vilken trolling föredrar du? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken trolling föredrar du?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

finns inte en enda sjö vid polcirkeln som har gös i sverige iaf, nordligaste är burträsket 10 mil norr om umea vilket är en bit från polcirkeln

Kommentera

Ursprungligen postat av krille87632 Visa inlägg
      var uppe i polcirkeln finns det gös?
      finns inte en enda sjö vid polcirkeln som har gös i sverige iaf, nordligaste är burträsket 10 mil norr om umea vilket är en bit från polcirkeln
      Gillar och tycker det var skoj med att du både ställde frågan och svarade!!! svar på tal liksom!!!

skulle dock hävda att det finns gös högre upp i landet än så, även om jag inte vet riktigt när man nu börjar anse det vara en sjö eller ej (om det är viktigt att det är just en sjö), i råneälvens system (och sel/större träsk) finns det ju en del gös, även en del riktigt stort vad jag förstått.
      Dock så är det ju fortfarande inte ovan polcirkeln. Var nu det kom ifrån eller varför det var viktigt vet jag inte heller

mvh/peter
      Senast ändrad av Gädd-jos; 2017-08-12, 16:40.
      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Där jag kommer från kallade folk det för att "dragga" när jag var barn, vet inte varför. Trolling visste vi inte vad det var men bonntrolling låter roligare.
        Runt Vetlanda kallas det draga. Kärt barn har många namn heter det ju.

Kommentera

Det har nog ingen talat om för gösarna som finns i olika sjöar runt överkalix....

Kommentera

Hej. Det är mycket du har kvar att lära. I mitt fotoalbum finns gösar som är fångade bra mycket närmre polcirkeln än burträsket ca 30 mil norr om burträsket.

Mvh flitig gösfiskare från Norrbotten.
            http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av bomm Visa inlägg
              Det har nog ingen talat om för gösarna som finns i olika sjöar runt överkalix....
              Nä, gösarna i kalixälven, råneälven och i andra vatten i Boden, Luleå, kalix, Överkalix och Övertorneå kommun borde få sig en tillsägelse! Flytta söderut!

Ot: favoriten är när det nappar. Hösttrolling med betesfisk en stilla oktoberdag är inte så dumt. Eller trolla gös i midnattssolen
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Trolling från min kajak...ljudlöst spårlöst saaaakta!

Kommentera

Bonntrolling! När man får känna hugget direkt i handen, oslagbart! Tycker man missar det bästa med drillningen om man inte får känna när fisken smäller på betet.
                  Fishingbros

Kommentera

Mest avkopplande är vanlig bondtrolling.
                    Man har sin 4 meters eka och ett handhållet spö och en liten snurra i aktern.
                    Och det ska göras vid nån fjällsjö med fin natur.
                    Det är nog den bästa trollingen.

Kommentera

Diggar både lax och öringtrolling samt göstrolling en ljummen sommarnatt glida fram ljudlöst med elmotorn i pannlampans och lanternans sken
                      Min fiskeblogg:
                      www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                      9 svar
                      434 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X