Tindeberg.se säljer scotty orca nu med side/deck mount för 449krst. Även fästet för relingsmontering .
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöhållare med "Quick Lock"
Collapse
X
-
Jag importerade Folbe advantage JR
Dom är sjukt bra, dock så är det dyrt men jag hade specifika krav med förlängningsarmar etc
scotty orca fungerar ju på samma sätt i princip och du kommer inte under 449kr/st som Flower ovanför har hittat om du köper folbe
Är det värt det? Absolut, jag är toknöjd och det är så djävulskt smidigt på alla sätt och vis
Kommentera
-
Ursprungligen postat av yamahare Visa inläggLetar efter ett par bra spöhållare för reling som man bara trycker ner spöt så låser den sig och drar upp spöt utan behöva röra spöhållaren. Finns det några bra?
Dessa finns med olika fästen.
Jag har inte dessa själv, men andra produkter från rammounts jag använder funkar bra och har bra kvalitet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av James83 Visa inlägghttp://www.monteringsbutiken.se/acti...lder/rap-370-r
Dessa finns med olika fästen.
Jag har inte dessa själv, men andra produkter från rammounts jag använder funkar bra och har bra kvalitet.
Jag har dem inte heller utan Folbe Advantage Jr - mycket dyra (bara import med tull och frakt) och bra!
De i länken, RAM-ROD Light Speed har inte fått speciellt goda omdömen på amerikanska websidor, inte heller RAMs reklamationsavdelning i USA...
Däremot kör jag gärna med deras C-kulor här och där i övrigt...
Kommentera
-
Var köpte du dina folbe JR?Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJag har dem inte heller utan Folbe Advantage Jr - mycket dyra (bara import med tull och frakt) och bra!
De i länken, RAM-ROD Light Speed har inte fått speciellt goda omdömen på amerikanska websidor, inte heller RAMs reklamationsavdelning i USA...
Däremot kör jag gärna med deras C-kulor här och där i övrigt...
Är nyss hemkommen från en veckas störfiske i kanada och båtarna där körde nästan helt med dessa(den större modellen) Blev riktigt imponerad av hur enkla och stabila dom var. Guiden i ena båten sa att han hade kört med sina nuvarande i 15 år och dom blev bara bättre med åren...
Vi var inne på basspro men dom hade inte hemma, och den mindre lokala butiken hade inte heller... sjukt störande när man ändå var där borta..
Kommentera
-
Hej,
Vilken otur att de var slut, du hade sparat en hyfsad slant i form av moms, tull och frakt!
Jag köpte 4 JR direkt från Folbe via nätet, samtliga med en separat förhöjningspinne på ca 15 cm vilket rekommenderas, du får upp spöna på ett bekvämt sätt och kan vinkla ned spöna om du vill. JR ville jag ha då de är nättare än standardmodellen och passar bra till mina spön. (Westins Powershad-t -180g har dock för fet triggergrepp)
Jag är mkt nöjd med dem men skulle kunnat tänka mig att pröva även Orca om de kostat 449:- i Sverige när jag köpte. Båda funkar men Folbes gillas mest av flera om jag minns rätt av det jag läste om dem...Senast ändrad av anteman; 2017-11-04, 11:54.
Kommentera
-
Ok, jag var inne och kika på deras sida och fick ingen uppgift vad frakten skulle kosta därifrån.
Ja folbe var mycket bättre än Scotty tyckte jag. En av guidebåtarna körde scotty och man var tvungen att lyfta främre delen av spöt först, när det var bråttom med mothugget så jag miss ett par tack vare det.
Tack för infon, får ta en titt till på sidan.
Kommentera
-
Nä frakten var lurig att utläsa så jag ringde dem, de kör med nån slags enhetstaxa av det lite dyrare slaget, säg 35 eller om det var 50 USD. Billigt var det inte så frakten per styck blir ju lägre om du köper fler, samköp med ngn på FS om du bara vill pröva 2, jag köpte 4 men borde nog köpt 6...
Kommentera
-
Ja berätta gärna vad det hamnade på totalt per styck. Jag hade för mig att BassPro/Cabelas mfl hade en frakt/hanteringskostnad i relation till beloppet på varorna så det blir dyrt och att en tull/momsfaktura alltid kommer e efterhand men jag kan ha fel. Bra grejer iaf och en engångskostnad i princip.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera