedan jag såg resultatet...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 820 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04