bygga ny planerboardmast - bilder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bygga ny planerboardmast - bilder

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av team char
    Det brukar följa med ett program med kameran där man kan ändra storleken på bilderna enkelt till min kamera heter programet ACDSee for Pentax 2.0. Bara öppna programet leta åt bilden och markera tryck på knappen modify och välj resize image välj sen storlek 800x600 brukar funka bra
    Tack för tipset, hittade något som heter Image resizer Windows powertool och installerade funkar riktigt bra bara högerklicka på bild och välja storlek så nu blev det lättare definitivt
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Såhär ser min mast och mastfäste ut, har inte satt fast den i båten än måste fixa däcket i fören först det är nämligen 7 cm tjockt och har inbyggda luftkanaler som isolering så det går inte dra fast något i det utan jag måste gjuta upp dom här kanalerna med något epoxispackel men i alla fall min konstruktion:
      Bifogade filer
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj
        Såhär ser min mast och mastfäste ut, har inte satt fast den i båten än måste fixa däcket i fören först det är nämligen 7 cm tjockt och har inbyggda luftkanaler som isolering så det går inte dra fast något i det utan jag måste gjuta upp dom här kanalerna med något epoxispackel men i alla fall min konstruktion:
        joj kunde inte undgå se att du har mastrullarna monterad på masten och inte på rufftaket? Kanske inte hunnit montera och bygga klart allt än ifs.

Måste va krångligt att klättra fram dit varje gång man ska ha in/ut pulkorna, fast jag har sett folk som kör det på ht-båtar, tycker det verkar konstigt

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
          Nättelnar till flytnät nåt plast/kork material
          antar att man hittar såna där näts säljs, kanske tom i fiskebutiker, dom kan inte kosta mycket va? Målningen i skrikfärg antar jag att du fixat själv

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
            joj kunde inte undgå se att du har mastrullarna monterad på masten och inte på rufftaket? Kanske inte hunnit montera och bygga klart allt än ifs.

Måste va krångligt att klättra fram dit varje gång man ska ha in/ut pulkorna, fast jag har sett folk som kör det på ht-båtar, tycker det verkar konstigt
            Jag komer ha rullarna på masten, jag kan nämligen ställa mej i takluckan i ruffen och veva mastrullarna, ganska skönt att slippa ha dom i vägen när man ska i och ur sittbrunnen dessutom.

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
              antar att man hittar såna där näts säljs, kanske tom i fiskebutiker, dom kan inte kosta mycket va? Målningen i skrikfärg antar jag att du fixat själv
              Kaffepengar, glöm inte vit som grund för att få fram lystern i färgen, tycker de syns riktigt bra på långa avstånd ett sätt att lösa det, flöten kan vara ett annat om du inte hittar dem.

Kommentera

Jag komer ha rullarna på masten, jag kan nämligen ställa mej i takluckan i ruffen och veva mastrullarna, ganska skönt att slippa ha dom i vägen när man ska i och ur sittbrunnen dessutom.
                Joj det där ska jag titta närmare på kom ihåg att jag också har skjutlucka i taket inge kul om det regnar dessvärre

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
                  Joj det där ska jag titta närmare på kom ihåg att jag också har skjutlucka i taket inge kul om det regnar dessvärre
                  Det är en bra och smidig lösning, det gör inte så mycket om det regnar man täcker ju upp nästan hela lucka så det regnar inte in så mycket.

Kommentera

Här syns var luckan är, masten kommer att stå så att den hamnar innanför räcket och kan fällas bakåt om det nu behövs
                    Bifogade filer

Kommentera

Här syns var luckan är, masten kommer att stå så att den hamnar innanför räcket och kan fällas bakåt om det nu behövs
                      Kom just ihåg att jag har skjutlucka och den är stor vilket betyder att den går långt fram taket ovanför är ganska vekt...
                      Din är fast? tycker det ser ut som så på bilden?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      898 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman