Ursprungligen postat av joj
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2007
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggJohan får ni några hyfsade öringar ute i öppen sjö utanför Karlskrona??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av joj Visa inläggJodå visst fångas det en del fin öring här, har själv tagit två stycken över 8 kg
Tar de långt från land eller närmare kusten (eller djupgrynnor och liknande)?
Vilken årstid är hetast för öringen hos er?
Själv tycker jag att ju större öringen är desto mer laxlik i beteendet blir den men oftast vill den ha botten grynnor eller uddar i närheten till skillnad mot laxen som alltid jagar i öppen sjö.
Vad tror du????I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av joj Visa inläggJodå visst fångas det en del fin öring här, har själv tagit två stycken över 8 kg
Kommentera
-
Dom jag har tagit har tagit runt midsommar och i området närmare Utklippan, det är mer kuperad botten där, jag har bara hållit på med trollingen i fem år så jag har inte så jättemycket erfarenhet, kan tänka mej att ka vet mer han e rutinerad.
Båda dom två stora har tagit på Grissly skedar, den på 8,7 efter en Dipsy den andrapå rigg. Dom är väldigt annorlunda att drilla jämfört med en lax mycket mer headbanging
I Simris är det ju många som kör trolling lite mer inriktat på Öring i alla fall på sommaren
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggvilken tid på året är bäst på öringen? Vore roligt med lite tips på trolling på havsöring. Öring finns det ju gott om längs kusten här uppe med men jag tror dom är grymt svåra att komma åt...
PS hösten var bäst för oss på den tiden speciellt november och möjligen december (du bor dock längre norrut kanske har viss betydelse här)Senast ändrad av TAMTAM; 2007-04-05, 15:04.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggvi var tre båtar som drog ner till simmris igår
det är fortfarande kallt i vattnet 4.4 i ytan och 1.2 grader på 20 meters djup
resultatet blev en tappad fisk från kompisens båt annars inte ett smack
men laxen finns där vi såg fina bågar på lodet ett flertal ggr
tog till och med ett foto på det och det blev ju bra
totalt så tippar jag på att ca 20 båtar var ute
det kom upp vad jag hörde i går tre lax med topp på lite över 12 kg
vädert ser ju riktigt lovande ut så i veckan som kommer är planen att köra både fredag och lördag. Om du själv kommer att vara där skulle det vara kul att hålla lite kontakt över VHFen, vi kan ju även byta mobilnummer.
I övrigt kul med en specifik tråd för östersjötrollarna, hoppas att den hålls levande genom säsongen, jag ska göra mitt bästa för att bidra[FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Musky Visa inläggKul att ni kom ut Snickarn!!! Själv har hela dagen lagts på att polera båten så att den ska skina mest av alla ekipage nere i Simrishamn till helgen
vädert ser ju riktigt lovande ut så i veckan som kommer är planen att köra både fredag och lördag. Om du själv kommer att vara där skulle det vara kul att hålla lite kontakt över VHFen, vi kan ju även byta mobilnummer.
I övrigt kul med en specifik tråd för östersjötrollarna, hoppas att den hålls levande genom säsongen, jag ska göra mitt bästa för att bidra
Kommentera
-
Jag kommer köra här utanför Karlskrona på lördag, hoppas det blir någon mer båt härute!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
833 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()