Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
      Ja eller så köper man en riktigt bra båt för trolling för samma pengar!
      Jag tar inbyten.

http://www.blocket.se/vi/17764240.htm?ca=11_s

MVH

/Oscar
      :
      Vill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dock
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Trolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
          Jag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.
          Hej igen KG var båt passar bäst till vad den är avsedd för detta avvägs mot priset enligt min åsikt säkert är den fin men öppet hav enligt min åsikt kräver vindskydd och täckt fördäck ger mer marginaler när det skiter sej och av och till gör det det

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
            Trolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?
            Du verkar sugen så varför inte ge den en chans visst kan vi ha fel sprayhood är aldrig fel trots allt

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
              Det skulle den absolut göra.

Kommentera

Innan Viknes:en hade jag en Flipper 630 OC, vilket fjasko! Men man lär sig fort om man avser köra seriös trolling. En öppen båt som en Rival 606 för riktigt seriös trolling i dåliga förhållanden... HA HA HA! Ungefär lika korkat som Inline-spön.

KG... Har man hemma en motsvarande "så kallat ny" för under 200 lakan tror du? Ja, du vet vad jag menar. Skiljer det bara 50 lakan kan man lika väl slippa jobbet och handla i Sverige, men som Fishit´s gamla pris... HUGHA!
                Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-28, 20:17.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Vill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dock
                  Ja jag har tyckt att den känns lite tung tills jag bytte motor. Förvånad att den gör nästan 40 utan vidare tweak med 150hp. Fortsätt sedan med pajkastning och lämna mig utanför

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Har du haft Vikness och Flipper hyfsad storlek redan..... nog bättre du PMar KG direkt istället för att lägga ut frågan här tror det faktiskt
                    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 20:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
                      Ja jag har tyckt att den känns lite tung tills jag bytte motor. Förvånad att den gör nästan 40 utan vidare tweak med 150hp. Fortsätt sedan med pajkastning och lämna mig utanför

/Oscar
                      Kalasbåt om man har vagnen bilen och gillar styrpulpet mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar