Trolling på TV4+ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling på TV4+

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Hej Mats ses vi vid Landsort i maj som förra året eller har du tröttnat??
    (skam vore!!)
    Hej TAMTAM. Tröttnat? Det borde väl du veta. Har man en gång drabbats så är man fast!
    Det blir nog en tur till Nynäs i slutet av Maj (kanske vi ses). Men mesta tiden kommer att
    läggas uppe vid Understen. Fick mersmak förra året. Hur går det med nya skutan är den klar?

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
      Ja det vore roligare att se lite mer svenssonfiske som slappande mete efter Sutare eller bottenmete efter Lake eller Ål.

Finns ju massor av sätt/ställen/fiskar att visa men fortfarande envisas de med Gädda, Lax, Öring/Röding och Gös.

Jag skulle klara mig med ett program i månaden och två fiskevärdar, sen att det är ihopklippt från flera dagar skulle inte göra något. Spä ut det med lite tips & tricks samt en och annan grillning av fångsten också.
      Jag håller med dig i att det skulle vara kul att få lite tips o trix från fiskeprogrammen eller något nytt gott sätt att tillaga fångsten , men när du pratar "svenssonfiske" så håller jag inte med det minsta , är inte svenssonfiske just gädd,gös& abborrfiske personifierat så säg
      Själv är jag rätt nöjd med en del av de ställen som visas då JAG föredrar flugfisket , sedan finns det helt klart mer att önska av programledaren William i fråga .

Saknar Odell&Broman tillsammans i rutan för då fick både flug & spinn fiskare sin del av "kakan"+en hel del humor dessutom !!
      Fear no fish

Kommentera

Ursprungligen postat av woodlund Visa inlägg
        Jag håller med dig i att det skulle vara kul att få lite tips o trix från fiskeprogrammen eller något nytt gott sätt att tillaga fångsten , men när du pratar "svenssonfiske" så håller jag inte med det minsta , är inte svenssonfiske just gädd,gös& abborrfiske personifierat så säg
        Själv är jag rätt nöjd med en del av de ställen som visas då JAG föredrar flugfisket , sedan finns det helt klart mer att önska av programledaren William i fråga .

Saknar Odell&Broman tillsammans i rutan för då fick både flug & spinn fiskare sin del av "kakan"+en hel del humor dessutom !!
        Jag skulle nog tro att mete från land efter allt som lever i åar är det vanligaste.
        Alltså inte fiske från båt med trolling och jerking.

Men det är klart, Sutare, Lake och Ål är kanske inte det allra vanligaste fisket bland svenssonfiskare Förr var det nog vanligare med fiske efter dessa arter dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
          Hej TAMTAM. Tröttnat? Det borde väl du veta. Har man en gång drabbats så är man fast!
          Det blir nog en tur till Nynäs i slutet av Maj (kanske vi ses). Men mesta tiden kommer att
          läggas uppe vid Understen. Fick mersmak förra året. Hur går det med nya skutan är den klar?
          Nix pix kalkylerar att tiden från nu till mitten på maj fixar det allt annat är katastrof men borde gå kommer till Understen också har en träff med en riktig stövelknekt däruppe.
          Fick du fisk vid Understen förra säsongen? grundtips fixa mast med tungdragande pulkor kommer löna sej definitivt mvh vi ses kanske till våren!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Nix pix kalkylerar att tiden från nu till mitten på maj fixar det allt annat är katastrof men borde gå kommer till Understen också har en träff med en riktig stövelknekt däruppe.
            Fick du fisk vid Understen förra säsongen? grundtips fixa mast med tungdragande pulkor kommer löna sej definitivt mvh vi ses kanske till våren!
            Vi kommer nog garanterat ses! Säsongen är kort. Fick 2st och tappade en vid Understen (inga bestar, största 8kg)
            andra lyckades bättre. Men det vet du säkert. Angående mast och tungdragande pulkor så provar jag mig fram. Har uppgraderat från Mariestadoriginal till Regalköl denna säsong.

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
              Vi kommer nog garanterat ses! Säsongen är kort. Fick 2st och tappade en vid Understen (inga bestar, största 8kg)
              andra lyckades bättre. Men det vet du säkert. Angående mast och tungdragande pulkor så provar jag mig fram. Har uppgraderat från Mariestadoriginal till Regalköl denna säsong.
              Den uppgraderingen kommer att funka kanon däruppe vet jag då jag kör med det själv

Vi ses säkert därute när det sparkar igång, om inte annat så hörs vi väl på VHF.en??

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                Den uppgraderingen kommer att funka kanon däruppe vet jag då jag kör med det själv

Vi ses säkert därute när det sparkar igång, om inte annat så hörs vi väl på VHF.en??
                Skönt att höra att du är nöjd med kölarna. Jag ser fram emot att prova mina snart.
                Vi får höras på VHF.en och hoppas på en repris av förra året.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                9 svar
                426 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg brollann  
                Arbetar...
                X