Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Allt ska vara vattentätt. Men jag vet inte om det funkar i praktiken, fast jag kan iofs aldrig tänka mig annat. Amerikanarna skulle antagligen inte acceptera att byta lager och bromsar stup i kvarten.

En lite rolig detalj är att det är hydrualiska bromsar på trailern, en aningen mer avancerad konstruktion än det är på svenska släp.
    Ok men har sett USA trumbromsar tidigare och jag utgår ifrån att den har trummisar tätningen mellan trumma och sköld måste vara knepig definitivt, dock båten är väl i första hand avsedd för sötvatten inte riktigt lika tråkiga skador då sett på sikt.
    Hydrauliska bromsar vet du hur de fungerar är det tryckstång som påverkar precis som här? kul att veta mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jo, jag tror det var tryckstångsprincip, men jag har lite dålig koll. Jag sålde min originaltrailer direkt och köpte ett Bålstasläp. Men hade det inte varit för de skäl jag redogjorde för förut så hade jag hellre haft originaltrailern kvar.
      Kan tänka mig att Pikopath vet hur det funkar med bromsarna?

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Ok men har sett USA trumbromsar tidigare och jag utgår ifrån att den har trummisar tätningen mellan trumma och sköld måste vara knepig definitivt, dock båten är väl i första hand avsedd för sötvatten inte riktigt lika tråkiga skador då sett på sikt.
        Hydrauliska bromsar vet du hur de fungerar är det tryckstång som påverkar precis som här? kul att veta mvh
        Hej TamTam; För inte alltför många år sedan fanns en mycket driftig generalagent för Tracker Boats här i Sverige. Företagets säte var i Bålsta i industriområdet vid södra infarten. Innovatören och ägaren hette Bobby Hazelius, som dessförinnan var marknadschef hos KG Knutsson. Affärerna gick strålande och tillverkaren krävde bara större och större order för varje år, vilket medförde vissa likviditetsproblem för Bobby. En stor, kapitalstark sportfiskegrossist någonstans i Dalarna såg chansen, tog över Tracker Boat-agenturen och lovade samtidigt tillverkaren guld och gröna skogar....

Trailerna då? Där så gick tvingades trailerna byggas om för att anpassas efter svenska lagar och förordningar. Till de flesta Tracker-båtarna behövdes dock helt nya trailer tillverkas. Det var BålstaSläpet som lotten föll på, eftersom båda företagen låg i samma kommun. Vad som hände därefter med Tracker Boats här i Sverige vet bara de inblandade och några få till...
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand
        Senast ändrad av Old Firehand; 2008-10-30, 20:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          KG efter att jag synat bilden lite bättre förstår jag vad du menar med sänka alltihop trailer ser ut som den har endast glidbanor, inga rollers!!!
          Hur fan klarar de hjullagren sett på två-tre sjösättningar???
          I min bok är all djup backning totalt bannlyst har sett resultaten av detta på både bromsar och lager. mvh
          Ja rätt komiskt att våra svenska vagnar knappt klarar av att se sötvatten ens och dom amerikanska klarar att doppas i riktigt saltvatten, en riktig ramp och en Float-on trailer så är det skitenkelt att ta upp med såna men i sverige är det ofta sjukt grunt vid ramperna och då är det jobbigare för vinsharna är oftast underdimensionerade.
          http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
            Fick du ihop din Chris Craft?
            Hm tycker jag inte . Va väl trackern som diskuteras här eller? Ja kompisens Chris Craft fick vi ihop

Kommentera

Be outdoors tracker på värtan!

Hej nu lägger jag mig i denna tråd fast jag inte ens läst alla inlägg! *call me crazy*

Men jag vill bara lägga till mitt "vittnesmål" från Värtan cup iår!

Vi låg som så många andra bakom Tornön hela dagen pga av det otroligt dåliga vädret, vi hade min Buster R och gjorde några försök att åka ut på fjärden men fick snabbt lägga ner för att återigen lägga oss bakom ön i det något lugnare vattnet!

Jag fick snabbt en ny hobby att kolla vilka båtar som försökte ge sig ut på fjärden och hur lång tid det tog innan de vände och kom tillbaka till en förlorad plats mot vassen, det var gott om "gamar" som kom så fort man lämnade sin plats!

Nu kommer vi till själva poängen i detta inlägg....jag och min kollega såg hur be outdoor trackern hade precis samma problem som de andra små/mellan stora båtarna att åka ut på fjärden! De kom tillbaka lika snabbt som de åkte ut.

Jo....det blåste extremt den dagen men det var ändå inomskärs.....så om ni frågar mig om jag skulle vilja befinna mig i den båten ute på öppet vatten när det börjar blåsa så är svaret: Nils Erik Jesus!!

Jag skulle inte åka ut i min båt heller, men den är ju inte HELLER gjord för lax trollings äventyr!

Det var allt jag ville säga!

Over and out!

Edge

Kommentera

Ursprungligen postat av TheEdge Visa inlägg
                Hej nu lägger jag mig i denna tråd fast jag inte ens läst alla inlägg! *call me crazy*

Men jag vill bara lägga till mitt "vittnesmål" från Värtan cup iår!

Vi låg som så många andra bakom Tornön hela dagen pga av det otroligt dåliga vädret, vi hade min Buster R och gjorde några försök att åka ut på fjärden men fick snabbt lägga ner för att återigen lägga oss bakom ön i det något lugnare vattnet!

Jag fick snabbt en ny hobby att kolla vilka båtar som försökte ge sig ut på fjärden och hur lång tid det tog innan de vände och kom tillbaka till en förlorad plats mot vassen, det var gott om "gamar" som kom så fort man lämnade sin plats!

Nu kommer vi till själva poängen i detta inlägg....jag och min kollega såg hur be outdoor trackern hade precis samma problem som de andra små/mellan stora båtarna att åka ut på fjärden! De kom tillbaka lika snabbt som de åkte ut.

Jo....det blåste extremt den dagen men det var ändå inomskärs.....så om ni frågar mig om jag skulle vilja befinna mig i den båten ute på öppet vatten när det börjar blåsa så är svaret: Nils Erik Jesus!!

Jag skulle inte åka ut i min båt heller, men den är ju inte HELLER gjord för lax trollings äventyr!

Det var allt jag ville säga!

.

Over and out!

Edge
                Jag var också ute på Värtan då. I just en Tracker. Och vi hade inga som helst betänkligheter om att ge oss ut i det värsta kaoset den dagen. Det var inte ens nära att skölja in vatten över fören. Att det inte var speciellt bekvämt är väl en annan femma men det kändes inte på något sätt osäkert.
                Ett tag låg vi och körde jäms med BeOutdoor Trackern och det jag slogs av då var just hur bra den tog sjön. Det gjorde mig än mer sugen på en slik farkost. Jag kan absolut förstå att även riktigt sjösäkra båtar höll sig ifrån de värst utsatta ställena för, som jag skrev tidigare, det var inte speciellt bekvämt.

Jag anser nog att utan att ha åkt i den båt det frågas om ska man vara ganska restriktiv i sina kommentarer. Att det sen alltid finns folk anser sig veta bäst är en annan femma. Man lär sig rätt snart vilka det är på ett forum.

Men, som jag sagt tidigare, vad vet jag om båtar och motorer? Jag är ju ingen trollare.....

//Stefan
                Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

endast ett vittnesmål.....

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                  Jag var också ute på Värtan då. I just en Tracker. Och vi hade inga som helst betänkligheter om att ge oss ut i det värsta kaoset den dagen. Det var inte ens nära att skölja in vatten över fören. Att det inte var speciellt bekvämt är väl en annan femma men det kändes inte på något sätt osäkert.
                  Ett tag låg vi och körde jäms med BeOutdoor Trackern och det jag slogs av då var just hur bra den tog sjön. Det gjorde mig än mer sugen på en slik farkost. Jag kan absolut förstå att även riktigt sjösäkra båtar höll sig ifrån de värst utsatta ställena för, som jag skrev tidigare, det var inte speciellt bekvämt.

Jag anser nog att utan att ha åkt i den båt det frågas om ska man vara ganska restriktiv i sina kommentarer. Att det sen alltid finns folk anser sig veta bäst är en annan femma. Man lär sig rätt snart vilka det är på ett forum.

Men, som jag sagt tidigare, vad vet jag om båtar och motorer? Jag är ju ingen trollare.....

//Stefan

Jag säger bara det jag såg, och jag tror inte att deras taktik var att lämna en vass för att ge sig ut på fjärden i två/tre minuter, sen vända, åka tillbaka och lägga sig något utanför vassen igen för att det inte fanns plats där de låg innan!

edge

Kommentera

Ursprungligen postat av TheEdge Visa inlägg
                    Jag säger bara det jag såg, och jag tror inte att deras taktik var att lämna en vass för att ge sig ut på fjärden i två/tre minuter, sen vända, åka tillbaka och lägga sig något utanför vassen igen för att det inte fanns plats där de låg innan!

edge
                    Visst. Och jag återger bara vad JAG såg och upplevde. Klart är att våra uppfattningar och åsikter går isär.
                    Ett tips kan vara att läsa inlägg 19 i tråden. Han vet bättre än mig och säkert bättre än dig också hur BeOutdoor-båten uppträdde under VC.

//Stefan
                    Senast ändrad av Rudan; 2008-11-01, 13:22.
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Irriterande nog hann jag inte ut till Slagsta igår, men skall upp till Stockholm igen på fredag, hoppas komma loss då.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar