Ursprungligen postat av TAMTAM
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
bygga ny planerboardmast - bilder
Collapse
X
-
Kan vara roligt att se hur skruv hantagen ser ut. Och hur det funkar. Nu ska hela verktygs lådan fram
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMKan rekommendera BigJons block däruppe bra grejor
Kommentera
-
Rotade lite i min stationära dator hittade några bilder på bla. masten men har inga detaljer om någon är intresserad av sånt låt mej veta vad kan jag ta en detaljbild på av min lösning.
Dessvärre kan jag bara uploda i e-mail format de större bilderna nekas nån som vet hur man anpassar och vilket program man använder?
Sista bilden visar hur jag gör mina planer utlösare minns att någon hade en fråga om detta
Förövrigt ska jag sälja denna mycket utrustning kommer att ingå bla fullt sjöklar dator med monterad GPS antenn autopilot hela takräcket med spolar och fullt justerbara spöhållare i sidled besiktigad Gisebo trailer utmärkt skick yamaha f50 snurra gått 1500 tim dubbla trycktankar fungerar perfekt bytt kamrem osv kan också lämna med hyfsat bra ekolod + mycket annat dock inte masten och riggarna den har en utmärkt trollingbalk tvärs aktern om man tittar närmare monteras med två rostfria m10 handtagsbultar på nolltid bara att skruva dit egna grejor på piedelstalerna borrat för Penn Cannon och Bigjon redanSenast ändrad av TAMTAM; 2006-12-10, 21:11.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jojon hade problem med att mina bigjon block snurrade vid slack om man använde original swiveln jävla skitgrej löste det med en konsumåtta i rostfri tråd men öglorna vridna 90 grad mot varandra aldrig trasslat efter detta (eller gått sönder) kan helt enkel inte snurra mer än den behöver samt att allt är svetsat ihop bara dela blocken och skruva ihop.
Det gäller att eliminera felkällor och onödigt arbete vid riggning.Senast ändrad av TAMTAM; 2006-12-10, 21:16.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMJojon ett förslag på infästning till däck av masten
Jag använder en tapp som sticker upp från däck masten ställs på denna alltså inuti, tappen har en borrad försänkning som en motsvarande handtagsskruv går in i.
Har låtit svetsa fast en bit massiv alurundstång till sidan på maständen borrat ur denna och försett den med rostfri helicoil gänga där går m8 handtags skruven in för att träffa tappen och styrhålet krävs inga verktyg för monteringen alls och den sitter stenhårt vrider sej inte monteras på nolltid då skruven alltid sitter kvar bara dras åt
Mina sidostag monteras på liknande sätt endast med handtagsskruv vid däck stagen fälls bara in emot masten och klickas fast i plasthållare längs sidorna, spridarbommen monteras också på samma sätt där har jag dock försett denna med en styrning som gör att den inte kan vrida sej av tlarnas ryckningar.
Man drar åt fyra handtagsskruvar totalt vid monteringen alla sitter där de ska i sina gängor hela tiden inga verktyg behövs alls.
Sen återstår bara justering av masthöjd dras sedan åt med ja naturligtvis handtagsskruv så klart funkar riktigt bra faktiskt det gäller att minimera antalet lösa delar och så få arbetsmoment som möjligt nog med jobb ändåI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAMJojon hade problem med att mina bigjon block snurrade vid slack om man använde original swiveln jävla skitgrej löste det med en konsumåtta i rostfri tråd men öglorna vridna 90 grad mot varandra aldrig trasslat efter detta (eller gått sönder) kan helt enkel inte snurra mer än den behöver samt att allt är svetsat ihop bara dela blocken och skruva ihop.
Det gäller att eliminera felkällor och onödigt arbete vid riggning.
Kommentera
-
Det brukar följa med ett program med kameran där man kan ändra storleken på bilderna enkelt till min kamera heter programet ACDSee for Pentax 2.0. Bara öppna programet leta åt bilden och markera tryck på knappen modify och välj resize image välj sen storlek 800x600 brukar funka bra
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80tamtam intresserad av dina linutlösare, vad har du använt i mitten av dom? (den färggranna delen)I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
898 visningar
0 gillar
|