Tips på beten för gös - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på beten för gös

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
    Du har väll klart vatten blåa beten är väll att föredra.
    När jag trollade gös använde jag mest manns streetch 20 fot.
    Mvh Fredrik
    20 fot? Kör man den bakom finlandsfärjan?

Edit: bäst att lägga till en smilie ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
      20 fot? Kör man den bakom finlandsfärjan?

Edit: bäst att lägga till en smilie ;-)
      Vissa gör allt för att sortera bort smågösen.

Kommentera

Predatek Viper, Rapala Taildancer, Rapala trolls to (minnow, 15,20), Rapala Magnum, Nils Master Invincible 15 och 18cm där har riktiga gösmagneter, sen finns det givetvis otroligt många fler.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
          Rapala Super Shad Rap fungerar bra på gösen för mig vid trolling, förvånansvärt små gösar på även halvkilot klipper den relativt stora wobblern.
          Hej Kim;

Den RAPALA Super Shad Rapen brukade jag också få både större Abborrar och smågösar upp till 1,5 kilos vikt på. Den är som en magnet för större Abborrar...

Är du sugen på att fånga Gösar på 5 kilos vikt och större bör du jämföra din favoritwobbler och trolla sida vid sida med ledade, djupgående REBEL DJ30S-03 här ..http://www.trumman.com/rebel/spoonbill.htm ...
          ... men skyll inte på mig om du får svårt att flå och filéa de allra största Gösarna...

Go for the Big Walleyes!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-10, 15:55.

Kommentera

Cotton c7 och rapala taildancer är favoriterna, bomber 25A används flitigt.

En outsider är Strike Pro Gigant, den med minsta skeden. trodde den var för stor som göswobbler men fått flera fina gösar som bonus när man jagat gädda så den släpas ofta på trolling.
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Westins jätte funkar prima, även Berkley frenzy i pyttesize, ibland funkar bara stora wobblers, ibland är det dom små som dominerar, så är iaf mina erfarenheter på Mälaren.

Kommentera

Westins Jätte 17 cm med normalsked (2-4m) är favoriten.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  De som funkade klart bäst för mig och mina kompisar förra säsongen var Nils Master Invincible 15cm och Killer Optic från ABU, då särskilt den på ca 15cm med stor sked.
                  Hej Henke W;

ABU Killer Optic .. http://www.abugarcia.se/catalogue/be...ptic,7944.html .. är slående lik wobblerna REBEL Spoonbill Minnow 30S (140 mm, 21 gram) och 20S (110 mm, 16 gram) .. http://www.trumman.com/rebel/spoonbill.htm ...

ABU har då och då genom åren sålt olika modeller av både grundgående och djupgående REBEL-wobbler med namnet ABU KILLER SWEDEN under buken och REBEL ingjutet i skeden...

Nothing is forever!

Old Firehand

Ps. Speciellt den ledade Rebel DJ30S-03 i färgen White Blue eller Blue/Silver är extremt fångssäker på större Gösar i Mälaren..Ds.
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2015-05-10, 15:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
                    Cotton c7 och rapala taildancer är favoriterna, bomber 25A används flitigt.

En outsider är Strike Pro Gigant, den med minsta skeden. trodde den var för stor som göswobbler men fått flera fina gösar som bonus när man jagat gädda så den släpas ofta på trolling.
                    Hej Martin;

Även om Gösen som basföda föredrar 9-12 cm långa bytesfiskar händer det ganska ofta att riktigt stora Gösar hugger på 16 - 25 cm långa wobbler. Speciellt i grumliga vatten och även på större djup har Gösen svårt att avgöra bytets storlek.

På Mälarens Ekoln där jag fiskade ofta när jag var medlem i UFF träffade jag flera trollingfiskare som fångade riktigt stora Gösar på den 24 cm långa wobblern Cisco Kid 1800. De siklöjeliknande färgerna 21 (Black Silver) och speciellt 25 (Shad Silver) lockade många Gösar till att provsmaka... http://www.trumman.com/ck/col/24-40.htm ...

Go for the Big Walleyes!
                    Old Firehand

Kommentera

Kan meddela att jag skaffa en Nils Master Invisible färg gösambulans. Prova den nu under ledigheten och nog fick man gös alltid. kan rekommendera den starkt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      712 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      471 visningar
                      0 gillar