fick för övrigt "nymotorn" (86:as yamaha 6 2cyl) stulen i höstas, därför så fick jag gå tillbaka till johnson4:an som jag hade innan. Nu blir det en vagn hemma på gården istället.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur stor trolling motor har du??
Collapse
X
-
Det brukar ju bli en del experimenterande innan ekolodet fungerar optimalt.Ursprungligen postat av joj Visa inläggHärligt! Ekolodsgivarna är lite svårt att få till på Flipperskroven pga det där slaget i skrovet, vad är din för årsmodell?
Finns en tråd om min båt här med! http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=22174
Har du hittat någon placering för givaren som funkar bra eller i alla farter?
Min båt är en -79:a
Kommentera
-
Min placering funkar helt ok men jag har inte testat jättemycket än, kan se om jag har någon bild där den finns med, min gamla pråm är ju från -77 sjösatt första gången -78Ursprungligen postat av madmats Visa inläggDet brukar ju bli en del experimenterande innan ekolodet fungerar optimalt.
Har du hittat någon placering för givaren som funkar bra eller i alla farter?
Min båt är en -79:a
Kommentera
-
En bild på det vore kanon. Känns i alla fall sköntUrsprungligen postat av joj Visa inläggMin placering funkar helt ok men jag har inte testat jättemycket än, kan se om jag har någon bild där den finns med, min gamla pråm är ju från -77 sjösatt första gången -78
med en så långlivad modell som 620. Det bästa med båten
är att den är så välplanerad inuti. Konstruktören har verkligen tänkt till.
Kommentera
-
Precis, mycket bra utrymmen i båten, ända gången konstruktören hade huvet under armen var när han gjorde durken för allt vatten som stänker och regnar in stannar vid förarplatsen men det går att dräneraUrsprungligen postat av madmats Visa inläggEn bild på det vore kanon. Känns i alla fall skönt
med en så långlivad modell som 620. Det bästa med båten
är att den är så välplanerad inuti. Konstruktören har verkligen tänkt till.
BILD KOMMER SNART!
Kommentera
-
-
Tack för bilden. Den där placeringen verkar vettig.Ursprungligen postat av joj Visa inläggBILD
Jag har trimplan på min som begränsar valmöjligheterna
när det gäller placeringen men jag kommer nog montera
lika som du har gjort.
Sen får man väl ta tag i det där med dräneringen.
Kommentera
-
Har själv ingen extra trollingmotor. Men jag vet att det förekommer bådeUrsprungligen postat av Fartlek Visa inläggKnycker tråden för ett ögonblick och tänkte höra var ni har er trollingmotor, på styrbord eller babord sida om den stora?
Precis varit o köpt motorfäste för min Yamaha 5hk
styrbord och babordmontage. Det bästa borde väl vara att montera
på babordsidan viktfördelningsmässigt.
Kommentera
Kommentera