Laxtrollare VARNING! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxtrollare VARNING!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du måste ju ta kontakt och fråga om de är beredda att betala förlorad utrustning mm. bara att nämna vittne,foto mm kan nog skrämma. Eller så bara fråga vad deras problem är, de sabbade väl din lediga dag dessutom

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
      Knappt innebär i det här fallet... Allt hade precis kommit i vattnet!

Jo, vi hittar snart båten vi AIS Flua.

Skönt att piloten funkar!

Du lyckades inte höra om några rapporter den stunden du var därute? Jag var ute igår men det var dött, bara lite näbbisar torsk och skräp, i tisdags tog jag en 5,8 kg men det var trögt då med.
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Tyvärr... hann inte landa någon fisk Joj. Och inte få några rapporter heller.

MEN LOVAR DET ÄR INTE MÅNGA SOM FÅTT EN TRÅLARE PÅ KROKEN IDAG! HE HE HE!

Kommentera

Måste varit en GBG-båt, de har tydligen bibeln på kompassen! Hört ett rykte om att ägaren av de största GBG-båtarna är troende och har ett mål i livet... Att gud sagt att All fisk skall fiskas ur haven!

Idag när min utrustning gick åt helsike... hänvisar de väl till "Att det var han där uppe som styr"!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Tut tipset var inte menat för dej utan Firehand, om folk står bortvända från körriktningen är tutor en klar fördel lovar.
            Naturligtvis hjälper de inte mot folk med avsikter begriper jag också, dock visar de med kraft DITT missnöje efteråt iaf
            Hej TamTam; En decibelvrålande tuta ger mindre efterräkningar för avsändaren än en lysraket som hoppar runt i sittbrunnen, men vad som är mest kul vet nog bara åskådare och den som drabbas
            You know, I´ll save all Big Salmons for you!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Måste varit en GBG-båt, de har tydligen bibeln på kompassen! Hört ett rykte om att ägaren av de största GBG-båtarna är troende och har ett mål i livet... Att gud sagt att All fisk skall fiskas ur haven!

Idag när min utrustning gick åt helsike... hänvisar de väl till "Att det var han där uppe som styr"!
              Hej Muskytracker; När Reinhold Teramo och jag deltog i Laxfestivalen 1993 i Karlshamn och trollade med planerboards och riggar med totalt 10 spön ute på väg med 2,5 knops fart ut mot Hanö hade vi en upphinnande yrkesfiskebåt akteröver på babords sida. Yrkesfiskaren matade ut drivgarn i rasande fart i en stor båge förbi oss och bröt vår kurs föröver och över mot vår styrbords sida. Vi blev tvungna att stoppa motorn och så snabbt vi förmådde dra in alla beten runt båten. När vi kom iland för invägning rapporterade vi intermezzot för tävlingsledningen (Svenne Andersson och Jan Olsson). Reinhold och jag hade ändå jättetur i laxtävlingen och blev totalt 5:a bland 164 tävlande båtar och jag fick individuellt den 10:e största laxen den gången. Idag har yrkesfiskarna antagligen surnat till ordentligt efter drivgarnsfiskestoppet! De ser ju att trollingfiskarna tar allt som blänker, simmar....och luktar pengar.:
              I´ll save the Big Salmons for you!
              Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Yrkesfiskepolaren försöker nu lokalisera båten via, jag tror det heter AIS.
                AIS signalen finns sparad. Går att hitta hur han framfört sitt fartyg, dock är det svårare att hitta din position...

Kommentera

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
                  där e gott om såna nere i östersjön sura yrkesfiskare....
                  Inte sura utan finns kriminella människor som gömmer sig som yrkesfiskare,
                  vad tror du pågick ute i vita zonen på 1980-talet, det var mer lönsammare än att
                  smuggla knark, enda som biter är att filma dom. Det är nackdelen med att fiska själv, man kan inte filma och fiska samtidigt lika bra.
                  Själv råkade jag ut för en segelbåt som kördes av "dom blindas riksförbund",
                  som förmodligen kostade oss en +10 lax.
                  Senast ändrad av Alessandro; 2009-05-14, 22:59.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Har du prylar så du klarar fisket närmaste veckorna eller så eller behöver du låna spöparavaner eller något sådant
                    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Joj, har du några spöparavaner till låns vore jag extremt tacksam. Skall ut imorgon och har inte fått ihop några paravaner (Hasse har inga GW och här på Kamms finns inga vettiga heller). Great White helst, men yellowbird fungerar också.

Har positionen på plottern Johan.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...