Vilket är er bästa göswobbler vid trolling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket är er bästa göswobbler vid trolling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    hilo 40gr rh

    äger! sedan duger mans 20+bra med.

    Kommentera


    • #92
      Gösswobbler varierar ju väldigt mycket med vart man är ljus och vilken fart man trollar i har doch två favoriter som alltid levererar stor och mycket gös:

      1 Cotton Cordels deep diving red fin med blå rygg blank sida och Limegrön mage Denna har levererat ett 20-tal med gösar över 2kg. förra året varav 3 över 4kg

      2 Nils masters Invincible 15/18 storleken hälst färgen silver med svarta ränder men alla deras färger funkar.
      Utan gös inget fiske utan fiske inget liv utan liv ingen fisk.

      Kommentera


      • #93
        Jensens gamla lax vobbler i blåvitt eller svartvitt har fungerat bra under högsommaren, rapala orginal i mörka färger under försommaren och gul-grön halco under sensommaren, bomber 15a gul-grön verkar ge ok hela tiden.
        Fiskar mest i grunda grumliga insjöar.

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av GöseFeskern Visa inlägg
          Gösswobbler varierar ju väldigt mycket med vart man är ljus och vilken fart man trollar i har doch två favoriter som alltid levererar stor och mycket gös:

          1 Cotton Cordels deep diving red fin med blå rygg blank sida och Limegrön mage Denna har levererat ett 20-tal med gösar över 2kg. förra året varav 3 över 4kg

          2 Nils masters Invincible 15/18 storleken hälst färgen silver med svarta ränder men alla deras färger funkar.
          Hej GöseFeskern; Din 1:a heter Cotton Cordell Deep Red Fin CD9-17 (färg 17). Just din CD-9:a fungerar fint vid göstrolling i Mälaren, men är ändå helt chanslös mot Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue när det gäller att fånga stor gös. Åtminstone har det varit så för oss de senaste fem åren på Mälarens Norra Björkfjärden. 1,2 - 1,4 knop har varit den fart som dragit på sig de flesta storgöshuggen. Högre fart har gynnat aptiten hos smågösen och gäddorna, men de stora gösarna vill inte vara med när det går för fort. Köp dig några Smithwick ASSRD-1200F och ASSRD-1200 inför kommande göstrollingsäsong....så slipper du ljuga om gösfångsterna när du kommer hem!
          One day spent walleyetrolling adds another day to your life!
          Old Firehand
          www.trumman.com
          Senast ändrad av Old Firehand; 2008-02-22, 12:24.

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej GöseFeskern; Din 1:a heter Cotton Cordell Deep Red Fin CD9-17 (färg 17). Just din CD-9:a fungerar fint vid göstrolling i Mälaren, men är ändå helt chanslös mot Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue när det gäller att fånga stor gös. Åtminstone har det varit så för oss de senaste fem åren på Mälarens Norra Björkfjärden. 1,2 - 1,4 knop har varit den fart som dragit på sig de flesta storgöshuggen. Högre fart har gynnat aptiten hos smågösen och gäddorna, men de stora gösarna vill inte vara med när det går för fort. Köp dig några Smithwick ASSRD-1200F och ASSRD-1200 inför kommande göstrollingsäsong....så slipper du ljuga om gösfångsterna när du kommer hem!
            One day spent walleyetrolling adds another day to your life!
            Old Firehand
            www.trumman.com

            Haha tack för tipset måste doch säga att jag inte gillar smitwick då jag av någon konstig anledning inte får något på dom men får väll ge dom ett försök till sommarn igen fiskar i fryken och där ialafall får jag på min Cotton vilket är det viktigaste
            Utan gös inget fiske utan fiske inget liv utan liv ingen fisk.

            Kommentera


            • #96
              Ursprungligen postat av GöseFeskern Visa inlägg
              Haha tack för tipset måste doch säga att jag inte gillar smitwick då jag av någon konstig anledning inte får något på dom men får väll ge dom ett försök till sommarn igen fiskar i fryken och där ialafall får jag på min Cotton vilket är det viktigaste
              Hej GöseFeskern; Skojar du med mig? Har du verkligen trollat efter gös med Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue eller ASSRD-1200 i Fryken?

              Jag har en stående inbjudan i Fryken sedan jag träffade Christer Jansson vid LaxCup Nynäs för en del år sedan. En av de största gäddor som fångats på Swim Whizz Nr 711 eller 712 i sjön Fryken, Värmland vägde 17,28 kilo och den togs vid trolling 1998 av ovan nämnde Christer Jansson.
              Go for the Monster Pikes!
              Old Firehand
              www.trumman.com

              Kommentera


              • #97
                Rapala fat rap djupgående 9cm färg SFC(flourocerande grön)eller GFR (orange).
                Utan minsta tvekan mina favoriter.
                Har fångat hundralalet på dessa.

                Kommentera


                • #98
                  1. Cisco kid (utan en sådan ær man naken)
                  2. westins jætte (inte før skitigt vatten)
                  3. Depth Raider (rasselkulor och hårdare gång till skitigt vatten)
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                  Kommentera


                  • #99
                    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Hej GöseFeskern; Skojar du med mig? Har du verkligen trollat efter gös med Smithwick ASSRD-1200F Flash Super Rogue eller ASSRD-1200 i Fryken?

                    Jag har en stående inbjudan i Fryken sedan jag träffade Christer Jansson vid LaxCup Nynäs för en del år sedan. En av de största gäddor som fångats på Swim Whizz Nr 711 eller 712 i sjön Fryken, Värmland vägde 17,28 kilo och den togs vid trolling 1998 av ovan nämnde Christer Jansson.
                    Go for the Monster Pikes!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com
                    nej inte just den färgen utan smithwick överhuvudtaget men ska testa till sommarn

                    har du en inbjudan att fiska med Jesse (christer) så åk ner till fryken han är en jävel på gädda den mannen så känske ni kan ta litte fler fryken krokodiler dä finns det gott om
                    Utan gös inget fiske utan fiske inget liv utan liv ingen fisk.

                    Kommentera


                    • 1. Nilsmaster invincible 15cm
                      2. Buster deep 6m
                      3. Bomber 15 long a - 16a

                      Dessa levererar nästan alltid
                      C&R

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sigtunafiskarn, 2012-07-25, 12:04
                      125 svar
                      19 733 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av profilnamnet, 2023-06-05, 10:47
                      3 svar
                      242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av kajakmannen, 2023-09-18, 21:46
                      7 svar
                      551 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Classe69  
                      Startad av petterg, 2023-10-11, 17:17
                      7 svar
                      219 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tre S
                      av tre S
                       
                      Arbetar...
                      X