Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
    Ok snabbkollade om du avser den Easytrollen på bilden med den tydligen knäckta förkortade bommen har jag inget svar, noll och ingen erfarenhet av allt mindre än Unitroll. (under fiske)
    Om du menar att jag ska rota igenom bloggen efter något så går det bort helt, du får klippa och klistra in här helt enkelt.
    haha men Marres kantarell korg gillade jag blev riktigt sugen mvh
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Läs noga detta beror på att du inte uttrycker dej på ett begripligt sätt för dem när de läser mejlet, lovar och garanterar du blir deletad direkt.
      Den dan du får till det får du alltid svar om inget oväntat händer de flesta USA företag skickar direkt till SWEDEN inga problem men som jag skrev missförstånd gillar de inte.
      Om du är ny som kund utomlands brukar största problemet ligga i betalningen av varorna notera noga postförskott och annat dylikt accepteras inte för frakter över hit, full förbetalning ink fraktkostnad är vad som gäller bara acceptera eller avstå och handla inom landet i stället , ditt val men diskuterar du liknande med en USA firma blir du återigen deletad.........
      Det finns blixtsnabba betalningsformer idag räcker med ett par musklick för att betala en "invoice" som kommer från USA säger så här upptäck detta eller FAXA dina kreditkorts koder dit över, aldrig via e-mail undvikes helt pga risken att det blir uppsnappat.

skrev ett helt och hållet läs dugligt mail till dom företagen..tog hjälp av Googles översättings hjälp för att vara säker på att mailet blev helt rätt till och med !

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
        tog hjälp av Googles översättings hjälp för att vara säker på att mailet blev helt rätt till och med !
        Där har vi svar på problemet, alla dessa översättningsprogs suger phuuuung......
        Google, babelfish, you name it är bara probs.

Ta en Engelsk sida, översätt denna till Svenska så förstår du vad jag menar, allt blir fel med dessa program då så många av våra ord har två eller tre olika betydelser beroende på sammanhanget de används.

Ren skolengelska funkar faktisk mycket bättre.

Kollar priset på Scotty 1116 Propack ikväll, återkommer med detta.

Har förresten en polare som säljer två stycken unitrolls, stort sett i nyskick med 5 kg lod, han vill ha 5000/paret.
        Skall hjälpa honom i veckan med att fota riggarna, då hamnar de i säljdelen på forumet jag har länkat till tidigare.

/Kjelle
        Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
        http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

vill tacka för all god hjälp jag fått..får sätta mig ner och fundera här nu..

MvH Johan

Kommentera

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
            Där har vi svar på problemet, alla dessa översättningsprogs suger phuuuung......
            Google, babelfish, you name it är bara probs.

Ta en Engelsk sida, översätt denna till Svenska så förstår du vad jag menar, allt blir fel med dessa program då så många av våra ord har två eller tre olika betydelser beroende på sammanhanget de används.

Ren skolengelska funkar faktisk mycket bättre.

Kollar priset på Scotty 1116 Propack ikväll, återkommer med detta.

Har förresten en polare som säljer två stycken unitrolls, stort sett i nyskick med 5 kg lod, han vill ha 5000/paret.
            Skall hjälpa honom i veckan med att fota riggarna, då hamnar de i säljdelen på forumet jag har länkat till tidigare.

/Kjelle
            hehe jo jag vet men så jäkla illa är det in med min engelska så jag inte kan skriva på engelska att jag vill beställa två stycken rigga och om det går bra att skicka dom till sverige...men men..vet inte vad som gick fel..

o fasen..men kan du inte skicka över bilderna till mig direkt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
              Vettiga bud emottages gärna. Är lite vemodig över att behöva sälja dem innan jag ens monterat dem någonstans, men...
              varför säljer du!! nästa år på Östersjön (våren) blir ändå bättre och djupriggar ska definitivt inte underskattas i sammanhanget kontrollerar du statistiken ser du att de nog står för 50% av fisken med en normal spridning av kanske 4 meter bakom aktern, planerboards har ofta en spridning av kanske 80-120m och fler spön dessutom men blir inte mycket mer fisk ändå.
              Man kan ju undra varför.....

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
                vill tacka för all god hjälp jag fått..får sätta mig ner och fundera här nu..

MvH Johan
                Lycka till Johan ta tid på dej känn efter och försök fingra på grejorna innan köp, planera också en riktigt bra installation vad gäller Cannon kan jag alltid ge råd men som sagt om handvevat Cannon plast är jag ganska övertygad om att Scotty (eller framförallt Penn!) är ett bättre val trots allt mvh
                Senast ändrad av TAMTAM; 2009-09-06, 20:52.

Kommentera

hej.oavsett plan yta llr inte .det måste vara sämre plast i cannon-scotty.eftersom man inte hör om sönderfiskade scotty!strongarm å uppåt .så svaret blir å förblir scotty .scotty rules.mvh stefan skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Lycka till Johan ta tid på dej känn efter och försök fingra på grejorna innan köp, planera också en riktigt bra installation vad gäller Cannon kan jag alltid ge råd men som sagt om handvevat Cannon plast är jag ganska övertygad om att Scotty (eller framförallt Penn!) är ett bättre val trots allt mvh
                    ja tack..känner bara att jag är lite stressad över att skaffa ett par riggar..har allt utom riggar och vill komma igång att fiska nu..är så jäkla fiske sugen..=)

Kommentera

Tack Kjelle för en riktigt bra länk.
                      TAMTAM, du har koll och jag tror det är ännu viktigare efter riktigt stor och ädel fisk med riggar och från de djupen vill man inte ens veva manuellt.
                      Den största anledningen är att jag sitter lite pyrt till ekonomiskt, annars finns det inga riggar jag hellre velat ha än Cannon. Har bara bra erfarenheter av dem. Har kört både DigiTroll IV och mag 10:or förut och tror att magfemmorna hade räckt alldeles utmärkt till allt fiske jag tänkt bedriva.
                      Nu ser det ut som att jag måste försöka klara mig med Dipsy och paravaner och det går nog ett tag tills jag är lite mer på grön kvist, som de heter.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      720 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      473 visningar
                      0 gillar