Jag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracker
Collapse
X
-
Vill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dockUrsprungligen postat av Gäddman Visa inläggJa eller så köper man en riktigt bra båt för trolling för samma pengar!
Jag tar inbyten.
http://www.blocket.se/vi/17764240.htm?ca=11_s
MVH
/Oscar
:I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Trolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?
Kommentera
-
Hej igen KG var båt passar bäst till vad den är avsedd för detta avvägs mot priset enligt min åsikt säkert är den fin men öppet hav enligt min åsikt kräver vindskydd och täckt fördäck ger mer marginaler när det skiter sej och av och till gör det detUrsprungligen postat av KG? Visa inläggJag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Du verkar sugen så varför inte ge den en chans visst kan vi ha fel sprayhood är aldrig fel trots alltUrsprungligen postat av Muskytracker Visa inläggTrolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Det skulle den absolut göra.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggTrolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?
Kommentera
-
Innan Viknes:en hade jag en Flipper 630 OC, vilket fjasko! Men man lär sig fort om man avser köra seriös trolling. En öppen båt som en Rival 606 för riktigt seriös trolling i dåliga förhållanden... HA HA HA! Ungefär lika korkat som Inline-spön.
KG... Har man hemma en motsvarande "så kallat ny" för under 200 lakan tror du? Ja, du vet vad jag menar. Skiljer det bara 50 lakan kan man lika väl slippa jobbet och handla i Sverige, men som Fishit´s gamla pris... HUGHA!Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-28, 20:17.
Kommentera
-
Ja jag har tyckt att den känns lite tung tills jag bytte motor. Förvånad att den gör nästan 40 utan vidare tweak med 150hp.Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggVill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dock
Fortsätt sedan med pajkastning och lämna mig utanför
/Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
-
Kalasbåt om man har vagnen bilen och gillar styrpulpetUrsprungligen postat av Gäddman Visa inläggJa jag har tyckt att den känns lite tung tills jag bytte motor. Förvånad att den gör nästan 40 utan vidare tweak med 150hp.
Fortsätt sedan med pajkastning och lämna mig utanför
/Oscar
mvh
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
743 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg