Västra silen?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västra silen??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack så mycke för infon. Har ni bott på campingen i södra delen när ni varit där?

/// Mikko
    Ursprungligen postat av Tävlingsochmatfiskare Visa inlägg
    Vi från ASFF i Alingsås har en klubbresa till V-Silen varje år! Och det fångas alltid mycket fisk! Mest regnbåge och öring! Men även fina laxar! Kör du med löja så satsa på mellan ytan och ner till 7-8meter på riggen! Kör du plast så funkar naturliga färger oftast bäst! Prova även skedar på riggen! Och prova allt från 1.5 -3knop beroende på betet! En dag funkar allt medan nästa dag funkar nästan inget........

Kommentera

Vi har bott på silverlake i södra delen ja! Går att ha båten fullriggad över natten där...

Kommentera

Hur har det gått för er som varit på v-silen på slutet?
        Funderar på att åka dit nån dag och köra ett race, blåser ju så på vänern så där tar jag mig ju inte ut.

Mvh

Kommentera

Hur är det nu? Skall ju ha varit ett rejält sabotage mot en fiskodling och tusentals regnbågar på flykt som "behöver" tas upp så fort som möjligt. Nån som vart ute och testat lyckan?

Kommentera

Gick bra för brorsan iallafall.. Dom fick upp 5st under ett endagspass Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1346520631657.jpg
Views:	1
Size:	36,6 KB
ID:	1764530
            Senast ändrad av slaneby; 2012-09-01, 18:56.

Kommentera

Kanske skulkle ta sej en tur till veckan och testa lite Finns det någon bra och lämplig ramp om man kommer från bengtfors hållet?

Kommentera

Det skulle jag tro, dom hade med sig båt och kom från samma håll.

Kommentera

Gjorde en insats och hjälpte lokalbefolkningen förra helgen. Kom upp 14 st på lite mer än en halvdags trolling. Sjuka mängder fisk. Såg konstant hoppande fisk. Känns som det borde huggt mer fisk med tanke på alla visuella kontakter, men det är bara ut å testa. Sjösatte vid silverlake camping. Dock grund sandstrand. Tror det ska finnas en ramp längre norrut på västsidan. Lycka till

Kommentera

Det finns en ramp vid Vammervikens camping..

Kommentera

Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
                      Gjorde en insats och hjälpte lokalbefolkningen förra helgen. Kom upp 14 st på lite mer än en halvdags trolling. Sjuka mängder fisk. Såg konstant hoppande fisk. Känns som det borde huggt mer fisk med tanke på alla visuella kontakter, men det är bara ut å testa. Sjösatte vid silverlake camping. Dock grund sandstrand. Tror det ska finnas en ramp längre norrut på västsidan. Lycka till
                      Jag har en Linder 400 och en fyrdjulsdriven bil tror du jag fixar att få i båten där själv eller bör man vara 2? Vart köpte du fiske kort och vad är det för regler? Finns det begränsningar på antal spö per person tex (försökte googla men hitta inget)?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      733 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...