trollingmotor-styrning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trollingmotor-styrning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Nabo Erik;

    Nej jag spør ikke! utan rekommenderar båtägare att använda Castrol Biolube till sina 2-taktsmotorer, eftersom den oljan smörjer bättre än andra utombordsoljor...
    Beklager OF, innlegget mitt ble litt for krasst.

    Men hvor er dokumentasjonen på at den oljen smører bedre?
    Team Colibri

    Kommentera


    • #22
      Om vi håller oss till båtar(som tråden ändå handlar om), så spelar det roll vad man väljer då många vatten(eller delar av dem) kan vara känsliga, tex lekplatser. Sedan så tvärt emot vad du skrev så behåller man den gamla motorn men använder ett renare bränsle och möjliggör fortsatt användning av gamla motorer på ett miljövänligare sätt. Sedan så är inte CO² ett gift i klass med kolväten som är den stora boven i tvåtaktarnas avgaser. Det handlar inte nödvändigtvis om att rädda hela världen, att hjälpa sin närmiljö på traven räcker långt. Visst f-n skulle det göra skillnad om alla hundratusentals gamla tvåtaktare kördes på alkylatbensin. Och alkylatbensinen kostar runt 2€ från pump, jämfört med 98E5 som kostar runt 1,40€ för närvarande.

      Angående bilkörning så kör jag till vardags en sketen Corsa med dieselmotor som drar 0,5l/mil i snitt. Vad gäller flygresor så har jag aldrig suttit i ett flygplan och flugit har jag bara en gång, och då över mopedstyret. Jag räddar som sagt inte världen, men jag väljer iaf att köra på så miljövänligt bränsle i båtmotorn som möjligt, även om jag inte har råd att köpa en ny fyrtaktare. Och att det kostar lite mer än vanlig bensin kan jag stå ut med.
      Senast ändrad av Jester Burk II; 2016-02-23, 20:53.

      Kommentera


      • #23
        Förstår ingenting om vad ni skriver, sikken färsking jag är , hehe.. Men jag ska då testa att köra med två dunkar, och kör 1% olja i trollingtanken istället för 2%. Just nu använder jag http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikal...ja-2000022989/
        Tycker att motor ryker rätt mycket och luktar rätt bra.. Vilken olja rekommenderar ni? gärna i ungefär samma prisklass.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
          Beklager OF, innlegget mitt ble litt for krasst.

          Men hvor er dokumentasjonen på at den oljen smører bedre?
          Hej Erik;

          Det är ingen ko på isen...

          Någon personlig dokumentation kan jag inte bidra med. Det var tävlingsåkarna som använder och använt Castrol Biolube som rekommenderat mig att använda oljan till mina egna 2-taktsmotorer...

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Old Firehand

          www.trumman.com

          Kommentera


          • #25
            Du kanske har löst på problemet, så här löste jag det i alla fall, otroligt smidigt och trollingmotorn låter inte i närheten av lika högt som den gör i videon.



            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
            0 svar
            118 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Båtskär  
            Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
            0 svar
            99 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gädd-jos  
            Startad av vanfossen, Idag, 11:52
            0 svar
            25 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg vanfossen  
            Arbetar...
            X