Sidoparavaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sidoparavaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej David Engström;
    Jag har inte bara testat utan använder själv tre par...
    Hej Mr Old Firehand!
    Jag förstår att du använder dig av dem och är nöjd med dem. De är dock lite dyrare än övriga, därav frågar jag vidare i tråden.

    Mitt förra inlägg om att jag själv struntar i tips från folk utan erfarenhet var menat till mig själv när jag uttalade mig om SavaGears paravan utan att ha testat den. Hoppas att det inte råder något missförstånd.

    SKiT FiSKE!

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
      Normark katalogen har en dubbel-"bladig" paravan som en av nyheterna.
      Kan vara intressant att hålla ett öga efter tester på dom.
      Jo, såg det. Men har inte hittat något pris på den.

      Kommentera


      • #13
        Hej David, plastarmen känns inte som något svag länk i konstruktionen. Det fjädrar bra och gör att paravanen går jämt utan att hoppa.

        Kommentera


        • #14
          Är riktigt nöjd med mina Great White samt Great Light. Tycker man, mot förmodan att de skulle synas dåligt är det bara att måla dom i valfri färg..

          Kommentera


          • #15
            Ghost använder jag och är skitnöjd.
            Jag kör mest flötestrolling och då använder jag ett "balansbly" från den stora modellen och sätter på den lilla, då dras dem ner lättare av gäddan.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
              Ghost använder jag och är skitnöjd.
              Jag kör mest flötestrolling och då använder jag ett "balansbly" från den stora modellen och sätter på den lilla, då dras dem ner lättare av gäddan.
              Använder du paravanen som flöte och kör med tafs/uptrace (downtrace ) under paravan ?

              / Henke

              Kommentera


              • #17
                En instickare...
                Varför är det inga som kör trolling efter gädda och gös med pulkor?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
                  En instickare...
                  Varför är det inga som kör trolling efter gädda och gös med pulkor?
                  Det finns de som gör det, men verkar inte vara speciellt vanligt av någon anledning..

                  Kommentera


                  • #19
                    Hejsan hejsan. Jag äger 2 st great white,, de funkar bra, drar bra syns bra men är.ganska tunga vid drillning. Förra hösten köpte jag sen 2 st savagegear.. Tycker de är klockrena!! Drar riktigt bra, tåliga, mindre motstånd vid drillning än great white, körde med bla. Westins jätte vid ca 6mS utan problem, billiga. Enda negativa som JAG upptäckt är att de syns ganska dåligt.

                    Mvh team madam

                    Kommentera


                    • #20
                      Har kört med ett par olika generationer Ghost, har de senaste i storlek small. Använder dem flitigt till flötestrolling efter gädda och gös och har inte haft några bekymmer.

                      Använder ett par handgjorda rostfria paravaner till gäddtrolling med stora wobbler. Mest för att de känns mer "slit och släng" än Ghost, det gör inget om man råkar trampa på dem etc.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      746 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Marienklin  
                      Startad av Moddifier, 2026-03-17, 21:11
                      3 svar
                      192 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Moddifier  
                      Startad av gös-ta, 2026-05-10, 11:19
                      3 svar
                      238 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg brollann  
                      Arbetar...
                      X