Beten gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beten gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Beten gädda

Jag ska iväg på min första fisketävling någonsin på lördag och det handlar då om just trolling efter gädda med Max 4 spön per båt.

Har några gäddmadam, några cisco kid, och lite annat blandat men skulle vilja ha tips på 2 bra beten för trolling efter gädda över 6kg som kan gå ganska långsamt.

Vet att det finns andra trådar om beten men det kommer nya hela tiden och jag söker något som fungerar bra just på hösten i långsamt tempo.

Tacksam för snabba svar så jag hinner beställa och få hem dom innan helgen

Tack på förhand!

Westins jätte, zalt, nils master, butch, tylor wolf, bulldawg, 4-play, believer, m.m
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jätte, Nisse och bulldawg har jag med. Även 4play 19cm versionen.

Kommentera

Zalt har jag tagit två över 10 en över 8 samt en hel skrälledus strax under alla på hösten i låg fart, papegojfärg och en blåsvart. Annars är väl sg butch, Westin jätte, swim whizz, rapala super shad rap och cisco kid 1800 grymma gäddwobbler tycker jag.

Kommentera

Jag brukar köra med en 4cm lång rapala. Den fångar massor med stora gäddor.
          Häng på 4st sådana och det blir garanterat fisk :-)

Kommentera

Ska köpa på mig en zalt. Har ett par men bara dom små 14cm betena.

Hehe, när jag ser att ni kör med det i eran båt Henke så ska jag överväga att ta med mig en sån jag med :p

Kommentera

Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
              Ska köpa på mig en zalt. Har ett par men bara dom små 14cm betena.

Hehe, när jag ser att ni kör med det i eran båt Henke så ska jag överväga att ta med mig en sån jag med :p
              Skit åxå, snacka om genomskådad
              Btw. Hur blir det ikväll?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo
                Nils master invincible 15cm har fungerat överlägset bäst för mig denna sommar. Nissen i silver/blå är det nästintill fångstgaranti på, gav mig även PB i somras.

En tur så trollade vi med fem spön, fick sex gäddor, alla på min nilsmaster. Inte ett pet på de andra. Det är något magiskt med den...
                Antar att det är färg nummer 66 du pratar om och jag kan bara hålla med. Fantastiskt bete. En kompis till mig har tagit både gös och gädd PB på den i sommar.

En sån kommer att ligga i vattnet alla 6 timmarna

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Skit åxå, snacka om genomskådad
                  Btw. Hur blir det ikväll?
                  Blir väl att meka rulle som vi pratade om ... Eller du, fan det är tisdag idag. Hade lovat att följa med på hockey idag. Skriver ett sms till dig om en timme typ för då borde jag veta om jag kan ta mig ut det

Kommentera

Överlägset mest gädda i år har jag tagit på bomber 16a färg 210

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    438 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Arbetar...
                    X