Tips på sidoparavaner? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på sidoparavaner?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Billigaste sättet att mäta trollingfart är att installera en löparapp i din smartphone, tex Runkeeper som är gratis.
    Den ger inte fart i realtid, men men... den är gratis...
    Kanske kan du hitta andra (marina) appar som funkar bättre för ändamålet... jag vet att det har diskuterats i någon tråd nånstans här.
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Har använt mina Great Light till göstrolling i huvudsak, så blivit en del djupdykande i jämförbar storlek, har för mig att jag kört en del med Bomber 25A, tror det är 25A jag har i lådorna i alla fall.

Man ser inte på spöt hur wobblern går när man kör med paravan, man får veva upp och titta med jämna mellanrum.

Kommentera

Ute i sista sekund då en paravan måste inhandlas idag. Nu hade inte min lokala sportfiskeaffär några Great Light hemma, typiskt :/. Men de har Wiggler Sidekick och han sa att de fungerar klockrent. " Mycket snack om alla dessa märkes paravaner " men man har underskattat Wiggler mena han på. Så får bli ett par sådana. I värsta fall är det bara till o inhandla nya

Tack för alla tips!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej TamTam;

Du behöver inte vara ledsen för min skull! Jag har använt Offshore OR-12 http://www.trumman.com/off_shore/off_shore.htm oerhört många turer i mer än 15 års tid nu och till full belåtenhet. Det enda tillägget jag vill göra är att placera en bit dubbelvikt aluminiumfolie mellan padsen (gummiläpparna) mellan fisketurerna. Annars kan de klibba ihop och bli svåra att få isär...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/nk/northern_king.htm
          Old Firehand

www.trumman.com
          Firehand.. du får INTE ta illa upp lovar... men det går framåt, LMP deras grejor av någon anledning som jag faktiskt förstår utgör en skillnad här tveklöst mot samtliga USA alternativ, de har totalmissat däröver så här långt, gäller Offshore och även Church vilket du säkerligen känner till som paravan oxå.
          Som jag tidigare skrivit, detta gäller i första hand om du ställer krav på dina spöparavaner, dvs du vill kunna uppnå även djup tillsammans med spridning, en komplett bild som ska levereras där bakom båten, då är LMP samt andra alternativ beräknade från vinklade kölar totalt överlägsna.... jämfört med rena ytparavaner.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Firehand.. du får INTE ta illa upp lovar... men det går framåt, LMP deras grejor av någon anledning som jag faktiskt förstår utgör en skillnad här tveklöst mot samtliga USA alternativ, de har totalmissat däröver så här långt, gäller Offshore och även Church vilket du säkerligen känner till som paravan oxå.
            Som jag tidigare skrivit, detta gäller i första hand om du ställer krav på dina spöparavaner, dvs du vill kunna uppnå även djup tillsammans med spridning, en komplett bild som ska levereras där bakom båten, då är LMP samt andra alternativ beräknade från vinklade kölar totalt överlägsna.... jämfört med rena ytparavaner.
            Black Beast har hittat över till USA nu med...jenkarna är mkt imponerade!
            http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Jag kör numera endast Ghost paravanen, jag har även Black Beast, men Ghost är bättre på precis allt i jämförelse....
              Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av kellen Visa inlägg
                Black Beast har hittat över till USA nu med...jenkarna är mkt imponerade!
                Var har du sett de "imponerade" resultaten?
                Vilken sida/sidor på USA sajterna, gös(walleye) eller lax eller var/vad, lägg länk eller sökord hittar inget.

Kommentera

Ghost, lägg en länk till de du pratar om, ingen koll själv men vill testa alternativen till LMPs grejor..
                  Som jag sagt svårt att tro någon kan göra det bättre än LMP.... men kan ju oxå vara så faktiskt, värt att testa minst sagt och säger så här tveklöst, planerboard fiske oavsett spöparavaner eller stora boards just här ligger vi kraftigt före USA trollare, är ovanligt tro mej... men just här så är vi faktiskt så... för en gångs skull!
                  (och vi har varit detta under många år... ingen har bara uppmärksammat, förutom jag.... ett lite blygsamt påstående i sammanhanget... haha man kan säkert kalla det "nördigt" men sån är jag!)
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2014-11-07, 20:15.

Kommentera

Jo man kan göra bättre än LMP, jag har båda, men numera så ligger Black Beast paravanerna mest och samlar damm...
                    Team Fanny Farm

Kommentera

De ghost paravaner som jag har tenderer att dyka allt för ofta när man tar in betet. Det gör däremot inte black beast. Därför har jag gått tillbaka till att använda dom.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      746 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      251 visningar
                      0 gillar