Varför, hoppas fortfarande det är någon här som faktiskt provat Trackern till riktig trolling.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracker
Collapse
X
-
Med dagens dollarkurs så tror jag inte det är mycket att hålla på med öht.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggInnan Viknes:en hade jag en Flipper 630 OC, vilket fjasko! Men man lär sig fort om man avser köra seriös trolling. En öppen båt som en Rival 606 för riktigt seriös trolling i dåliga förhållanden... HA HA HA! Ungefär lika korkat som Inline-spön.
KG... Har man hemma en motsvarande "så kallat ny" för under 200 lakan tror du? Ja, du vet vad jag menar. Skiljer det bara 50 lakan kan man lika väl slippa jobbet och handla i Sverige, men som Fishit´s gamla pris... HUGHA!
Edit:
Räknade lite, man skulle ha en hemma för 245 papp...Det är ju helt meningslöst.Senast ändrad av KG?; 2008-10-28, 20:28.
Kommentera
-
TamTam, blir bara trött när vissa tror de vet allt. Kolla bakgrunden lite innan ni sågar. Har kört trolling-charter i Östersjön i 5 år under 2000-talet med mer eller mindre lyckad framgång. Vi har aldrig själva landat någon över 18 kg, men har själv varit med på 3st över 14, men flera vänner har lyckats ordentligt. Mattias med sin fisk på 26,65, Lasse och Kent med fiskar båda två över 20. Vår verksamhet lades i princip ner för några år sedan pga bristande intresse.
Kommentera
-
En sak är säker och det har jag lärt mig, stora båtar är bara ett rent skärt helvete! Fokus skall läggas på fisket, inte på att underhålla båtarna! Då är det bättre att välja sina dagar när man går ut och ägna sig åt annat fiske de dagar det blåser.
Åker till Stockholm för jobb på måndag, skall ta mig ut till Slagsta då för att verkligen syna Trackern i sömmarna.
MVH
Kommentera
-
Tycker du tar helt fel här definitivt dessutom missuppfattar du det hela vi både piggen och jag ger vår åsikt om vad som passar bättre därute helt enkelt.
Förstår inte varför du lägger ut frågan överhuvudtaget åk och kolla anser du att det är en båt som passar dej köp den vi ville bara hjälpa till vad vi anser är bättre grejor detta blev helt fel definitivt och avslutas här lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Tack KG? Då har Fishit innan dollarändringen och återförsäljarrabatten gett någonstans runt absolut max 180´ SEK för den tot hemma i Sverige. Varför lägga sig på ett sådant utpris som 340´ lakan? Efterskalven kommer, riskkapitalbolaget i ryggen lär inte, som alla oss andra som investerar mycket i aktier, ha det alltför fett för tillfället.
Skall fan ta mig ut till Slagsta på måndag, blir hetare och hetare...
Kommentera
-
Är nog ingen som bryr sig om det, finns säkert ett par tusen såna vagnar i Sverige.Ursprungligen postat av 7Ur5b67rDen trailern får inte ens dras en meter på svenska vägar
men frågan är om någon förutom länstrafikgruppen skulle bry sig
Båten i sig är väl solklart att den går trolla med MT, som du skrev så ser ju dock aktern lite tveksam ut men det är ju garanterat säkrare än alla som ger sig ut i gamla fuktskadade -70 tals HT båtar.
Rätt kul att titta runt bland amerikanska trollingbåtar, det är ofta dom kör just med bowrider/styrpulpet stuket på båtarna en del båtar har jävligt smarta kapellhytter mm. Själv körde jag en säsong med en Maxum 2100 sc med en Mercuiser 5,7l 270hk funkade rätt ok faktiskt
Håller med dej om vädret, det ska vara hyfsat annars är det inget kul
Kommentera
-
Jo Tracker är ontopic men våran debatt är det inte så det var den jag avsåg, min båt kom bara med som svar på en direkt fråga som Du ser!!Ursprungligen postat av KG? Visa inläggVar inte topic just en Trackerbåt? Eller var det din Rival tråden handlade om?
Du har definitivt ogrundade fördomar. Prova gärna en modern Tracker i hård sjö innan du yttrar dig.
Ang bakgrunden till min åsikt så baseras den både på egna erfarenhetr och bekantas dito och alla jag känner som köpt en Tracker har gjort sig avm ed dem snabbt pga de varit missnöjda, det gäller då moderna Tracker båtar!!
Nog om detta, ämne för mig.
Kommentera
-
Låter klart bättre och Merry Fisher är riktigt fina båtar så med en Vikness som referens så förstår jag att Du gillar den, kollade på den med innan jag skaffade Rivalen men hade haft hyttbåt och ville tillbaka till öppet av flera orsaker.Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggRospigg, jag har inte kvar Viknes:en och lägger inte allt krut på laxen längre. Är lite sugen på en Rival 606 också... Men en Merry Fisher 625 ligger nog närmast till hands just nu, den är ändå rätt lik 880:in.
Trackern hade varit en kanon kombibåt om man nu vågar ut på havet med den, kaxig nog att ragga runt med kidsen och samtidigt smidigt med ALU och som allra viktigast... en värstingmaskin till det mesta fisket!
Klart att en Tracker är smidigare i vissa lägen framförallt på trailern men ska hela familjen med ut så skulle iaf jag vilja ha något betydligt stadigare så Du är inne på rätt spår med MF.en tycker jag
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
743 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg