Jag använder inte så grova grejer för trolling, har vanligt haspelspö med rulle och kanske 0.35mm nylonlina och givetvis tafs på det, Sen kör jag med vanliga julawobblers typ. Jag tar mig fram sakta med en 4hk evinrude, Brukar funka fint och jag brukar kunna få upp till 4 gäddor ibland...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vilken trolling föredrar du?
Collapse
X
-
BONNATROLLING!!!
lätt roligaste formen av trolling... numera detta året oftast i den risiga banankajaken från jula!!!
spöet/rullen klämt mot benet så man känner vobblern jobba och hugget komma!!!
...sen så äre bara att missa mothugget helt
(sjukt ofta för min del, iaf första hugget för dagen, men, börjar så smått lära in paddel-mothugget som en reflex iaf) åsså bara trolla vidare till nästa gång nåt behagar inspektera det som sitter i änden av tafsen! 
mvh/peter
Kommentera
-
Göstrolling. Vet inte var gränsen går för bonnatrolling. Kör med två paravanspö i hållare. Två handhållna dessutom. Har även elmotor, växlar mellan bensin o el. Använder kombilod. Antar att gränsen för bonnatrolling är passerad? Tyvärr inga räkneverksrullar än...Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Bonntrolling är när man släpar betet rakt efter båten och håller i spöet.Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggGöstrolling. Vet inte var gränsen går för bonnatrolling. Kör med två paravanspö i hållare. Två handhållna dessutom. Har även elmotor, växlar mellan bensin o el. Använder kombilod. Antar att gränsen för bonnatrolling är passerad? Tyvärr inga räkneverksrullar än...
Kommentera
-
Det räknas bara som Åsa-Nisse trolling om man har med sig Klabbarparn(eller någon person som fått ett Klabbarparnsubstitutcertifikat av Kungliga Buskisverket) som sällskap.Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggTack! Gillar benämningen och anade väl att det var så. Då sysslar jag väl med Åsa-Nisse trolling.
All you need is Lubb.
Kommentera
-
Min favorit trolling är i Dalarna med min båt, i mindre till mellanstora sjöar.
Och 4 spön med paravaner och små mindre wobblers ca 10cm efter öring.
Fiskar oftast oblyat men ibland med nån 30-40 grammare på linan.
Jagar den pelagiska öringen som jagar siklöja.
Klara sjöar o mörka öringar
Kommentera
-
Där jag kommer från kallade folk det för att "dragga" när jag var barn, vet inte varför. Trolling visste vi inte vad det varUrsprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggTack! Gillar benämningen och anade väl att det var så. Då sysslar jag väl med Åsa-Nisse trolling.
men bonntrolling låter roligare.
Kommentera

Kommentera