Linminne - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linminne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Hej
    Har det kommit nått nytt sen förra året?
    Testade berkley floroshield,, men den var kass angående linminne,, dessutom höll knutarna kass.

    testade nån stroft på en rulle förra året och den var nog bäst hittills, men LS eller gtm kommer jag ej ihåg.

    Tror linminnet strular antingen på haspeln eller när jag ej orkat ta bort paravanerna vid transport(dum kan snurra i vindendå, detta är lätt åtgärdat)

    Jag tänker minsta linminne
    flätad 0,20
    nylon 0,35
    fc 0,35

    nån blandning????

    Kommentera


    • #42
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

      Eller så är det jag som är ute och cyklar, jag refererar till ett livefiske efter abborre på tuben med FishEco, det är möjligt att det är någon av Sufix FC linor Holgersson hyllar. Går att gräva fram på tuben.
      Har varit mkt nöjd med Sufix Nylonlinor & provade advance PGA Holgerson & blev besviken. Inge större fel på den direkt men den var inte i närheten av hur bra som det gavs sken av.

      Sufix Super21 är min favorit, väldigt lite lin minne & förvånansvärt stum för att vara nylon, kör med 0,23 till Öringsfisket, tidigare har jag kört med 0,30 men 0,23 Super21 känns stummare än 0,30 vanliga Sufix.

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

        Har varit mkt nöjd med Sufix Nylonlinor & provade advance PGA Holgerson & blev besviken. Inge större fel på den direkt men den var inte i närheten av hur bra som det gavs sken av.

        Sufix Super21 är min favorit, väldigt lite lin minne & förvånansvärt stum för att vara nylon, kör med 0,23 till Öringsfisket, tidigare har jag kört med 0,30 men 0,23 Super21 känns stummare än 0,30 vanliga Sufix.
        vilken är lämplig för gäddmete, 0,30/0,35?
        lax? 0,40?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
        0 svar
        115 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Båtskär  
        Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
        0 svar
        91 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Gädd-jos  
        Arbetar...
        X