Falska kräk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Falska kräk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
    Hemi> I den undersökning du hänvisar till var 69% tillhörande vänsterblocket, varav 14% var kommunister. Om man snävar in det till endast samhälls- och ekonomijournalister blir det en borgerlig övervikt, men en valrörelse och politisk opinion bevakas av/påverkas av hela journalistkåren. Kulturredaktionen på DN är exv. oerhört röd. Ekonomijournalister påverkar i min mening opinionen i ganska liten utsträckning, jämfört med exv. kulturjournalister. Hur många läser DN Ekonomi jämf. med DN Kultur?

Har du siffror på endast samhällsjournalisterna som grupp? Några stora vänstersympatisörer som får ett ganska stort utrymme i media är Janne Josefsson och Jan Guillou. Janne fick tillåtelse att i SVT sända sin valstugeundersökning med dold mikrofon några dagar innan valet 2002, programmet sändes i SVT tre gånger! En del tror att det direkt påverkade valresultatet.

Man bör också känna till att särskilt Socialdemokraterna har enorma personella och ekonomiska tillgångar till förfogande under valrörelsen. Enligt Johan Norbergs beräkningar (liberal) handlar det om att den socialdemokratiska valrörelsen har dubbelt så mycket resurser per capita som presidenterna i de amerikanska presidentvalen. Fackföreningarna bidrar med enorma summor, liksom resten av arbetarrörelsen och dessutom med omfattande personella resurser.
    Lucius, du som jag vet att högern bestämmer utvecklingen just nu.Totalt dominerande vilket är ett resultat av en direkt politisk agenda..En total, långsiktig, skicklig genomförd satsning..Du har fel i att "de goda krafterna" har de överlägsna resurserna" det har aldrig varit så..Men demokratin har gett majoriteten av medborgarna även en röst...Utvecklingen är på väg mot mindre demokrati , du som jag vet det. Det gäller att välja sida ..glöm att jag ska välja överhetens sida mot hederliga svenska medborgare..

Och Lucius du vet mycket väl att jag vet vem Johan Norberg är tom innan jag fick hans bok av dig. Tack än en gång..

Men ärligt, tror säkert att du är en totalt hederlig människa, övertygad om att du är på¨rätt spår...Men ett litet aber ..de som springer överhetens ärenden, ibland under intellektuell förklädnad oavsett om det är för kommunistiska eller kapitalistiska makthavare väger lätt i mina ögon.Icke klass..Böja rygg för överheten är inte min stil..
    Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 17:23.

Kommentera

Jag är inte mycket för konspirationsteorier. Högern har vunnit majoritet i det senaste valet av ett antal olika skäl. 1. Socialdemokraterna hade ingen glöd med en Göran P i klara pensionstankar. 2. Vänstern var splittrad och hade ingen taktik för att matcha Alliansen. 3. Borgerligheten hade lyckats enas under ett tydligt paraply av gemensamma ståndpunkter. 4. Borgerligheten hade lyckats vrida sig tillräckligt mycket åt mitten/vänster för att inte avskräcka, det var inte längre tal om systemskifte, utan snarare som Socilademokraterna, fast med fokus på de som arbetar och att rensa upp i flumskolan.

Således är det inte frågan om något i grunden genomtänkt statskuppsliknande med rötterna i 4-oktoberrörelsen, SAF-radio eller Timbro. Simpel valstrategi inspirerad från Storbritannien, där man också lyckades vinna genom en liten vänstervridning är den enkla sanningen till varför man lyckades få majoritet i det senaste valet. majoriteten av medborgarna ville ha det så.

Man kan inte på något sätt visa att den förda politiken är nyliberal, ett systemskifte eller innebär ett underskott i demokrati jämfört med den politik som fördes av den förra regeringen.

Vad som är överhet idag är svårt att säga. Beror på perspektivet. Blondinbella har mer makt än jag, män har mer makt än kvinnor, klassiska LO-yrkesgrupper som sopåkare och golvläggare har avsevärt bättre ekonomi än akademikeryrken som lärare och sjuksystrar.

Det största demokratiska hotet just nu är hotet mot Internet. Där är det viktigt att alla goda krafter är med och motverkar de steg mot kontrollsamhälle som tas. Det vore bra om vänstern gjorde gemensam sak med liberalerna i detta. Vänstern (socialdemokratin) har ju historiskt sett vaknat till och förstått värdet av liberala ståndpunkter (rösträtt, jämstäldlhet aborträtt osv) efter en stunds betänketid.

Som god liberal böjer jag inte rygg för någon, och behövs det kan jag till och med tänka mig kraftfulla åtgärder mot de som vill begränsa min frihet.
      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Fiska på i stället

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
          Jag är inte mycket för konspirationsteorier. Högern har vunnit majoritet i det senaste valet av ett antal olika skäl. 1. Socialdemokraterna hade ingen glöd med en Göran P i klara pensionstankar. 2. Vänstern var splittrad och hade ingen taktik för att matcha Alliansen. 3. Borgerligheten hade lyckats enas under ett tydligt paraply av gemensamma ståndpunkter. 4. Borgerligheten hade lyckats vrida sig tillräckligt mycket åt mitten/vänster för att inte avskräcka, det var inte längre tal om systemskifte, utan snarare som Socilademokraterna, fast med fokus på de som arbetar och att rensa upp i flumskolan.

Således är det inte frågan om något i grunden genomtänkt statskuppsliknande med rötterna i 4-oktoberrörelsen, SAF-radio eller Timbro. Simpel valstrategi inspirerad från Storbritannien, där man också lyckades vinna genom en liten vänstervridning är den enkla sanningen till varför man lyckades få majoritet i det senaste valet. majoriteten av medborgarna ville ha det så.

Man kan inte på något sätt visa att den förda politiken är nyliberal, ett systemskifte eller innebär ett underskott i demokrati jämfört med den politik som fördes av den förra regeringen.

Vad som är överhet idag är svårt att säga. Beror på perspektivet. Blondinbella har mer makt än jag, män har mer makt än kvinnor, klassiska LO-yrkesgrupper som sopåkare och golvläggare har avsevärt bättre ekonomi än akademikeryrken som lärare och sjuksystrar.

Det största demokratiska hotet just nu är hotet mot Internet. Där är det viktigt att alla goda krafter är med och motverkar de steg mot kontrollsamhälle som tas. Det vore bra om vänstern gjorde gemensam sak med liberalerna i detta. Vänstern (socialdemokratin) har ju historiskt sett vaknat till och förstått värdet av liberala ståndpunkter (rösträtt, jämstäldlhet aborträtt osv) efter en stunds betänketid.

Som god liberal böjer jag inte rygg för någon, och behövs det kan jag till och med tänka mig kraftfulla åtgärder mot de som vill begränsa min frihet.
          Lucius, jag har inga konspirationsteorerier. Verkligheten är god nog..Dina herrar i styrelserummen och dess ungar på stureplan..

Men håller med dig om internet..Viktigt att vi gör gemensam sak..

OCH .."Frihet är det bästa ting som kan sökas all världen kring"

OCh att leda i teori att bloggare typ Blondinbella eller "tyckare" som du eller jag skulle utgöra en avgörande maktfaktor nästan en egen maktklass i likhet med dina herrar är felaktigt, minst sagt...fast teorin är ju välkänd och ofta använd..Ett billigt och ohederligt trick för att blanda i hop korten helt enkelt..Att skymma verkligheten...Uppmuntra till individuellt medlöperi i makthavarnas tjänst..Typ Blondinbella och Johan Norberg...för några Judaspenningar...
          Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 18:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
            Mankind är född sådan, vi lever som vi lär och vi utnyttjar planetens resurser.

Vi älskar att hata människor som dödar en matgädda samtidigt som vi hyllar en fångad och slaktad 10+ lax.

Jordens mest patetiska varelser har sagt sitt... mankind är bäst!

Gillar speciellt Fiskejournalens senaste att... man skall skriva på en blankett "Ge fan i våra vatten" och skicka in! Mycket bra i grunden, men att journalister som tillika i princip alltid är sossar gör allt "samtidigt" för att svärta ner moderaterna gör mig inte bara besviken, utan direkt förebannad! Kom igen för helvete sossar, bara gnäll och ge mer bidrag till tidningar istället för att uträtta något konstruktivt (blaskor) som gnäller ännu mer... Det är Sverige det... HEJA SVERIGE!
            Haha man får hoppas treliters vinaren smakade bra iaf (retas)
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

orimligt?

Ursprungligen postat av Gruvis Visa inlägg
              Så här står det på kortet

Till många sportfiskare och miljövänners förfäran vill moderaternas miljögrupp satsa på vattenkraftsutbyggnad. Moderaterna vill också göra det svårare att ompröva vattendomar för att mildra
              de mycket svåra konsekvenser vattenkraften har på miljön i vattendragen.

Jag vill uppmana moderaterna att tänka om och tänka rätt! Vattenkraften kommer aldrig att bli miljövänlig. Jag vill behålla våra sista strömmar orörda och jag kräver att fler, inte färre, vattendomar omprövas för att kunna uppnå miljömålen

Sen skriver man under kortet och skickar in till Moderaternas miljögrupp
              Spelar det någon roll vilket parti som sitter i regeringen? Tycker att initiativet till
              att vi som gillar att fiska ska reagera och inte tjafsa, om vem som sagt vad och vem som sitter i regerinen för tillfället. Gillar man utbyggnad av våra älvar så skiter man i att skicka kortet. Tycker man att det är åt skogen kan man ju skicka in ett.
              I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kennat Visa inlägg
                Spelar det någon roll vilket parti som sitter i regeringen? Tycker att initiativet till
                att vi som gillar att fiska ska reagera och inte tjafsa, om vem som sagt vad och vem som sitter i regerinen för tillfället. Gillar man utbyggnad av våra älvar så skiter man i att skicka kortet. Tycker man att det är åt skogen kan man ju skicka in ett.
                Du träffade huvudet på spiken, klockrent! ;-)

Kommentera

Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                  http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Helt rätt Kennat! Det var därför de inte borde skriva Moderaterna på kortet!

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                      Helt rätt Kennat! Det var därför de inte borde skriva Moderaterna på kortet!
                      Men jisses... Det är ju moderaternas partigrupp som vill satsa på ökad exploatering av våra vattendrag. Då verkar det ju rimligt att skicka uppmaningen till just dom. Så att det kommer fram ordentligt...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      750 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...