Små sidoparavaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Små sidoparavaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

testat ett tag nu, och det funkar förutom dåligt med fisk.
    läste en rapport från,, gösgunnar eller liknande:
    han släppte ut lina lika som djupet och + 2 meter

det betyder ju om man fiskar på 3m att paravanen bara sitter 5m framför betet?
    jag har kört med ca 15m, vilket tror ni är mest rätt?

Kommentera

Jag brukar köra med minst 20 meter lina mellan bete och paravan. Om det är optimalt vet jag ej men det funkar bra för mig.

Man kan tänka sig att Gunnar kör blyade/sjunkande wobblers och kör sakta. På detta sätt får han den djupgång han vill.

Slutsatsen är att bästa är att prova sig fram till vad man tycker funkar bäst för en själv.

Sent from my D5503 using Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
        Funkar dessa eller finns det mindre?
        Ska fiska abborre med 7-10 grams jigg ev testar jag gädda nån gång med 20cm wobler
        Blackbeast Orange edition 1 par
        Blackbeast Orange edition 1 par
        Klicka för större bild
        Efter påtryckningar från kunder har vi tagit fram en liten laddning Orange/Svart modell som vi kör på specialpris under februari.
        Skriv i kommentarer om du önskar Medium eller XL. Mixa som du vill.
        400:-
        Antal:
        Lägg i varukorgen

Jag hade helst tagit small men då får man köpa styckvis
        Hej Magnus;

Ska du köpa sidoparavaner (Sideliners) bör du köpa dem likadana parvis...

Köp helst sidoparavaner som sträcker riktigt bra i alla väder och syns på långt håll av andra båtförare...

Offshore OR-12 gula med röda, uppfällbara varningsflaggor...http://www.trumman.com/off_shore/off_shore.htm.. passar pefekt till mitt eget fiske i både hav och insjö...

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Magnus;

Ska du köpa sidoparavaner (Sideliners) bör du köpa dem likadana parvis...

Köp helst sidoparavaner som sträcker riktigt bra i alla väder och syns på långt håll av andra båtförare...

Offshore OR-12 gula med röda, uppfällbara varningsflaggor...http://www.trumman.com/off_shore/off_shore.htm.. passar pefekt till mitt eget fiske i både hav och insjö...

Old Firehand
          Jag har bluelight näst minsta small heter dom.
          Ett par

Kör max med 3 spön när jag är själv i båten.

Funderade bara om jag hade för lång lina men 15 m verkar ju ok, kanske ska öka till 20 m så kan jag ha den bakom båten på 15 m, men det blir stressigt att få upp de i mitten om det hugger på paravanerna.
          Kanske bättre att ha alla tre på paravan så det är fritt bakom båten för att drilla fisk?
          Senast ändrad av abe; 2016-07-30, 13:55.

Kommentera

Funderade bara om jag hade för lång lina men 15 m verkar ju ok, kanske ska öka till 20 m så kan jag ha den bakom båten på 15 m, men det blir stressigt att få upp de i mitten om det hugger på paragraferna.
            Kanske bättre att ha alla tre på para an så det är fritt bakom påsen för att drilla fisk?
            Alltid bra att ha fritt bakom påsen om det hugger på en paragraf. Helt klart.

Kommentera

Jvjaghrrr telefon

Kommentera

Ett par

Funderade bara om jag hade för lång lina men 15 m verkar ju ok, kanske ska öka till 20 m så kan jag ha den bakom båten på 15 m, men det blir stressigt att få upp de i mitten om det hugger på paravanerna.
                Kanske bättre att ha alla tre på paravan så det är fritt bakom båten för att drilla fisk?
                Inte säkert du behöver veva upp grejorna? Vi trollar bara med flytande wobbler. Flyter ju upp vid stillastående. Bibehåller du bara farten på båten vid hugg brukar fisken sitta kvar, jag stannar aldrig båten förrän vi tror det är bottenhugg. Det brukar räcka att veva upp mittenspöna för oss om det inte är lite bättre fisk...men vi är alltid två i båten iofs...
                Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Vid göstrolling har jag 6 spön i en båt som svänger direkt man släpper rorkulten. Inget rogivande fiske, men men. Vid napp är det bara att pressa fisken mellan de andra linorna. Vid större fisk vevar jag in ett ellet två spön.
                  Vid öringtrolling är det en annan sak där fisken lätt korsar linorna. Där kör jag med tre eller fyra spön

Kommentera

Ursprungligen postat av Finnishstallion Visa inlägg
                    Vid göstrolling har jag 6 spön i en båt som svänger direkt man släpper rorkulten. Inget rogivande fiske, men men. Vid napp är det bara att pressa fisken mellan de andra linorna. Vid större fisk vevar jag in ett ellet två spön.
                    Vid öringtrolling är det en annan sak där fisken lätt korsar linorna. Där kör jag med tre eller fyra spön
                    ok,lär mig hela tiden!

Kommentera

Ett par

Hej Magnus;

Eftersom jag oftast trollar med tio spön är det viktigt att ha samma linlängd mellan bete och sidoparavan. Vid normalt väder med vågor på vattenytan har jag 60 foot (18,3 meter) lina mellan bete och linutlösare...

Vid helt vindstilla ökar jag linlängderna till 70 foot (21,4 meter).

http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
                      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      732 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      248 visningar
                      0 gillar