Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    Tjugo båtar tävlade i STK:s klubbmästerskap utanför Nynäs i lördags, en lax på 11 kg kom upp...
    Riktig öken hela helgen vid Landsort definitivt.......
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer! I torsdags var Björn och Lasse C. nere vid Landsort och fångade en 9,2 kilos NK-lax. Old Firehand

Ps. ytvattentemperaturen var mellan +10,2 och 10,5 på västsidan av Öja där vinden låg på och +7,8 till 8,2 på östsidan, läsidan igår. Ds.
      Grattis till larren bara på dem igen

Denna helg blev det inget för mig då jag fick axeln opererad i torsdags och kom hem i fredags, men nästa helg hoppas jag vara tillbaka på vattnet igen på jakt efter silver, har ju en frisk arm iaf så jag får sköta båten så får polaren fixa resten

Kommentera

• Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
        Var ut nu under lördagen runt understen men det blev inte någon fisk tyvärr, vi hittade heller inga stim, det var fler båtar där ute idag var det någon som fick något?
        En lax på 14.1 kom upp i lördags.
        /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          En lax på 14.1 kom upp i lördags.
          Hej Magic; Bland alla båtarna vi trängdes med nere runt Landsort i lördags måste det ju ha funnits någon som kunde fånga lax också...eller hur?
          Someday we have to Go for the Big Salmons!
          Old Firehand

Kommentera

Hej Magic; Bland alla båtarna vi trängdes med nere runt Landsort i lördags måste det ju ha funnits någon som kunde fånga lax också...eller hur?
            Someday we have to Go for the Big Salmons!
            Old Firehand
            Jag hörde om tre laxar i helgen, två vid Landsort och en vid Singö. Vill gärna tro att resultatet hänger mindre på brist på kunskap och mer på frånvaron av lax.
            /Magic

Kommentera

• Enligt uppgift tog Peter Thörnkvist en lax på knappa 17 kg idag vid Nynäs plus att han/de brände ett dubbelhugg.
              /Magic

Kommentera

• en kompis ringde precis och rapporterade att han fått en på 17550 i simmris idag

Kommentera

Hej Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer! I torsdags var Björn och Lasse C. nere vid Landsort och fångade en 9,2 kilos NK-lax. Igår var Björn C. och jag ute vid Landsort och körde från 7.30 - 20.30 efter lax utan ett enda laxhugg på hela dagen. Vi trollade på båda sidorna av Öja och söderut mot Angöringen, runt Yttre- och Inre Karvasen samt ut mot Gunnarstenarna. Sex näbbgäddor som lekte "sideliners" mellan linorna på planerboardsen var det enda som höll oss sysselsatta förutom en liten, otäck incident. En "välkänd" wobblersnidare, och tillika snabbtrollare hann upp oss akterifrån och skrek att vi skulle flytta på oss för att vi låg ivägen för hans stora, röda utterbrädor. Mannen ifråga, som även är en välkänd fiskeguide körde på autopilot och stod med ryggen vänd mot färdriktningen och fören på sin egen båt, en öppen Silver Shark och blev helt chockad när han upptäckte att en av våra rödflaggade, röda Mariestadspulkor låg i hans autopilotskurs. Vi hade vinklade, röda flaggor i trollingmasttoppen som tillsammans med flaggorna på pulkorna var lätta att se på mycket långt håll för både mötande och upphinnande trollingekipage.
                  Go for the Giant Salmons!
                  Old Firehand

Ps. ytvattentemperaturen var mellan +10,2 och 10,5 på västsidan av Öja där vinden låg på och +7,8 till 8,2 på östsidan, läsidan igår. Ds.
                  Hej igen Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer!
                  Jag vill be omnämnde, mycket välkände fiskeguide, fiskeboksförfattare och wobblersnidare om ursäkt och göra en kraftig korrigering av min identifiering av honom som Silver Sharkens styrman och navigatör. I månadsskiftet april-maj 2001 träffade jag fiskeguiden vid Spiken, Kållandsö och då trollingfiskade han från Silver Sharken. Den gamla Sharken sålde han, enligt egen utsago, i november 2005. Sedan dess har den bytt ägare en gång till...till en Tungelstabo så vitt ryktet förtäljer. Själv har fiskeguiden just nu fullt upp med gösfisket och avslutar med ett Tight Lines!
                  Go for the Monster Walleyes!
                  Old Firehand

Kommentera

• Ha ha! Känner Tungelstabon mycket väl. Han stod väl och kollade bakåt för att se om det skulle hugga.
                    Inte första gången det händer incidenter vid Bredgrund. Alla ska snurra där, men ingen ska väja. Bästa incidenten är helt klart när en båt körde över en annan välkänd fiskeguides lina när han efter flera års försök äntligen får på en riktigt stor lax och en rookie åker in bakom och kör över linan, trots att alla står och skriker åt dem. Är fortfarande verkligen förvånad att den killen fortfarande lever.

Mer incidenter: I vintras körde en välkänd guide in i en Vätternsnipa och ringde sjöpolisen och hade sig. Hans mast gick av. I sin rapport skriver han: "Jag drillar en fisk ensam i båten med autopiloten på vänd mot aktern. Upptäcker då i sista stund en snipa kommande mot mig. Han väjer inte och hans utterbräda åker in i min båt och tar med sig min mast. Helt vansinnigt!"

Jag undrar då: kan man kalla "att drilla fisk ensam med autopiloten på vänd bort från färdriktningen" att ha god uppsikt framåt?
                    Hade jag varit snipan hade jag blivit helt vansinnig
                    There can only be jerkbait!

Kommentera

• tycker herr Engström ska be om mera ursäkt.....

tycker då att herrr engström ska putsa sina linser ganska så mycket mer då jag är den som är ägare till sharken som bytt ägare 2 gånger efter nordin ...och min båt har då tamfan inte vart ute och cirklat vid bregrund eller öja för den har stått på trailer hela veckan som detta inträffat..och har inte haft båten klar för trolling förens till starten utav lax cup nynäs ...så innan man gömmer sig bakom en massa djävla niks och hänger ut folk i media så bör man tamefan ha lite bättre koll på vad man säger och ser....och ja vem är då jag jo jag heter sam bor numera i vendelsö och de flesta känner mig som en trevlig schysst kille som då sällan brusar upp men när man får höra dessa djävla glåpord från en som inte har en aning om något ja då blir jag förbannad ........jag fattar att nordin tog illa upp....så även jag ...det tar tid att bygga upp ett ryckte för sig själv ..då jag är egen företagare men en djävla idiot som du ska ge sig ut och hålla på och kasta ut dina djävla ord kors och tvärs....ja då kan det som man byggt upp vara borta snabbt.....så med andra ord skaffa linser innan du hänger ut folk herr LEF.....
                      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej igen Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer!
                      Jag vill be omnämnde, mycket välkände fiskeguide, fiskeboksförfattare och wobblersnidare om ursäkt och göra en kraftig korrigering av min identifiering av honom som Silver Sharkens styrman och navigatör. I månadsskiftet april-maj 2001 träffade jag fiskeguiden vid Spiken, Kållandsö och då trollingfiskade han från Silver Sharken. Den gamla Sharken sålde han, enligt egen utsago, i november 2005. Sedan dess har den bytt ägare en gång till...till en Tungelstabo så vitt ryktet förtäljer. Själv har fiskeguiden just nu fullt upp med gösfisket och avslutar med ett Tight Lines!
                      Go for the Monster Walleyes!
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      749 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...