Letar efter ett par bra spöhållare för reling som man bara trycker ner spöt så låser den sig och drar upp spöt utan behöva röra spöhållaren. Finns det några bra?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöhållare med "Quick Lock"
Collapse
X
-
Googla Folbe vs Scotty Orca. Många verkar överlag väldigt nöjda, ffa med den förra som tyvärr ej finns att köpa i Sverige. Orca finns tydligen i Sverige för 699:- sa nån på FS nyligen. Fundera själv på några Folbe Jr... Import m a o.
Även RAM (Light speed?) har något liknande som finns i Sverige men få i USA verkar nöjda...
Kommentera
-
Tack för alla tips, går Down-east att köpa i Sverige?
Folk verkar gilla den äldre modellen av Ocra mer än den nya...
Funderar på att testa denna:
Dock så hade jag velat ha ett sånt lås på nedre delen också...Senast ändrad av yamahare; 2016-08-17, 16:08.
Kommentera
-
Köpte mina direkt från deras hemsida.Ursprungligen postat av yamahare Visa inläggTack för alla tips, går Down-east att köpa i Sverige?
Kommentera
-
Hur fungerar denna (hittar ej info) och finns det med hållare för reling/grabbräcke?Ursprungligen postat av esoxlucius666 Visa inläggJag kör med med Berkleys Quick Set Rod Holder. Har använt dessa sedan 2005 och dom funkar perfekt till både lätt och tyngre trolling.
Kommentera
-
Följer med ett antal olika fästen till hållare så jag tror nog den går att använda på grabbräcken också. Fungerar så att när du lägger ner spöt i hållaren så trycks den främre delen av stålpinnen ner och viker ner sig bak och låser fast spöt i bakändan. När du sedan vill ta bort spöt så lyfter du bara det rakt upp. Smidigaste spöhållare jag någonsin har använt och jag använder den till alla typer av trolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera