Var ute och drog mellan Tärnö och Tånghällan idag - stendött på lax, men gott om fin torsk.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2007
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggKan nog lika gärna vara torsk iofs dock de går väl i mindre stim kanske, fisk är det garanterat i alla fall.
Har sett precis samma saker på lodet när jag kört det på isen den typen av rörelser fångar lodet hur lätt som helst även på större djup.
Kamera skrev du menar du en Walker kamerarigg?
Allt annat blir nog svårt pga kabelns motstånd då den är alltför grov annars finns billiga kamerahus för undervattensbruk att få tag i på ebay har man en liten USB ansluten grej till laptop dator som sen kameran kopplas till med rätt mjukvara så funkar det har testat kanske går att skala ned kabeln vore kul i alla fall under djupt fiske på vandrare lär det inte funka nåt vidare vet du något så posta! mvh
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggvilka high-tek grejor. Vad kör ni med där nere egentligen? Inte undra på ni drar så mycket fetingar
Kamera grejen var jag sugen på men vill inte spendera massor med pengar på en Walker rigg det finns billigare grejor för djup ner till trettio meter max problemet är kabeln då den normalt är för grov ger alldeles för mycket motstånd i vattnet har testat det hela hemma men sen dog intresset tills vidare.
Troligen måste man köpa en ersättnings kabel till en Walker och sen få ihop det med andra grejor säkert inte omöjligt på något vis värsta är att till slut blir det så mycket grejor att man inte hinner fiska......
Check out (finns grejor som går djupare men då stiger priset max 66 fot på denna) http://cgi.ebay.com/UNDERWATER-Video...QQcmdZViewItemSenast ändrad av TAMTAM; 2007-04-15, 17:54.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Giganticsalmon Visa inläggVar ute och drog mellan Tärnö och Tånghällan idag - stendött på lax, men gott om fin torsk.
Gigantic erkänn laxen i ditt nick är sannerligen inte fångad i Sverige eller hur den kommer från ett helt annat ställeI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
simmrishamn
precis hemkommen från ett platt hav helt vindstilla
ja förutom en liten vindpust då o då
böjade bra med ett hugg kl 9 en liten lax precis över måttet
shit gött tänkte jag o la ut igen ,då sa det pang o en spöhållare med djupriggspö och sprillans ny rulle bröts av och föll över bord .
bara att veva upp riggen och hoppas på det bästa
och ja utlösaren löste aldrig utfick tag i linan och drog in spö rulle flutterspoon och en halv spöhållare
fick en lax till fem minuter senare godkänd men inte mer och tappade en
kl 12 fick fiskekompisen en på 9.5 från sin båt
kl 2 drog jag på ett monster först ett hugg som inte löste ut sen efter ca 20 sek tog den igen nu lite mer bestämt
fick tag i spöet och hoppades på det bästa och den kändes stor direkt , sen brakade det loss den gjorde en rusning som heter duga tog 100 meter på ett kick försökte stoppa den o fick ont i tummen sen lossnade den
men va fan nu har jag kännt på min 20 kilos lax tar den nästa gång iställetSenast ändrad av snickarn; 2007-04-15, 19:40.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg,då sa det pang o en spöhållare med djupriggspö och sprillans ny rulle bröts av och föll över bord .
Kommentera
-
Ursprungligen postat av snickarn Visa inläggden gjorde en rusning som heter duga tog 100 meter på ett kick försökte stoppa den o fick ont i tummen sen lossnade den
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggFick du fin matfisk iaf! torsk stekt i smör riktigt gott med lite vitt.
Gigantic erkänn laxen i ditt nick är sannerligen inte fångad i Sverige eller hur den kommer från ett helt annat ställe
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
833 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()