Vad tror ni om detta set för spinnerbaits? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad tror ni om detta set för spinnerbaits?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lysande Jörgen !
    Utförligt och informativt svar
    TACK!!! Har använt det uttrycket länge så det går av gammal vana

Jag tycker priset på den JB rullen är ok den inte får ju kosta mer en ca:1000 kr annars har du en poäng i utväxlingen men då är frågan vad man ska köpa som kostar runt 1000kr och håller för dom dragen? samtidigt brukar lägre utväxling betyda mer kraft så det är vad känner för.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-12-26, 11:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      TACK!!! Har använt det uttrycket länge så det går av gammal vana

Jag tycker priset på den JB rullen är ok den inte får ju kosta mer en ca:1000 kr annars har du en poäng i utväxlingen men då är frågan vad man ska köpa som kostar runt 1000kr och håller för dom dragen?
      C3, C4 mfl bör ju kunna funka.
      C4 har ju den högre utväxlingen så den kan ju definitivt vara ett alternativ.
      Då blir ju största problemet att hitta den för en vettig penning.. 1000kr kan bli svårt!
      För visst f-n måste en C4 hålla för div spinnerbaits?

Kommentera

Visst pallar båda rullarna beten upp till 100gr , jag skulle dock hoppat över C4 till det fisket, det är mer en renodlad spinn-rulle för beten runt 40gr.

Själv kör jag lite större rullar har en 6500 CS Rocket Gunnar, en 6500 CS Mag Elite samt en Record HC till beten från 60gr och uppåt tycker 6500 storleken kastar bättre en 5500 rullar.

Jag tycker tråd-skaparen skall köra på den JB rullen han har hittat, en ok rulle som gör jobbet den ska till ett bra pris...
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-12-26, 13:53.

Kommentera

Joo en C4 kanske också passar bra, högre utväxling är ju bra till spinnerbaits.
          Trodde inte att man kunde få en C4 för så lite men på www.svenskfiskeshop.se så finns den för lika mycket som JBn.

Jag hade dock valt JBn, snyggare och mer stryktålig (extra backspärr bl.a).
          Jag kommer ha en Curado 301E på mitt Grim Reaperspö som jag kommer ha till spinnerbaits o annat spinnfiske, tycker Curadon är bättre med lättare beten och beten som är mer svårkastade.
          Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-12-26, 17:19.

Kommentera

Håller helt med dig att JB´n är ett bättre val en C4 till dom vikterna..... sen tycker jag att tråd-skaparen klarar sig fint med 0:20-0:25 lina , personligen vill jag hellre ha fler meter lina en grov lina, om fisken får för sig att rusa är det skönt med dom extra meterna man får med tunnare lina, själv tycker jag det är ganska meningslöst att gå långt över vad slir-bromsen ger, det blir oanvändbart förutom vid botten-napp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 863 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04