Tips på beten för gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på beten för gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på beten för gös

Har börjat att intressera mig mer för gösfisket, söker nu lite tips och råd på bra beten att prova. Kan nämna att jag fiskar mestadels i norra delarna av Vättern
    Kör sedvanliga bomber 15A och 25A samt klassiska Hi-Lo från ABU för tillfället, men är ute efter att vidga vyerna lite på betesmarknaden.

Smithwick Deep Susp. Rattlin' Rogue

Kommentera

Finns väl egentligen hur mycket som helst, de flesta wobblerna på marknaden går det att fånga gös på. Gäller att hitta sina favoriter och lära sig fiska med dem.

Rapala Husky Jerk kan jag rekommendera, den är prisvärd, svävande och finns i mängder av färger. Dessutom i mängder av storlekar och några varianter så som ledad och djupgående. Med Husky Jerk kan man bygga upp en fin gösarsenal där man oftast hittar något som passar för dagen.

En annan något dyrare wobbler som funkar kanonbra är Nils Master Invincible. Även den finns i fina färger, många storleker och i varianter som djupgående, grundgående, ledad o.s.v.

Kommentera

Nils Mastern såg riktigt intressant ut. Får plocka med en sådan helt klart vid nästa beställning.

Kommentera

Spörk lures är ett hett tips om du vill prova nått handbyggt, påminner om en slimmad Nilsmaster!
          Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Sutton Fishing Visa inlägg
            Nils Mastern såg riktigt intressant ut. Får plocka med en sådan helt klart vid nästa beställning.
            Färg 70 rekommenderas starkt.

Kommentera

minns en herre som fiskat en del gös på mälaren som för ett antal år sedan med framgång tacklade en betesfisk bakom en modefierad mörrumspinnare...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har själv haft framgång med predatek viper 150 i Mälaren, och Nils master 15cm float i gösambulans-färg [emoji16]

Kommentera

De som funkade klart bäst för mig och mina kompisar förra säsongen var Nils Master Invincible 15cm och Killer Optic från ABU, då särskilt den på ca 15cm med stor sked.

Kommentera

Jag har fått 5st gösar i mitt liv, alla de högg på en röd/glitter curlytail-jigg.
                    Fått alla 5 på samma ställe..

Fiskar inte riktat fiske efter gös.
                    Bara ett kast till..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    894 visningar