Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skulle ut imorgon men vädret ser ut att bli tufft så vi hoppas på att söndag blir bättre
    ett litet tillägg jag har fått bästa sponsringen genom tiderna ett bageri i byn bjuder på smörgåstårta på nästa tur
    tack morgan

Kommentera

• På tisdag tar vi dom.

På tisdag åker jag ut mot knuven i Karlskrona arkipelagen och skall prova om laxaguden är med mig. Är det några fler som skall ut häromkring?
      Pumba var ute i dag (fredag) men bommade.
      Blir 1a gången micke min gamla vapendragare skall med ut i "nya" båten så vi får väl se hur det går.
      Rapport kommer.......

Kommentera

• Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
        På tisdag åker jag ut mot knuven i Karlskrona arkipelagen och skall prova om laxaguden är med mig. Är det några fler som skall ut häromkring?
        Blir 1a gången micke min gamla vapendragare skall med ut i "nya" båten så vi får väl se hur det går.
        Rapport kommer.......
        Då får skicka ett SMS när ni har klantat bort 20+ laxen vid håvningen

Jag jobbar då...

Finns viss chans att jag åker ut en sväng på söndag och nöter vid "Dubbelhugget"
        http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Dagens fiske gav två laxar i båten, båda va mindre uppväxare 3 resp 5 kilo..nästa runda blir de lekvandrare på durken igen!

Kommentera

• klart vi ska

Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
            Rapport kommer.......
            Klart vi ska ut även om micke i det längsta låtsades inte ha några lod hemma.
            Nu är lodproblemet löst och nu är det bara resten kvar.....var fanken e laxen?
            Hellre en tappad fisk än en dag på land
            mvh wolfie

Kommentera

• Tja du wolfie. Du har väl koll med dina gamla kompisar på ön i väst??
              Du får väl ringa runt lite

Men men. Det är vår och då gäller det att gnaga på och leta där man tror även om det kan bli segt.

Bra att det löste sig med loden.

Kommentera

• har mejlat dej idag ka

Ursprungligen postat av ka Visa inlägg
                Tja du wolfie. Du har väl koll med dina gamla kompisar på ön i väst??
                Du får väl ringa runt lite

Men men. Det är vår och då gäller det att gnaga på och leta där man tror även om det kan bli segt.

Bra att det löste sig med loden.
                Jag har mejlat dej idag ka
                Spara fileton numret så hörs vi när vi är ute om tisdag.
                Hellre en tappad fisk än en dag på land
                mvh wolfie

Kommentera

• off topic

simmristuren blåste inne idag men fiskesuget blev för stort

drog trailern till råå tog en evighet att få i båten 50st jollar och 6 st ribbåtar före i rampkön så det blev endast 2 timmar fiske
                  men vi fick en fin mixad fisk låda en öring på ca 2 kilo, 7 torskar största ca 6 kilo och en flock näbbisar

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                    Bra tråd!

Har visserligen varit en kort sväng till Simris i februari, men "riktiga" Östersjö-premiären för min del blir nästa vecka. Då bär det av till Bornholm för fem dagars fiske, tävling och kanske lite öl.

Rapport kommer.
                    Hemma igen efter några händelsefyllda dagar på Bornholm. Vi fick två laxar, en 8 kg på träning och en ig på tävlingen. Dessutom lyckades vi bränna tre godkända, varav en 10+ och en 15+ Sista tävlingsdagen bröt elsystemet ihop i båten så marinen fick bogsera oss iland.

Största laxen vägde 22.2 kg och fångstmannen fick DK 50000:- med sig hem. Sammantaget en mycket välarrangerad tävling med gemytlig stämning som kan rekommenderas.

Och nästa gång, då j-r...
                    /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                      Hemma igen efter några händelsefyllda dagar på Bornholm. Vi fick två laxar, en 8 kg på träning och en ig på tävlingen. Dessutom lyckades vi bränna tre godkända, varav en 10+ och en 15+ Sista tävlingsdagen bröt elsystemet ihop i båten så marinen fick bogsera oss iland.

Största laxen vägde 22.2 kg och fångstmannen fick DK 50000:- med sig hem. Sammantaget en mycket välarrangerad tävling med gemytlig stämning som kan rekommenderas.

Och nästa gång, då j-r...
                      I år vann du inte starten va?
                      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      788 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...