behandla fisken väl - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

behandla fisken väl

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av nimo Visa inlägg
    så du vet allså att det inte gör ont att lyfta i gälarna på en fisk
    du begär att jag ska lägga fram bevis då tycker jag du kan skaffa fram bevis om det här med att lyfta i gällarna inte är så farligt för fisket och har tydligen ingen smärta där heller tackar på förhand

MVH NIMO
    Varför ska jag visa bevis när du inte gör det själv ?
    Kan du säga med 100 % säkerhet att de gör ont för dem , har du något bevis för att de gör ont ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
      Håller med Hasse *suck*. Trist att du länkar till ett specifikt Team, när du klagar på trolling fiskare i almänhet.
      klagar jag på alla trollingfiskare vad ser du det ??? . att det blev just den bloggen var ju ren slump men jag tycker det var mycket bra bilder på hur man helst inte ska behandla fisk . men som jag sakt förut lägger man ut bilder filmer så får man stå sitt kast .
      tror till och med att det står nånstans i vänernstagdarna att vild lax och under minimimått ska återutsättas i så oskadat skick som möljigt . men är inte säker men ska kolla det

MVH NIMO

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
        Varför ska jag visa bevis när du inte gör det själv ?
        Kan du säga med 100 % säkerhet att de gör ont för dem , har du något bevis för att de gör ont ??
        nu fixar du det med gälarna så fixar jag resten. om du bara lugnar dig så kommer det en del info

MVH NIMO

Kommentera

Nej jag tänker inte fixa nånting. Däremot vill jag se en forsknings rapport om att de gör ont för fisken när man håller dem i gälarna .

Kommentera

OK allihopa nu tar alla inblandade i tråden 10 djupa andetag och så håller vi oss på en saklig nivå utan otrevligheter och anklagesler åt olika håll, och tänk till en gång extra innnan Ni postar, om det Ni skrivit tillför något sakligt i tråden posta inlägget om inte skriv om.

Vad gäller kraven på bevis för olika åsikter så tycker jag gott att de medlemmar som kräver av andra medlemamr att De ska styrka sina åsikter också själva bör kunna styrka sin egen åsikt med motsvarande bevisning eller andra underlag.

Ser fram emot en saklig och nyanserad debatt i ämnet

Kommentera

intressant läsning , men däremot får man inget bevis för nån av oss. Jag tror helt klart dem känner nåt men inte som vi .

Kommentera

FISKEREGLER FÖR VÄNERN
                Ta alldrig upp mer fisk än vad du och din fam kan äta. Avliva omedelbart fångad fisk du ska behålla . släpp varsamt tilbaka den fisk du inte kan eller vill behålla och hantera den inte med torra händer . Då detta skadar fiskens slemskikt. udvik om möljigt att lyfta fisken ur vattnet om den ska släppas tillbaka då detta är kraftigt stressade och och kan påföra en onödig dödlighet . Asp bör släppas tillbaka då den är en hotat art.
                Visa akning för naturen . lämna alltid fiskeplatsen i det skick du själv vill finna den. Det är vi som kan ge kommande generationer möjligheten att fiska i en levande miljö tänk på ditt ansvar ? följ angivna bestämmelser annars kan fiskbestånden tillfogas skada .....

taget ur vänerns fiskeregler

MVH NIMO
                Senast ändrad av nimo; 2008-12-13, 21:19. Anledning: rätt stavning

Kommentera

Nimos inlägg vad det gäller behandling av fiskar vid c&r är viktig, frågan är viktig.

Ingen fiskare vill väl annat än att fisken vi släpper ska överleva? Det är ju hela grejen..

Kommentera

Står inget om gälar där ? Ja fick bekräftelse från hemi att fiskar kan bli brända och de var nåt nytt för mig .
                    Ja har frågat om bevis för gälgreppet gör ont på fiskarna .

Kommentera

saken är ju bara den att det finns hur mkt trådar som helst på forumet om C&R

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      449 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X