Köpa dragbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa dragbil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ngn som vet om det var standars med diff på 940;is under ngn period på ngn modell?

Får bli en sådan medans man sparar till en Subbaruuru.
    sigpic

Kommentera

• Dragbil - Jeep

Varför inte satsa på en Cherokee - betydligt lättare än "Granden" 1600kg ca = bränslesnålare - billigare i inköp
      har en diesel som drar 0.8-0.9 med båten - råstark och en 97:a och framåt har VM-dieseln - lågvarvig rått driv - rekomenderar starkt denna bil - visst är det lite jeepstuk med överdimensionerade delar men den håller om man skaffar ett bra ex. - har bekanta som servar dessa -bl.a en firma som drar tungt och de servar bilar med denna motor som gått 85.000km som dragbilar

Kommentera

• Ursprungligen postat av turing Visa inlägg
        Varför inte satsa på en Cherokee - betydligt lättare än "Granden" 1600kg ca = bränslesnålare - billigare i inköp
        har en diesel som drar 0.8-0.9 med båten - råstark och en 97:a och framåt har VM-dieseln - lågvarvig rått driv - rekomenderar starkt denna bil - visst är det lite jeepstuk med överdimensionerade delar men den håller om man skaffar ett bra ex. - har bekanta som servar dessa -bl.a en firma som drar tungt och de servar bilar med denna motor som gått 85.000km som dragbilar
        8500 mil? Antar att du menar 85000 mil?
        Nä jeeparna har man nu gått ifrån. Alltför tveksam kvalitet på växellådorna bla hos chrysler.

numera har man införskaffat sej en bmw528 touring. Bra med utrymme, snygga och med bakhjulsdrift. Otroligt komfort och bränslesnåla under litern (utan släp) vilket är riktigt bra för en sexa på 200 kusar. Kan inte bli bättre "trollingbil"
        Senast ändrad av jojon80; 2007-03-15, 00:16.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
          Min trailer är en brenderup brutto1000kg. Båt ryds camping 580 kg + motor tot.vikt ca 690kg. Den får jag väl dra med en cherokee om 3,5 ton är gränsen för totalvikten för B eller hur?

Alla ni som rekomenderar riskokare alltså jag fattar inte hur ni kan föredra en japansk plastig plojbil framför en rejält byggd lyxutrustad amerikansk bil med mullrande v:8. Man får ju en toppfin runt 96 för 50000. Snacka om mycke bil för pengarna. Billiga reservdelar är det och lättmekade är dom också, om man nu bortser från drivlinan som är ett helvete om den brakar. Inbillar mej dock inte att det skulle va billigare till en japs.

Cherokeen med åttan drar runt 1.3 - 1,5 om man är gasglad. Skatten kostar 2700 kr per år. Helförsäkring på mej (26 år mindre norrländsk ort) kostar 4300 per år. (Observera försäkringskostnaden) det är inte ens 300 kr i mån på mej som är så pass ung.

Det blir en grand cherokee oavsett vad ni säger
          men så är jag ju usa-frälst också..

Kul föresten att det vart ett sånt här drag i den här tråden. Kom igen nu. Nån måste väl ändå hålla med mej om att grand cherokeen är en kalasbil.

om du gillar usa bilar ska du inte skaffa grand cherokee svår skruvade dålig kvalite! satsa på en cheva blazer från 80 talet eller en nyare blazer från 91 som har v6! eller en ford bronco.

annars är ju volvo 740 en bra drag bil om underlaget tillåter annars kan det vara lite små jäkligt o få upp en båt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Ngn som vet om det var standars med diff på 940;is under ngn period på ngn modell?

tror inte att de fanns..
            Det här ska du säga till bruden:
            Bit i kudden älskling, jag byter fil!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
              Måste skaffa mej en riktig dragbil. Har inte ens drag på min gamla bmw så är alltid beroende av andra då min båt trailas till fiskeplatsen.

Har varit och tittat på en 98:ans jeep grand cherokee. Fy fan vilken vräkig bil. Det absolut häftigaste jag åkt i. Dessutom en 8:a på 5.2L.

Dyr skatt, dyr bränsle, dyra rep. Men vad gör man inte för att kunna sätta i båten och åka ut och fiska även på de mest jävligaste ställen och även på vintern.

Nån som vet nåt om grand cherooken? Är dom bra?
              Hej JoJon 80; Med en Jeep Cherokee får du nog bara dra 700 - 800 kilos totalvikt med B-körkort. Ska du dra mer måste du ha E-körkort. Subaru Outback finns med två motorstorlekar. Med den ena får du med B-körkort dra cirka 1.400 kilos totalvikt och med den andra cirka 1.500 kilo. Exakta dragvikter har jag inte memorerat. Subaru har sålt 4-hjulsdrivna bilar i 35 år och har driftsäkra och slitstarka boxermotorer. När jag ska byta ut min gamla Mercedes 200TE från 1999 blir det nog en Subaru Outback...om jag får råd.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Ps. Undskyll som norrmännen säger! Jag såg inte att det redan fanns "tusen kommentarer" i den här tråden ! Ds.
              Senast ändrad av Old Firehand; 2007-03-15, 17:43.

Kommentera

• 940

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Ngn som vet om det var standars med diff på 940;is under ngn period på ngn modell?

tja flode,940 turbo 92-98 skall ha lamelldiff i bakaxeln ,hade själv en -97 turbo automat med diff.satsa på automat om du ska dra mycket,smidigt att "rycka igång ekipaget vid start i ramp"mvh Håkan

Kommentera

• Big bad boys & their big bad toys

Detta är den sämsta men snyggaste dragbilen som finns. Eftersom den är så snygg gör det inget att man i sverige bara får dra 1.500kg med den. I USA drar du 3,5 ton som max.

Växelådan är dålig
                  Den rostar lätt
                  Dyr i drift

Har kört min pärla 1.700 mil och hon är redan trasig såklart . Rekomederar köp för dig som endast bryr dig om utseendet.

" All other cars are just babies "
                  Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

• Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
                    tja flode,940 turbo 92-98 skall ha lamelldiff i bakaxeln ,hade själv en -97 turbo automat med diff.satsa på automat om du ska dra mycket,smidigt att "rycka igång ekipaget vid start i ramp"mvh Håkan

Hoppas en manuell klarar dra mina 320KG eller vad nu ekipaget väger Men som du säger, aut är ju absolute ingen nackdel, dock svårt att hitta till 98/97;orna.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    715 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    471 visningar
                    0 gillar