Falska kräk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Falska kräk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej!

Är inte tillräckligt insatt i Sveriges energipolitik för att igentligen kunna göra ett bra uttalande. Men det är ju oförsvarbart att ens komma på tanken att "Bygga igen" våra sista orörda vattendrag! Att moderaterna sedan smutskastas det tycker jag de kan ta, det är ju lite så politik funkar! Smutskastningen är dessutom bra för att uppnå "vårt mål", det vill säga moderaterna blir tvungna att välja en tydlig linje och sedan stå för den, smutskastning kommer alltid skapa diskussion!

Jag ser det svarta kortet som ett bra sätt att dra igång debatten! Oavsett om moderaterna blir smutskastade eller inte!

Sen vad gäller politik i övrigt så tycker jag väll moderaterna har gjort ett OK jobb, har svårt att tänka mig att det hade varit mindre gnäll på en socialdemokratisk regering! Jag brukar i regel rösta på mindre partier som jag anser borde ha en plats i riksdagen. Men skulle det så mellan socialdemokraterna och moderaterna vid nästa val så får moderaterna min röst... Inte OK, att de alltid ska få ta all skit under finanskriserna!

Aja, tycker journalister kan vara lite syrliga! Bara det skapar debatt!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
      Det är väl i stort sett sossarna som genom sin tidigare politik har tvungit fram ett förslag om att bygga ut vattenkraft?
      Det är ingen hemlis att Moderater mycket gärna vill ha mera kärnkraft och att först nu de senaste veckorna/månaderna har öppnat upp för att eventuellt utveckla kärnkraften. Sossarna har ju under sina regeringsperioder gjort allt de har kunnat för att ta bort kärnkraften som ett alternativ, ordet kärnkraft har knappt funnits i sossarnas version av akademikernas ordlista, och iallafall kombinationen kärnkraft+forskning+utveckling har varit tabu.

Vilka alternativ har vi kvar om vi inte skall forska, säkra och utveckla kärnkraften?

Vattenkraft, inte alls bra men iaf ett alternativ.
      Vindkraft, ofta mycket olönsam med en lång inntjäningstid.
      importerad kolkrafts el från till exempel Danmark.

Processen med att eventuellt bygga upp nya moderna och inte minst mycket säkrare kärnkraftsverk(tekniken finns) beräknas ta upp emot tjugo år.

Under tiden måste vi ha energi, varför inte föra en vettig debatt om vilka alternativ som finnes istället för att kasta skit?

Jag vill ha mera kärnkraft, men under tiden tills vi kommit dit , måste vi öka vår energiproduktion genom att använda de andra alternativ som finnes.

/Kjelle

Halvfull, halvnykter, men fortfarande i skick att resonera vettigt.
      Du glömmer att kärnkraftspolitiken bestämdes inte av sossarna eller annat parti utan av svenska folket i en folkomröstning. Min poäng i inlägget var att Muskytracker i praktiken förordar en strypnig av den fria debatten..Lite f.d öststatsstuk...Vem har kastat skit..menar du Muskytracker?

Vad det gäller vattenkraftsutbyggnad är jag helt emot det, nolltolerans. Yttterst få strömmande vatten är förskonade. Mycket bättre att effektivisera de som redan finns och samtidigt följa riksdagsbesluten om mer hänsyn till naturen. Moderaterna har en helt motsatt uppfattning vilken naturligvis måste få kritiseras och påverkas. Hur skulle de annars se ut?
      Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 07:58.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
        Mankind är född sådan, vi lever som vi lär och vi utnyttjar planetens resurser.

Vi älskar att hata människor som dödar en matgädda samtidigt som vi hyllar en fångad och slaktad 10+ lax.

Jordens mest patetiska varelser har sagt sitt... mankind är bäst!

Gillar speciellt Fiskejournalens senaste att... man skall skriva på en blankett "Ge fan i våra vatten" och skicka in! Mycket bra i grunden, men att journalister som tillika i princip alltid är sossar gör allt "samtidigt" för att svärta ner moderaterna gör mig inte bara besviken, utan direkt förebannad! Kom igen för helvete sossar, bara gnäll och ge mer bidrag till tidningar istället för att uträtta något konstruktivt (blaskor) som gnäller ännu mer... Det är Sverige det... HEJA SVERIGE!
        Lite fakta om bidrag till tidningar: De mest bidragsberoende är borgerliga. Svenska Dagbladet brukar toppa ligan med runt 50 miljoner varje år i stöd. Tidningen, läser den själv varje dag är HELT beroende av bidrag för att kunna propagera mot bidrag i samhället. Komiskt men sant..

Här är siffror på presstödet -08 : http://www.taltidningsnamnden.se/Bev...B6d%202008.pdf

Som du ser toppar två borgerliga tidningar minst sagt överlägset bidragstagandet. Svenska dagbladet och Skånska dagbladet med 65.408.000 kr vardera..
        Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 09:47.

Kommentera

Att media generellt är "vänstervridet" i Sverige är ingen nyhet, oberoende analytiker gjorde en studie om detta i samband med förra valrörelsen.
          Merparten av de frågor som ställdes till partiledarna vid partiledardebatter och utfrågningar under valrörelsen, framförallt i svt, ställdes av programledarna ur ett klart "vänsterperspektiv".
          I studien kom man fram till att media ställde frågor med utgångspunkt från vänster, man hade en ifrågasättande ton mot tex. "alliansens" ideer om skattesänkningar, frågorna ställdes med en klar negativ underton, man ifrågasatte i andra hand inte Vänsterpartiets ideér om ett hårdare skattetryck och högre skatter utan hamnade då i ett konstaterande och med en betydligt mer possetiv underton. osv.

Förhoppningsvis har man tagit "lärdom" av denna studie så nästa valrörelse blir mer objektiv och rättvis. Tycka vad man vill, höger eller vänster, men inget vidare muntert med en "färgad" public service.....

Kommentera

Ursprungligen postat av world in my eyes Visa inlägg
            Att media generellt är "vänstervridet" i Sverige är ingen nyhet, oberoende analytiker gjorde en studie om detta i samband med förra valrörelsen.
            Merparten av de frågor som ställdes till partiledarna vid partiledardebatter och utfrågningar under valrörelsen, framförallt i svt, ställdes av programledarna ur ett klart "vänsterperspektiv".
            I studien kom man fram till att media ställde frågor med utgångspunkt från vänster, man hade en ifrågasättande ton mot tex. "alliansens" ideer om skattesänkningar, frågorna ställdes med en klar negativ underton, man ifrågasatte i andra hand inte Vänsterpartiets ideér om ett hårdare skattetryck och högre skatter utan hamnade då i ett konstaterande och med en betydligt mer possetiv underton. osv.

Förhoppningsvis har man tagit "lärdom" av denna studie så nästa valrörelse blir mer objektiv och rättvis. Tycka vad man vill, höger eller vänster, men inget vidare muntert med en "färgad" public service.....
            Kan du länka till studien av oberoende analytiker? TROR iofs att du generellt har rätt i att journalister är mer vänster än höger åtminstone de jag har träffat men generellt går samhällsutvecklingen påtagligt mer åt höger än vänster till stor del med massmedias hjälp trots ibland ,journalister med "fel åsikter"..Högern är mycket skickligare och med större resurser, de vilsna sossarna har i princip abdikerat..Verkar inte veta vad de ska göra..

Citat Dn debatt:

”Moderaterna största partiet bland samhällsjournalisterna”

Publicerat 2006-04-25 01:05

Ekonomi- och politikreportrar står långt till höger om resten av journalistkåren, visar ny rapport. De journalister som bevakar ekonomi och politik i de riksspridda Stockholmsmedierna står långt till höger om resten av journalist-kåren. Bland ekonomi- och politik journalisterna stöder en majoritet den borgerliga alliansen – 26 procent är moderater och 23 procent folkpartister. Bara var femte är socialdemokrat. Däremot är stödet förregeringen och dess stödpartier överväldigande i journalistkåren som helhet. Nästan var fjärde väljer miljöpartiet, 14procent vänstern och 30 procent socialdemokraterna. Fyrtiotalisterna är numera den åldersgrupp bland journalisterna som har den största andelen borgerliga sympatisörer och den minsta andelen sympatisörer till vänsterpartiet, skriver Kent Asp, journalistikprofessor vid Göteborgs universitet."
            Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 11:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
              Kan du länka till studien av oberoende analytiker? TROR iofs att du generellt har rätt i att journalister är mer vänster än höger åtminstone de jag har träffat men generellt går samhällsutvecklingen påtagligt mer åt höger än vänster till stor del med massmedias hjälp trots ibland ,journalister med "fel åsikter"..Högern är mycket skickligare och med större resurser, de vilsna sossarna har i princip abdikerat..Verkar inte veta vad de ska göra..
              Har tyvärr ingen länk, läste om "studien" när det "begav sig" i någon av morgontidningarna har jag för mig, tyckte den var intressant och la den på minnet... Handlade framförallt om tv:s bevakning av valet.
              Anledningen till att jag så väl kommer ihåg den än idag är att jag efter ha läst den tänker på det varje gång svt har en partiledardebatt eller liknande....

Kommentera

Så här står det på kortet

Till många sportfiskare och miljövänners förfäran vill moderaternas miljögrupp satsa på vattenkraftsutbyggnad. Moderaterna vill också göra det svårare att ompröva vattendomar för att mildra
                de mycket svåra konsekvenser vattenkraften har på miljön i vattendragen.

Jag vill uppmana moderaterna att tänka om och tänka rätt! Vattenkraften kommer aldrig att bli miljövänlig. Jag vill behålla våra sista strömmar orörda och jag kräver att fler, inte färre, vattendomar omprövas för att kunna uppnå miljömålen

Sen skriver man under kortet och skickar in till Moderaternas miljögrupp

Kommentera

Ursprungligen postat av world in my eyes Visa inlägg
                  Har tyvärr ingen länk, läste om "studien" när det "begav sig" i någon av morgontidningarna har jag för mig, tyckte den var intressant och la den på minnet... Handlade framförallt om tv:s bevakning av valet.
                  Anledningen till att jag så väl kommer ihåg den än idag är att jag efter ha läst den tänker på det varje gång svt har en partiledardebatt eller liknande....
                  Ok. Men ställer mig tveksam till uppgiften om det verkligen är en "oberoende" undersökning. Kent Asp, jounalistprofessorns undersökning som jag citerade indikera att det inte är så...utan att av ekonomi/politik journalister är 26 % moderater, 23% folkpartister och endast var 5:te sosse.

Två exempel på de mest inflytelserika: K-G Bergström är fd lokal moderatpolitiker, Lars Adaktuson kristdemokrat.

Slutsatsen av Kent Asp undersökning -06, citat:

"Det parti som sedan drygt tio år innehaft regeringsmakten ( min egen kommentar :han avser här sossarna) är med andra ord svagt representerat bland de journalister som har att granska regeringsmakten. I det avseendet kan medborgarna vara lugna. I den svenska folkstyrelsen tycks det, i varje fall för närvarande, inte finnas några särskilt intima band mellan den politiska makten och den tredje statsmakten."

Kent Asp
                  Senast ändrad av Hemi; 2009-05-21, 13:14.

Kommentera

Hemi> I den undersökning du hänvisar till var 69% tillhörande vänsterblocket, varav 14% var kommunister. Om man snävar in det till endast samhälls- och ekonomijournalister blir det en borgerlig övervikt, men en valrörelse och politisk opinion bevakas av/påverkas av hela journalistkåren. Kulturredaktionen på DN är exv. oerhört röd. Ekonomijournalister påverkar i min mening opinionen i ganska liten utsträckning, jämfört med exv. kulturjournalister. Hur många läser DN Ekonomi jämf. med DN Kultur?

Har du siffror på endast samhällsjournalisterna som grupp? Några stora vänstersympatisörer som får ett ganska stort utrymme i media är Janne Josefsson och Jan Guillou. Janne fick tillåtelse att i SVT sända sin valstugeundersökning med dold mikrofon några dagar innan valet 2002, programmet sändes i SVT tre gånger! En del tror att det direkt påverkade valresultatet.

Man bör också känna till att särskilt Socialdemokraterna har enorma personella och ekonomiska tillgångar till förfogande under valrörelsen. Enligt Johan Norbergs beräkningar (liberal) handlar det om att den socialdemokratiska valrörelsen har dubbelt så mycket resurser per capita som presidenterna i de amerikanska presidentvalen. Fackföreningarna bidrar med enorma summor, liksom resten av arbetarrörelsen och dessutom med omfattande personella resurser.
                    Senast ändrad av Lucius; 2009-05-21, 16:18.
                    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Hehe..

Man får vell organisera en terrorist grupp med fiskare som planterar bomber på utvala vattenkraftverk.. Eller varför inte självmords bombare? Desto radikalare desto bättre.. Iofs kommer några städer ryckas med i översvämmning, men man borde kanske röra om i grytan där med

Eller spola tillbaka tiden sisådär 700 år, och stoppa kinserna från att bygga dom första vattenkraftverken..
                      Senast ändrad av umeå_älven; 2009-05-21, 16:25.
                      ...............___@@@__
                      ......_____//____?____\______
                      ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
                      -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...