Ursprungligen postat av nimo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
behandla fisken väl
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
vist känner dom flesta djuren smärta . fisken kanske till och med plågas mer är oss vid smärta. har du varit med vid elfiske efter avelsfisk . Det har jag varit med om ett antal gånger och när man kommer för nära med elstaven så får dom kramper man ser att hela fisken skakar "av smärta" den får då ofta en svart rand över ryggen av kramperna och kan till och med bryta ryggen då . och detta med el-fiske är jag själv utbildad för att bedriva så här får ni tro på mitt ordUrsprungligen postat av fiskemannen Visa inlägghttp://www.flugfiskeinorden.se/artiklar/060147.html
intressant läsning , men däremot får man inget bevis för nån av oss. Jag tror helt klart dem känner nåt men inte som vi .
ett litet sidå spår men dett handlar ju oxå om smärta
jag mailat till den personen som har info om dödlighet vid olika behandlingar
men han har tyvär sem nu så mer kommer
MVH NIMO
Kommentera
-
Ehum. Nu undrar jag lite. Hur vet du att det är pga smärta de skakar? De skakar ju för att musklerna chockas av el! Dvs de skakar pga muskelsammandragningar. Man bryter inte ryggen för att man har ont. Man bryter ryggen pga trauma.Ursprungligen postat av nimo Visa inläggvist känner dom flesta djuren smärta . fisken kanske till och med plågas mer är oss vid smärta. har du varit med vid elfiske efter avelsfisk . Det har jag varit med om ett antal gånger och när man kommer för nära med elstaven så får dom kramper man ser att hela fisken skakar "av smärta" den får då ofta en svart rand över ryggen av kramperna och kan till och med bryta ryggen då . och detta med el-fiske är jag själv utbildad för att bedriva så här får ni tro på mitt ord
MVH NIMO
Men man kan bränna fisk med el, det stämmer.
Kommentera
-
om du läser så skrev jag skakar "av smärta"Ursprungligen postat av Sg Visa inläggEhum. Nu undrar jag lite. Hur vet du att det är pga smärta de skakar? De skakar ju för att musklerna chockas av el! Dvs de skakar pga muskelsammandragningar. Man bryter inte ryggen för att man har ont. Man bryter ryggen pga trauma.
Men man kan bränna fisk med el, det stämmer.
Kommentera
-
Tack Hemi nån som förstår vad mitt syfte är med trådenUrsprungligen postat av Hemi Visa inläggIntresserade kan ju goggla.. fisk smärta, meningarna är delade.En definitionsfråga
Men det viktigaste, upprepar mig, är att ju varsammare fisken behandlas vid c&r dess större chans är att den ska överleva...vilket väl var meningen med tråden?
MVH NIMO
Kommentera
-
men du är ju 100 % säker på att det inte är skadligt eller gör ont för fisk att ta i gälarna då måste du väl ha nån info om det .Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägghemi jag håller helt med dej men att säga att gälgreppet är fruktansvärt för fisken är en överdrift .
är väl ännu värre att ha den i håv isåfall ?
MVH NIMO
Kommentera
-
Det var exakt vad jag skrev i mitt inlägg också.Ursprungligen postat av nimo Visa inläggom du läser så skrev jag skakar "av smärta"
Ditt senaste:
"om du läser så skrev jag skakar "av smärta""
mitt innan dess:
"Ehum. Nu undrar jag lite. Hur vet du att det är pga smärta de skakar?"
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
878 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg