Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• joj
    replied
    Kul att ni har bra fiske uppe hos er nu!

Jag ska ut och göra ett försök på uppväxare på söndag, kan bli kul att se om det ger något.

Jävla skitväder idag....

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    Brukar köra med 20-40-60 och får hyfsat jämnt fördelat på alla vikter. Tror inte det gör så fantastiskt stor skillnad vilken storlek på bly man använder. Huvudsaken man kör på laxen när den är hungrig.

Blev det något igår?
    Onekligen har du rätt i att köra på rätt ställe är effektivast!
    Lysande exempel vid Singö helgen som gick!
    Dock tvingas man leta har jag iaf en klar övervikt på något djupare satta beten, har i princip helt slutat med ytfiske kan vara fel iofs men allt för många timmar tidigare har gett den erfarenheten för mej därmed påstår jag inte att fisken inte skulle finnas där på något sätt, det är bara var den går tätast i antal jag funderar över!
    Nej inte ett liv igår men en bomresa får accepteras utan gnäll på Östersjön få se om någon mer kan klaras av i helgen sen ska det byggas ny båt för nästa år, trevlig midsommar!
    Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-22, 10:02.

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Brukar du ta bra på rent ytfiske i Östersjön? (dvs 10-20gram bly)
    Lite förvånad i så fall måste jag säga inget som funkar för mej använder alltid betydligt tyngre grejor tycker det funkar klart bättre iaf min erfarenhet oavsett vattentempen är det soligt går jag definitivt djupare men det har funkat lika oavsett vädret
    Brukar köra med 20-40-60 och får hyfsat jämnt fördelat på alla vikter. Tror inte det gör så fantastiskt stor skillnad vilken storlek på bly man använder. Huvudsaken man kör på laxen när den är hungrig.

Blev det något igår?

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    "Normalt" fångas vandrarna mellan 0 och 35 fot, men under helgen fångades de flesta från 10 fot ned till 40 fot, dels pga högre vattentemp i ytan än normalt, dels pga vindstilla stora delar av tiden.
    Brukar du ta bra på rent ytfiske i Östersjön? (dvs 10-20gram bly)
    Lite förvånad i så fall måste jag säga inget som funkar för mej använder alltid betydligt tyngre grejor tycker det funkar klart bättre iaf min erfarenhet oavsett vattentempen är det soligt går jag definitivt djupare men det har funkat lika oavsett vädret

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
    vilket djup fångar ni mest fisk på den här tiden på året. Så vitt jag kan förstå verkar det mesta vara rigg-hugg på 12 och 15m
    "Normalt" fångas vandrarna mellan 0 och 35 fot, men under helgen fångades de flesta från 10 fot ned till 40 fot, dels pga högre vattentemp i ytan än normalt, dels pga vindstilla stora delar av tiden.

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av MKFT Visa inlägg
    kan hända att det är annorlunda där nere.. men laxarna som ska upp till dom nordliga älvarna går det riktigt dåligt för.. smolt dödligheten har ökat markant å årskullarna 04-06 finns inte ens i princip.. så man får ju hoppas att flytgarns förbudet kompenserar detta en aning..
    Förklara dej närmare smolt var då? Finland eller svenska älvar?
    Odlad eller utsatt fisk?
    I svenska älvar finns vattendomar som säger att viss mängd ska sättas ut som kompensation för ödelagda lekbottnar dessa fiskar har vad jag vet oftast klippta fettfenor har fått två sådana i år en ökning definitivt.

Lämna en kommentar:

• jojon80
    replied
    vilket djup fångar ni mest fisk på den här tiden på året. Så vitt jag kan förstå verkar det mesta vara rigg-hugg på 12 och 15m

Lämna en kommentar:

• MKFT
    replied
    kan hända att det är annorlunda där nere.. men laxarna som ska upp till dom nordliga älvarna går det riktigt dåligt för.. smolt dödligheten har ökat markant å årskullarna 04-06 finns inte ens i princip.. så man får ju hoppas att flytgarns förbudet kompenserar detta en aning..

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Kollade lite på statestiken, 61 laxar upp hittills med tvåsiffrigt, verkar bli en riktig bra säsong.
    Tror faktiskt nästa år blir bättre ändå, tror det storskaliga foderfisket har minskat den stora mängden betesfisk runt Landsort -06 och -07 tyder på det de föregående åren var betydligt sämre vad gäller betesfisk återkommer storströmmingen som den gjorde runt -96 till -00 blir de snart lika stora som då nåt att hoppas på

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Vet inte om uppväxarna går på annat håll än dom som vandrar emot älvarna?
    Grattis till fina laxen förresten...
    Har fått flera under tio än nånsin förut dock inga mängder, brukar vara legio att hugger det är det plus tio, uppväxare går nog längre söderut till största delen även om de förekommer här också vid god födotillgång under sommaren.
    Nåt som förvånar är den totala avsaknaden av öringhugg inte fått en öring under laxtrollingen sen -05 fick alltid en till två under en vårsäsong utanför Stockholm.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
429 visningar
0 gillar
Senaste inlägg brollann  
Arbetar...
X