Vilken nylonlina till trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken nylonlina till trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
    Push-up:
    Hur får man linan att hålla 3-6 år?!
    Jag byter minst en gång per år och rulle.
    Sist köpte jag 1500 m Matrix för 1,50 m, på den har jag kvar en del men när den är slut så blir det nog nylon igen. På den tiden det begav sig så var det stren och platil jag körde med med mest, hur har de utvecklat sig eller är nylonen likadan som för tio år sedan?
    Fyll på med mer alternativ, gör inget om det kostar, lär ju inte komma i närheten av flätlinepriserna.
    Fast berkley big game verkar ju vara populär. Vilken lina är nylonens "Rolls Royce" ?

//C
    Byta flätlina 1ggr/år låter lite överdrivet, men fiskar man väldigt mycket så.

Bästa NYLONlinan jag testat; Sufix Primo XP
    sigpic

Kommentera

jag tolkade det som att personen i fråga redan hade flätlina på sina rullar.
      Men annars töm en rulle och veva över den gamla nylonlinan så har du dubblad livslängden på nylonlinan, de yttersta metrarna hamnar nu innerst.

Jag orkar inte kolla bakåt i tråden, jag tolkade säkert knasigt.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Big Game 0,38 - överlägset populärast i trollingsverige, talar för sig själv tycker jag. Köper alltid storspole á 10000m, lägger på färsk lina i Nov inför Vänern/Vättern, av med allt och på med ny i Maj inför bataljerna på Å-hav... ~800kr för dubbla omgångar á 12-14 rullar ~30kr per rulle/påläggning, defintivt värt pengarna!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
          Push-up:
          Hur får man linan att hålla 3-6 år?!
          Jag byter minst en gång per år och rulle.
          Sist köpte jag 1500 m Matrix för 1,50 m, på den har jag kvar en del men när den är slut så blir det nog nylon igen. På den tiden det begav sig så var det stren och platil jag körde med med mest, hur har de utvecklat sig eller är nylonen likadan som för tio år sedan?
          Fyll på med mer alternativ, gör inget om det kostar, lär ju inte komma i närheten av flätlinepriserna.
          Fast berkley big game verkar ju vara populär. Vilken lina är nylonens "Rolls Royce" ?

//C
          Hmmm, låter i mina öron lätt onödigt att byta flätlina varje år, speciellt som Du mest trollar med den....Det som sliter på flätlinan är ju jiggfisket.
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Kör Big Game Hi Test till trollingen grymt bra lina stum och go 0,36 tar 14,3 pannor..

Kommentera

Gillar inte nylon, men den senaste jag köpte för några år sen va Berkley Ironsilk, å den tyckte jag var bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
                Gillar inte nylon, men den senaste jag köpte för några år sen va Berkley Ironsilk, å den tyckte jag var bra.
                Riktig riktigt bra lina, dock verkar den vara ojämn, och definitivt inte palla med minusgrader, vilket gör den mer eller mindre helt värdelös
                sigpic

Kommentera

Använder du inga utlösare ej heller enorma mängder med lina samt har bra slirbromsar på rullarna är det väl lika bra att använda flät om inte så kan Berkley Big Game starkt rekommenderas mycket bra och pålitlig för priset om du köper storspole, aldrig svikit mej iaf jättenöjd
                  Edit söker du stum nylonlina gå upp i dimension säg 20lbs (0.46) sätt sen ett lekande en spölängd framför och använd passande tafs gör så själv då räcker en dim för allt fiske för min del V-sjöar och Ö-sjön tjockleken påverkar naturkigtvis djupgåendet men plocka på nåt mindre sänke eller så i lekandet så brukar det funka, bra och billigt.
                  Riktigt bra till inline plattor utlösaren griper perfekt på den grova lina.
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-28, 13:36.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

P-U, här får man skäll emellan varven för tips och råd. 3-6 år för en lina där man bara trollar. Tycker jag låter mer troligt än för jigg. Där blir det vartannat år i varje fall.
                    Där slits ju linor som attan mot botten och olika bråten vid jiggning.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Jag tappade förtroendet för Big game linan i år då den gick av för lätt..
                      Just nu fiskar jag med en lina som nästan är lika stum som en flätlina och har inte gått av.Kommer inte ihåg namnet,hmhm...
                      Någon som vet någon sida med massor med nylonlinor man kan kika på och se om man hittar den ?
                      Keep talking about me, You are just making me famous..
                      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                      www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      439 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X